Deel 13

35 0 0
                                    


Een kwartier later zit iedereen in de vergaderzaal. Britt gat voor het prikbord staan. Goed iedereen, we hebben meer informatie. Emma heeft een aangifte ontvangen van een vrouw over haar broer. Die broer is door ons geïdentificeerd aan de hand van de compositietekening. Deze jongen ik ook een lid van de bende. We hebben nu nog 4 mensen die geïdentificeerd moeten worden. Dan Raymond, hij heeft contact gehad met zijn informant. Deze heeft laten weten dat over 3 dagen een transport aankomt op station Damport. Raymond staat op en gaat aan het hoofd van de tafel staan. 

Over drie dagen komt op station Damport om 22.45 uur een rangeertrein aan op rangeerspoor 8. Een van die wagons, met het nummer 159753 is de wagen die wij moeten hebben. Volgens mijn informant zit in die wagon de wapens waar we het eerder al over hadden. Is dat al zeker?, vraagt Michiel. Er kan altijd nog iets veranderen, maar mijn informant houdt ons op de hoogte. Oké, zegt Britt. Wanneer Pasmans straks terug is ga ik de informatie met hem bespreken. Wat wil je doen?, vraagt Tony. Ik denk dat we de POSA* op de hoogte moeten brengen, zij kunnen assisteren. Dat lijkt me een goed idee, zegt Pasmans, die net de vergaderzaal binnen stapt. Weten we al meer over de vier ongeïdentificeerde personen? Raymond kijkt hem aan. We hebben nog altijd de twee namen van de Colombianen en die van onze informant. Dan houden we er nog drie over. Pasmans knikt. Hij denkt even na. Tony ik wil dat jij verder gaat met die lijst van de medewerkers, Britt kijk jij die foto's nog eens na en pak desnoods de fotoboeken erbij. Emma kijk eens of jij meer informatie kan vinden over die familie, misschien moet je die vrouw nog maar eens uitnodigen voor een gesprekje. De vrouwen staan op en beginnen aan hun taak. Cat en Michiel jullie houden je bezig met die zaak van vannacht. Wat doe ik?, vraagt Raymond. Helpen waar kan, zoek alle Colombianen, die woonachtig zijn in Gent, op, antwoordt Pasmans. Richten we alleen daar op? Momenteel wel, dat is onze enige zekerheid. Hij pakt zijn koffertje en loopt naar zijn kantoor.


* De Directie van de speciale eenheden (DSU) is een eenheid van de Belgische en is samengesteld uit een aantal centrale en gedeconcentreerde eenheden. Deze eenheden voeren gespecialiseerde operaties uit die een hoog niveau van specialisatie, tactieken en bijzondere middelen vereisen.

  Op gedeconcentreerd niveau zijn er vier pelotons "Protectie, observatie, steun en arrestatie" (POSA)  

 

Terug van weggeweestWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu