Farkındalık tıpkı bulutsuz bir gecede gökyüzüne baktığında zamanla yıldızların tek tek belirmesi gibi zamansız ve büyüleyici bir olgu olarak düşünülebilir ilk bakışta ki büyüleyicilik kısmı kesinlikle doğru. Eğer bunu doğru kullanırsan hayatını değiştirecek adımlar atabilirsin, ancak bir tık daha ilerleyince farkındalığa zemin hazırlayan durumların da farkına varıyorsun; yani zamansızlıktan öte bir durumun, bir sürecin... Bazen en kötü hissettiğin, belki bir tükenmişlik sendromu içinde olduğun an farkına varıyorsun "benliğinin farkındalığının benliğine olan benzersiz etkisinin". Benzersiz ve doğal, olması gereken... Olağanüstü değil, tam olarak olağan. Umutsuzluğa kapılamamak ile vardım ben bu farkındalığa; benliğimin değil, benliğime olan etkinin farkındalığına...
Bilinçaltı terazimin negatif kefesi uzun süredir hiç bu kadar ağır basmamıştı; hem ruhen, hem bedenen yorgundum. Yine değişmeye başlamıştı beslenme düzenim, tükeniyordum. Yazamıyordum, tek kelime dahi olsun yazamıyordum o bembeyaz Word sayfasına. Önüme baktığımda hedeflerim gözümün önünden siliniyordu sanki. Bu zamana kadar yazdığım tüm yazılar, kalbin beyin ile sinerjisi, yapbozunu arayan parçalar... Sınırları olmayan bir seri sadece giriş yazısı ile mi noktalanacaktı?
Umudumu kaybetmedim, kaybedemezdim. Bu yolda elbet engellere takılacaktım. Kendimin farkına vardığımda, artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı o gün kendime bir söz verdim. Ne olursa olsun pes etmeyecektim ve bunu söylediğimde sözümün sağlam bir dayanağı yoktu, çukura düştüğümde fark ettim şu an için hiçbir inşaat malzemesinin erişemeyeceği sağlam dayanağı. Farkındaydım farkındalığın bizi kendi kendimizin doktoru yaptığının zira ne olursa olsun kendi sesini dinledikten sonra aldığın ilk nefeste bilinçaltı terazisi olması gereken yöne, pozitif yöne doğru ağırlaşacaktı. Farkındayım farkındalığın yapbozun parçalarından biri olduğunun. Farkındaydım farkındalığın beyne olan etkisinin. Kalpten beyne giden hiçbir yapay gücün yaklaşamayacağı kadar güçlü sinyali beynin geri çevirmesi imkansızdı, tıpkı ölümsüzlüğün bulunmasının imkansızlığı gibi.
Eğer işler yolunda değilse ve kendini berbat hissediyorsan asla endişelenme, istesen de umutsuzluğa kapılamazsın, istesen de pes edemezsin. Karşına çıkan engellerle başa çıkarken edineceğin tecrübeler yapbozuna eklenen parçalar olacak ve benliğinin doğal gücü en yakın dostun beynin tarafından evrensel boyutlarda bir hızla algılanacak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yapbozunu Arayan Parçalar
Non-FictionBaşlamadan önce: Parmaklarından doğru kelimelerin dökülmesi için yağmur duası misali çaba sarf etmene gerek olmadığının farkındayım. Kelimeleri doğru seçmenin merkezinin 'benliğin' olduğunun da... Kendimi on üzerinden sınıflandırmayacak kadar çok iy...