Doğaçlama - 2. Kısım (7. Bölüm)

13 4 1
                                    


"Doğaçlama" adlı yazımın öncesi ve sonrasında ilginç deneyimler yaşadım. Az da olsa ilgili olduğum, ancak istediğim başarıyı gösteremediğim, kafa dağıtmak için girdiğim oyunda ilk kez bilinç üstümü kullanmadığımı hissettim. Bilinç üstümü kullanmadan hareket ettiğimde bilinç üstümün "imkansıza yakın" dediği hedefi gerçekleştirdim. Oyunun ardından olanları analiz ettiğimde oyunu bilinç üstümle pratik yapmadan düşünemeyeceğim hareketlerle ve daha önemlisi, hesaplamalarla ve psikolojik hamlelerle kazandığımı fark ettim. Ayrıca bilinç üstümle yapmak istediğim hareketleri oyun içi noktalarda istesem dahi yapamıyordum. Denizin derinliklerine indiğimde doğru noktalarda yaptığım zamanlamaların zincirleme bir olay örgüsünün temel taşları olduğunu; verdiğim skorların da doğaçlama planın parçası olduğunu fark ettim.

Yazının öncesinde yaşadığım deneyim doğaçlamayı idrak etmemi ve birbiriyle bağlantılı bir şekilde deneyimlerimi keşfetmemi sağladı. Yazının öncesinde ve sonrasında yaşadığım süreçte bilinçaltının, doğaçlamanın, filtrelerinden ayrılma potansiyeli gösteren beynin neler yapabildiğine şahit oldum.

Dipnot: Beyninin farkında olan herkesin filtrelerinden ayrılma potansiyeline sahip bir beyni vardır. Bu potansiyel mikroskobik boyutlarda da olabilir, potansiyelin kinetiğe olan mesafesi mikroskobik birimler kadar yakın da...

Yaşadığım deneyimler "Yapbozunu Arayan Parçalar"ın doğaçlamadan ibaret olduğunu görmemi sağladı. Beynin ve kalbin sinerjisi tahminimden daha mükemmeldi. Beynin gücünü keşfettikçe en yakın dostuma hayran kalıyordum. En yakın dostum harika bir matematikçiydi. Zamanlamayı hesaplamayla harmanlıyordu. En ilginci, fiziki açıdan bilinç üstümün yapmak istediği hareketleri yapmamı engelliyordu ve yaptığı zamanlama sonunda yapmama izin veriyordu. Daha doğrusu izin de engel de benim kontrolümdeydi.

Doğaçlama birçok kez atmasyon olarak görünse de ikisi arasındaki fark ortaya çıkan sonuçlardan anlaşılabilir. Doğaçlamayı "Kusursuzluğa Odaklanmak"tan idrak ederken yaşadığım deneyimler her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğunu, tesadüf dışı olguların her daim olabildiğini ve kusursuzluğun ürünü insanın, insan beyninin benlikle sinerji içinde ne denli mükemmel çalışabileceğini keşfettim.

Filtrelerinden ayrılmış bir beyin kusursuzluğa odaklanan benlikle sinerji halindeyken pozitif gücü en iyi şekilde yansıtır sonsuzluğa koşan sahnede. Doğasına aykırı hareket edenlerle arandaki farklardan en önemlisi sınırsızlık potansiyeline sahip olman. Birçok kez doğaçlama yaklaştın sorunlara ve farkında dahi olmadığın başarılar sağladın. Doğaçlamanın, gerçek planın farkına vardıktan sonra olağan plan kelimesi anlamsız geldi bana. Plan, kelime anlamından çok daha büyüleyici aslında, doğaçlama sayesinde. Doğaçlama plana aykırı değildir, planın ta kendisidir.

Yapbozunu Arayan ParçalarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin