X-MEN

789 20 1
                                    

Marvel Comicstarafından yayımlanan, bir kurgusalkarakterler topluluğu.

X-Men ; hayalî mutantlar olarak; evrimdeki bir değişim sonunda, insanüstü güçlerle doğan ve genelde ergenlik döneminde ortaya çıkan özelliklere sahip hayali kahramanlardır.

Normal insanlar olan Homo Sapiens türü, gizlenen ve endişe içinde yaşayan diğer tür olan Homo Superiors yani mutantlara karşı korku, nefret ve güvensizlik beslemektedirler. Birçok bilimadamı mutantların evrimdeki bir sonraki adım olduğunu düşünür, ve bu yüzden mutantları insanlık için bir tehlike olarak görür. İşte, hikâyedeki bu ana nokta, "insanların bilmedikleri ve anlamadıkları şeylerden korkup nefret etmeleri"dir.

Mutantlar ve insanlar arasındaki bu anlaşmazlıkta; bazı mutantlar güçlerini kötüye kullanırlar. (X-Men düşmanıMagneto(Manyeto) ve Apocalypse(Kıyamet) gibi) Bu mutantlar, normal insanlardan daha üstün olduklarını ve süper güçleriyle insanları devirerek Dünya'yı yeniden şekillendirmeleri gerektiğini düşünür.

Bu düşüncenin karşısında olan, insanlar ve mutantların barış içinde ve birlikte yaşaması gerektiğini düşünen mutantlar ise insanlar tarafından gördükleri işkence ve dışlama yüzünden oldukça az sayıdadır. Bunun üzerine, insanların düşüncelerini okuyabilen ve kendi düşünceleriyle yönlendirebilen Profesör Charles Xavier (Profesör X, Professor X) tarafından, barışçıl düşünceyi destekleyen ve bu düşünceyi yaymak için içinde güçlü mutant üyeleri barındıran X-Men grubu kurulur. Xavier, oldukça zengin bir mutant olup, genç mutantları geliştirerek onları Magneto'nun dünyasından,Brotherhood of Mutants ve diğer mutant tehlikelerden uzak tutmaya çalışır. Profesör X'i özel kılan niteliği, sadece düşünceleriyle tüm insanlığa istediğini yaptırabilecek kadar güçlü bir mutant olmasına karşın, barışa giden yolu özgür iradeyle ve uzlaşmayla yürümesidir.

Bazı Üyeleri:
-Professor X
-Wolverine
-Mystique
-Storm
-Cyclops
-Jean Grey
-Colossus
-Quicksilver

MARVEL UNIVERSE: GENEL BİLGİLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin