Lena // kapitel 5

70 1 0
                                    

(Sara er på billedet) Lisa kom ind af døren. Hun var glad. I modsætning til mig. Min kind var våd af tåre." Lena, er Der noget galt.? " spurgte hun og så bekymret ud. Jeg tørrede mine øjne i mit ærme." Lisa," mumlede jeg." Tyler kan godt lide dig." Sagde jeg lidt tydligere denne gang. Det var som om hun ikke blev overrasket. Som om hun allerede vidste det." Øhm ja, der er noget jeg må fortælle dig." Mumlede hun." Angående det?" Spurgte jeg. Hun nikkede." Mig og tyler..." Mumlede hun. Jeg mærkede allerede nogle nye tåre der pressede på." Mig og tyler kyssede" sagde hun med en klump i halsen." Var det derfor du var så glad da du kom hjem eller hvad?" Spurgte jeg imens tårerne strømede ned ad mine allerede fugtige kinder." Nej du forstår ikke" siger hun imens jeg plapre løs." Jeg har jo fortalt dig hvor glad jeg er for ham! Hvordan kunne du overhovedet tænke på det?" Spurgte jeg fortabt." Det var ikke mig der kyssede ham, det var ham der kyssede mig Lena! Jeg kunne aldrig finde på at gøre sådan noget. Det burde du da vide!" Halv råbte hun. Hun smed sig skuffet på sengen og tog hendes hestehale ud. Den indlysende sandhed kom frem.
" Undskyld Lisa. Jeg er bare totalt blæst efter alt det her." Siger jeg og skammer mig." Vil du ikke nok fortælle mig hvad der skete?" Lisa smilede en smule." Mig og Jake er sammen nu." Smiler hun. Hendes øjne glimter og hendes kinder blusser. Hun ville ikke have Tyler.
Det er mig der er dum.

En besked tikker ind på min telefon.
T: Undskyld Lena. Jeg føler mig helt dum. - Tyler
L: hvorfor siger du dog det?
T: Fordi, det var jo indlysende at du kunne lide mig. Og så talte jeg kun om Lisa. Jeg kan godt forstå hvis du syntes jeg er en fatsvag idiot. Det må du undskyld:(
L: Når... Det... Jeg blev faktisk ret ked af det når det var meningen at det var os to der skulle lave noget. Men jeg kan ikke lig lig dig. Du er en god ven...
T: Okay. Det gjorde mig totalt lettet. Jeg ville ikke gøre dårligt indtryk på en smuk pige som dig <33
Jeg kan ikke fatte hvad jeg lige læste der. Han sagde han kunne lide Lisa? Jeg strålede op.

Jeg lukker øjnene og forestiller mig... Forestiller mig Tyler og jeg. Jeg kærtegner hans kind. Hans grønne øjne kiggede i mine brune. Men så kommer Lisa og det hele ender med et mareridt. I spejlet er det ikke mig og tyler, men Lisa og ham. Det var som om jeg fik et spark i maven, men ikke turde vise hvor ondt det gjorde. Men i virkeligheden gjorde det helvedes ondt. Hun bevægede sine perfekte læber op mod hans perfekte ansigt. Jeg gad ikke se mere. Jeg løb. Men faldt ned i et stort hul, hvor mørket tvang mig til at tænke på Lisa og Tyler. Lisa og Tyler. Tyler og Lisa. Ordrerne kører rundt i hovedet på mig. Jeg vågner op med et skrig. Kigger over på Lisa.
" Hvad er der galt?" Spurgte hun træt. Hendes stemme beroligede mig." Ikke noget vigtigt..." Mumlede jeg. Jeg tændte lyset. Klokken var 2 om natten. Jeg sukker og løber neden under efter noget vand. Dejligt koldt vand. Ordene bliver ved med at sidde i mit hoved. Lisa og Tyler. Tyler og Lisa. Jeg drikker uafbrudt indtil der ikke er mere vand i mit glas.

TwinsWhere stories live. Discover now