Lena // kapitel 14

44 1 0
                                    

Jeg kigger ned i jorden hele vejen over til min plads, kan mærke folks øjne på mig. Tyler når lige præcist at fange mit blik, men jeg kigger hurtigt skuffet væk. Jeg sætter mig ved siden af Emma. Jeg sender tyler dræberblikket, og kigger op mod tavlen.
Vi sidder på bænken, mig, Sarah, Lisa og tyler. Der er bare ingen der siger noget. "Havde vi noget for i dansk?" Spurgte Lisa. Sarah rystede på hovedet. Vi rømmer os lidt. Jeg sidder og stener lidt, da en bekendt stemme kom frem. "Hey, Tyler? Du glemte din kasket hos mig igår." Jeg kigger straks op, og der står Benjamin. Han kiggede på Tyler, men så får han øjenkontakt med mig, og smiler. Derefter kigger han på Lisa. Åh... Altid Lisa. Benjamin giver Tyler en sort NY kasket. "Tak bro!" Siger tyler og blinker til ham. Benjamin griner lidt til ham. "Nå, men vi ses vel senere, Lena?" Siger Benjamin, og kigger Lisa i øjnene. Hun bliver flov. "Skal vi ses?" Spurgte hun forundret. Vreden bobler i mig, og jeg knytter mine hænder sammen. "Ja, vil du ik med i biffen, eller på en cafe?" Spurgte han. "Jo! Meget gerne!" Siger hun og smiler stort. Tyler kigger mærkeligt på mig, og så på Lisa. "Er du så Lisa?" Hvisker han til mig. Jeg ryster voldsomt på hovedet og kigger stift på Lisa. "Fedt, jeg skriver!" Siger han. "Men har du mit nummer?" Siger hun og smiler sødt. "Nårh, nej... Må jeg få det?" Smiler han. Hun havde bare at taste mit nummer ind..! "Ja, selvfølgelig!" Siger hun, og taster et nummer ind. Jeg får øjenkontakt med Lisa, og giver hende et stift blik. Hvad havde jeg gjort hende? "Ej tak smukke. Jeg ringer til dig! Ses!" Siger han, og går. Da han er ude af syne, tager jeg fat i lisas arme, og rusker hende. "DIN KÆMPE NAR! HVAD FANDEN HAR JEG GJORT DIG?" Råber jeg hende ind i ansigtet. Fuck dig Lisa... Fuck dig... Hendes blik glider over på tyler, og så over på mig. "ALT SKAL HANDLE OM DIG HELE TIDEN, DIN FUCKING NAR!" Råber hun, og løber. Men hun løber ikke hjem, hvilket jeg ville have gjort. Hun løber efter Benjamin. Jeg kigger sorgende over mod Lisa der løber. "Ej, Lena... hvad skete der lige der?" Spurgte Sarah, og gav mig et kram. "Hun er bare en so, hun er. Fuck hende..:" siger jeg, og møder tylers blik. "Hvad handler det her om? Er det Benjamin?" Spurgte han. Jeg nikker, og bryder ud i gråd. "Han... valgte jo dig. Han sagde jo Lena, ik Lisa. Han troede han talte til dig. Det er dig, han har inviteret ud." Siger Sarah, og stryger mig over ryggen. Vi går ind mod klassen. På vejen møder vi Benjamin og Lisa, stå. Lisa græder, og Benjamin omfavner hende. Jeg kunne knuse hende, men alt vreden blev til gråd. Sarah hvisker noget til Tyler, og han nikker til hende. Tårerne triller ned af kinderne på mig. Tyler kommer hen til mig, og giver mig et langt kram, imens jeg hulker mod hans skulder. Jeg kan mærke Lisa kigge på os. Hvilket gør mig en smule gladere. Men hun havde vel en grund til at gøre det hun gjorde...?  Jeg kunne ihvertfald ikke se, at jeg havde gjort hende noget... "Benjamin, kom." Siger hun. Jeg kan ikke engang se på hende. Jeg høre skridt der bliver lavere og lavere. "Vi må tale med Jakob." Siger Tyler, og slipper krammet. Vi går ind i klassen, ser Jake. "Hey, Jake? Bro, kom lige. Vi skal lige tale!" Siger tyler og vifter ham over til sig.

TwinsWhere stories live. Discover now