Nialls P.O.V
Ik voelde een pijl in mijn hard. Haar eigen broer pleegde zelfmoord. Hoe schuldig wil je je wel niet voelen. Als ik het nou eerder had verteld! Ik ben echt de grootste klootzak ooit! Ik werd uit mijn gedachten gehaald. "Hey, what are you doing?" Ik keek op van mijn laptop. Het was Louis. Natuurlijk, het kan niet een van Maria's vriendinnen zijn. Die zitten in hun hotel. "Dude, are you okay?" vroeg hij bezorgd. "I'm fine, I'm looking for tickets" "For what?" "Holland" zei ik vastberaden. "Why?" vroeg hij te nieuwsgierig. "Just something" zei ik.
"Dude, you're not okay! You look like a zombie!" zei hij.
Ik zuchtte. "Maria..."
"Dude, get over her"
"No!! It's not about that!" zei ik wat te kwaad.
"Sorry, calm down" hij schrok van mijn uitbarsting.
"I'm sorry, I'm just worried" verontschuldigde ik me.
Hij kwam naast me zitten. "Why?"
"Her brother commit suicide" Hij zat gelijk rechtop en keek me aan met grote ogen. "Oh God.." zei hij zacht. "Yeah..I'm scared..that she gonna do the same.."
"I understand" zei hij begrijpend. Ik keek weer naar mijn laptop. Ik bestelde tickets en sloot mijn laptop af.
"Do you need some help?" vroeg Louis die er nog steeds was. "No, it's okay" Ik pakte een koffer en begon met pakken. Ik bedacht me ineens dat ik Char en de meiden moet verwittigen.
Chars P.O.V
We liggen aan het strand. Ik heb nog steeds niks gehoord van Maria. Gaat het wel goed met haar? Bij toeval gaat mijn telefoon. "Met Char"
"Uhm sorry..?" Ik hoorde Niall aan de andere kant van de lijn.
"Oh hey Niall" zei ik verrast.
"Hey" zei hij wat down en haastig.
"Are you okay?" vroeg ik.
"Uhm..I don't know" Dat gaat ook al lekker.
"Did you hear something about Maria?" vroeg ik.
"Yes.." hij klonk niet echt 'happy'.
"What's wrong?" vroeg ik bang.
Ik hoorde een diepe zucht. "Her brother commit suicide" zei hij snel.
"WHAT! JAKE!? NO NO!!!" schreeuwde ik door het hele strand. Iedereen keek me aan, maar dat kon me echt geen fuck schele! Jake! Nee! Waarom hij!?
"WAIT FOR ME!! I'M COMMING!" gilde ik.
"Okay, I buy another ticket for you" zei hij zacht en kalm. HOE KUN JE KALM BLIJVEN OP DIT MOMENT!!?
Ik stond meteen op en pakte mijn tasje. "Waar ga je heen?" vroeg Astrid. "Niall, Nederland, Maria" zei ik kortaf. "Waarom?" vroeg ze. Ik zuchtte en probeerde de tranen binnen te houden. "Jake, heeft zelfmoord gepleegd" Haar ogen werden groot. "Moeten we mee!?" vroeg ze geschrokken. "Nee hoeft niet, we willen jullie vakantie niet nog meer verkloten. We houden jullie op de hoogte" Ze keek naar beneden. "Oke..maar voorzichtig! Ik vertel het wel aan Bianca"
"Oke, doe ik. Bye" Ik gaf haar nog een stevige knuffel.
Ik rende naar het huis van One Direction.
"Hey" Niall maakte de deur open. "Hey, Let's go!" zei ik. "Don't you need to pack or something?" vroeg hij. "Yeah, I'll be back" ik rende naar het hotel.
Ik rende als een gek naar binnen. Een vrouw achter de balie keek me raar aan. "Miss?" vroeg ze nog. "What??" vroeg ik zwaar geïrriteerd. Toch rende ik verder. "Are you okay??" riep ze naar me. Ik had niet geantwoord.
Mijn koffer had ik deels niet uitgepakt. Ik griste de kleding van de grond en propte het in de koffer. Mijn koffer hing haast niet dicht. Ik ging er op zitten. "Phoeww" zuchte ik wanneer ik de koffer eindelijk dicht kreeg. Ik pakte mijn mobiel en belde Niall.
"Hey, Niall speaking"
"Hey, Char"
"Hey, are you done?"
"Yes, pick me up at the hotel" zei ik vluchtig.
"Okay, later" en hij hing op.
Maria's P.O.V
Mijn ouders kwamen al snel thuis. Ik heb mijn vader zo nog nooit gezien. Verloren. Hij had meteen de politie gebeld..Wat hij niet wist, is dat het zelmoord was..Ik durfde het gewoon niet te vertellen. Ik had het nooit verwacht..In één klap, geen broer meer. Mijn ouders zijn op het politiebureau, ik wou niet mee. Daar zat ik dan, in de kamer van Jake..Op zijn bed. Ik weet niet waarom ik hier zit, maar ik wil niet weg. Ik kruip in zijn dekens en ruik zijn geur..Je weet pas wat je echt mist, als je het niet meer hebt..De tranen stroomden langs mijn wangen.
~Flashback~
"Hey, gaat het?" vroeg ik aan Bree. "Ja, tuurlijk" ze verbergde haar handen in haar mouwen. "En tussen jou en Jake?" vroeg ik terwijl ik een hap nam van mijn pizza. Ze keek naar haar schoenen. "Ja, ik zal hem gaan missen" zei ze zo zacht mogelijk. "Wat bedoel je daar nou mee?" vroeg ik verbaasd. "Niks" ontkende ze. Jake kwam binnen. "Bree, gaat het wel?" vroeg hij bezorgd. "Ja hoor, gewoon moe"
~Einde flashback~
Ik had het kunnen weten!! Dat bedoelde ze ermee! "Ik zal hem gaan missen" fluisterde ik. Hoe blind ben ik wel niet!!? Ik liep naar Jakes nachtkastje. Misschien zit er wel wat. Er lagen alleen losse bladen, stukken spiegel en een boekje. Ik pakte ze allemaal op en verspreidde ze over het bed. Eerst pakte ik de stukken glas. Een herrinnering kwam terug.
~Flashback~
"Klote zooi!!" schreeuwde ik. "Wat nu weer!?" zuchte mijn moeder. "Ik deed gewoon mijn make-up en stoot HEEL ZACHT tegen mijn spiegel, en toen FLIKKERDE hij!!!" zei ik geërgerd. "Jake!!" riep ze. "Ja?" "Heb jij hier iets mee te maken?" ze hield een stuk spiegel in haar hand. "Nee, ik zweer. Maar ik ruim het wel op" "Mooi, dat is dan opgelost. Maria, we halen wel een nieuwe" Jake keek heel vreemd. "Moet ik helpen?" vroeg ik. "Nee, het gaat" hij raapte nog wat glas van de grond en liep er mee de kamer uit. Maar niet mee naar beneden...
~Einde Flashback~
Aha! Waarom kom ik nu opeens wel met antwoorden..? Misschien omdat ik nooit zo naar hem keek..They notice, when you're dead. Ik legde de spiegelstukken weg en pakte de losse bladen. Er stond een gedicht op..Maar dit is niet zijn handschrift., maar die van Bree.. Ik las het gedicht.
I knew a boy who liked to draw,
he drew pictures that nobody saw,
he was most artistic late at night, in the bathroom,
out of sight,
he kept a secret no one knew,
he didn't tell a soul,
and his gallary grew,
his drawings were different,
no paper or pen,
but needed a bandage now and again,
we stood by the river under the stars,
he rolled up his sleeves and showed me his scars,
he felt embarassed and looked down at his shoe,
then I rolled up my sleeves and whispered,
"I draw too"
Tranen vulden mijn ogen, zo mooi..
_______
IK WIL KERST NU!!!
-XXX- Silliexx
JE LEEST
Forever Young
FanfictionA happy holiday becomes a horrible tragedy! A Dutch Niall Horan Fanfic