"Kelimelere herkes kendine göre bir anlam, bir değer veriyor galiba. Bu değerler aynı olmadıkça iki kişi ayrı dili konuşuyorlarmış gibi olmuyor mu?"
-Yusuf Atılgan / Aylak Adam
”Yalnızlığın bir odada tek başına kalmak
olduğunu sanıyordu; oysa yalnızlığın
sadece kalabalıkta hissedilebileceğini
bilmiyordu..”
-Abbas Maroufi / Ölüler Senfonisi
“İnsan olmak kolay değildir, hele ki ‘insanca’ yaşanabilecek bir toplum düzeni yoksa!”
-John Steinbeck / Fareler ve İnsanlar
"Ama bir sevda söz konusu olunca, insan hiçbir yere yalnız gidemiyor, hüsranları ve ayrılıkları hep beraberinde götürüyor.
Bir çeşmeye, bir sokağa, bir yemek kokusuna, yıllar yılı yaşadığımız, doğup büyüdüğümüz şehirlere bile değişik anlamlar yükleyebildiğimiz anlardır bunlar. Kokular, renkler ve görüntüler: Artık herşey bir çağrışımdır."
*Mario LEVI / Bir Şehre Gidememek
''Her koşulda mutlu olmayı seçebilirsin. Mutluluk bir şeylere bağlayacağın bir duygu hali değil. Tatmin ile mutluluğu karıştırıyoruz. Tatmin olmayı mutluluk sanıyoruz. Yakaladığımız anda beklediğimiz her şeyin tatmin duygusu doğal olarak kaybolur. Kaybolan mutlu olma halin değil. Yalnızlık da korkulacak, kaçılacak bir şey değil. Yalnızsın ve yalnız öleceksin. Kabul et. Kabulleneceğin her sorun'un, her soru'nun üstesinden gelebilirsin. Varlığını kabul etmediğin bir şeyi nasıl çözebilirsin.
-Aret VARTANYAN / Bir Nefes İstanbu
"Ben seni geçmişimde yaşadığım aşkların ustalığıyla değil,
geride bıraktığım o aşkları silercesine sevdim."
-Kahraman TAZEOĞLU / Kıyısızlar
"Aşk, yalnızca içeriden yıkılabilen bir kaledir. Sadece aşıkların birbirini yemesiyle yok olur."
-Aşka Veda / Can Dündar
"Bütün yargılayanların gözünden bir cellat bakar."
-Aforizmalar/ Nietzsche
''Ölüme son çare olarak bakmalısın. Hiç kimsenin seni alıkoyamayacağını bil. Ama ölüme gidebileceğin için, onu yedekte tut; sonuna kadar. Diyelim ki gece bir kâbus gördün. Bunun bir kâbus olduğunu bilirsin ve kurtulmak için başını biraz oynatman yeter. Her şey daha basit, daha dayanılır hale gelir ve bir bakarsın en korktuğun şeyden zevk alır olmuşsun.
Hayat seni korkutuyorsa, en yakınların çirkin maskeler takmışsa...
hayat budur de, ikinci kez çağrılmayacağın bir oyun olduğunu söyle. Zevk verici ve acı çektirici bir oyun, inanç ve aldatma oyunu, maskeler oyunu, onu sonuna kadar oyna, ister oyuncu ister izleyici olarak. İzleyici olman daha iyi, içinden kolay çıkarsın. 'Son kurtuluş çaresi' yaşamama hep yardımcı olmuştur. Elimin altında olduğu için, bu çareye hiç başvurmadım. Ama ahiretin direksiyonu elimin altında olmasaydı, kendimi tuzağa düşmüş hisseder ve bir an önce kaçmaya bakardım.''
-Amin MAALOUF / Doğunun Limanları ''Programlanmış bir bilgisayar kadar özgür davranabilirsin. Bir dolar banknotu kadar biriciksin.''
-Chuck Palahniuk / Görünmez Canavarlar "Tuhaf değil mi? Hepimizin kalbini kırıyorlar. Ne kıymetli kalplerimiz var oysa. Tek beslendiği bu cefakâr şeyin, incelikler, onları esirgiyorlar. Bütün bedenle yıllardır hiç durmadan başa çıkabilen, binlerce meseleyle başa çıkarken hep devam eden o gayretli kasımıza, inceliksiz sözleriyle dokunuyorlar. Durmuyor o kalp o zaman, çıt edip soluyor. Bir kalbin solmasından daha kötü ne olabilir ki? "
-Ece TEMELKURAN / İkinci Yarısı
Lütfen vote'layın arkadaşlar +50 de devamı gelecektir . Yorumlarınız dikkate alınacaktır teşekkürler..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitaplardan Seçmeler
PoetryBazen okuduğunuz bir alıntı o kitaba başlama sebebiniz olabilir. Bu paylaşımlar da işte bu sevebileceğiniz kitaplara başlamanız için.