''Savaş onuru ortadan kaldırmaz. Tam tersine, barış zamanından çok daha fazla onur gerektirir.''
-Uçurtma Avcısı / Khaled Hosseini
"Yıllara dönüp bakınca herkes pişmanlık duyar."
-Bu Yalan Tango / Selim İleri
"İnsanın kederi ağır olur. Talihsizlik zayıf yüreklere uğramaz. Güçlü yürekleri bulur, kendisini beklemeyen iyi insanların utanarak kan ağlamalarına neden olur."
-Ev Sahibesi / Fyodor Dostoyevski
"Siz hiç yanıldınız mı? Siz hiç uğruna tüm gemileri yaktığınız şeyin aslında hiçbir şey olduğunu fark ettiniz mi?"
-Burç Doğu / Geç Kalmışlar Mangası
"Olanaksızı hayal etmenin özel bir ismi var. Biz ona "ümit" deriz."
-Jostein Gaarder / Portakal Kız
“Dünyalara açılan, yeni yaşamlardır yolculuklar.”
-Tezer Özlü / Yaşamım Ucuna Yolculuk
"Yaşamın örümcek ağını ören, insanın kendisi değildir, o, bu ağda sadece bir teldir. Bu ağa yaptığı her katkıyı aslında kendi kendine yapmıştır."
-Marlo Morgan / Bir Çift Yürek
“Yalnızlığı gösterecekti hattata.Kalabalık arasındaki yalnızı.Ölümü sevebilmenin eğitimini.Gözyaşı ve kanı.Aşkı ve güzelliği.Kalıcı olmayan geçici ve anlık aşkı.Hattattan tek bir şey isteyecekti.Kalıcı olanı.”
-Nazan Bekiroğlu / Nun Masalları
"Yeryüzünde gözlerini açıp göremeyenler gökyüzünde kör kalmaya mahkûmdur..."
-Eddi Anter / İnkar
''Erdemleri bir ya da iki sayfada özetleniveren kitapları severim. Üzerlerinden ordular geçse kılı kıpırdamayan cümleleri severim.''
-Jacob'un Odası / Virginia Woolf
"Uykusuzluk böyledir işte. Her şey çok uzaklardadır, kopyanın kopyasının kopyası gibi. Dünyayla arana öyle bir mesafe sokar ki, ne sen bir şeye dokunabilirsin ne de bir şey sana."
-Chuck Palahniuk / Dövüş Kulübü
''Kimi işlerde en ummadığın insan canını ciğerini verir.''
-Cimri / Moliere
“İnsan içinden yenilenmeyince, dışından eskir…”
-Nazan Bekiroğlu / Nar Ağacı
''Hayat bir ticarettir. Parayı boş yere sağa sola savurmaya gelmez. Kendi zevkiniz için harcayın onu. İlle de öğrenmek istiyorsanız benim felsefem budur.”
-Dostoyevski / Ezilenler
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitaplardan Seçmeler
PoetryBazen okuduğunuz bir alıntı o kitaba başlama sebebiniz olabilir. Bu paylaşımlar da işte bu sevebileceğiniz kitaplara başlamanız için.