"Üzülme! Bir yandan korku, bir yandan ümidin varsa iki kanatlı olursun.. Tek kanatla uçulmaz zaten… Üzülme ! Sopayla kilime vuranına gayesi, kilimi dövmek değil tozunu almaktır. Allah sana sıkıntı vermekle tozunu, kirini alır. Niye kederlenirsin? Üzülme! Taş taşlıktan geçmedikçe parmaklara yüzük olamaz. Yüzük olmak dileyen taş, ezilmeyi, yontulmayı göze almalıdır.."
-Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî / Mesnevi
Yasaklanmış olana erişmektir amacımız...
Çünkü şimdiye dek, kural olarak,
Yalnız doğruları yasakladılar!...
- Nietzsche
"Dünyaya bakış açımızın sağlam temelleri ve derinlik veya sığlığı çocukluk yıllarında oluşur. Bu görüş daha sonra özenle düzeltilir ve mükemmel hale getirilir, ama özde değişmeden kalır."
-Arthur SCHOPENHAUER / Aforizmalar
"Kendi dünyasında yaşayan herkes delidir."
-Paulo Coelho / Veronika ölmek istiyor
“Daha önce anlattığım gibi, çocukluğumdan beri her koşul altında okurum. Yatılı okulda, yorganların battaniyelerin altında, el feneriyle okuduğum olurdu. Yeterince okuyamayınca,afyondan yoksun kalmış bir esrarkeş kadar tedirgin olurum. Kimisi bir iskemleye oturup kitabı masanın üzerine koyar, eline kalem alır, öyle okur. Çünkü okumak entelektüel bir uğraştır onun açısından. Benim için ise bir keyif olduğundan kendimi divanlara atarak,rahat koltuklara gömülerek ya da yatağıma uzanarak okurum.”
-Bir Dinozor'un Anıları / Mîna Urgan
"Rüzgar bulutun, bulut yağmurun, yağmur suyun, su toprağın dilinden anlıyor.Suyun yokuşa aktığı, güneşin batıdan doğduğu görülmemiş... ademoğlu dayalı döşeli tıkır tıkır işleyen bir
dünyanın ortasında.. "bize düşen aracılık" diyorum içimden.. otu atın, eti itin önüne koyabilmek... "
-Mustafa Kutlu / Beyhude Ömrüm
''İnsan doğası böyle işte, en çok nefret ettiklerimiz en fazla sevdiklerimiz oluyor hep.
-Elif Şafak / İskender
“Sevmek, belki de bir tek ihtirasın lehine bütün diğerlerini bastırmak değildi; bilakis aşk, sevilen şeyin içine bütün diğer ihtiraslarımızı doldurmağa benziyordu; bir insanın şahsında bütün ümitlerimizi, iştiyaklarımızı seviyoruz. hayatımızın müsbet ve menfi hadiselerinden gelen bütün hazlarımız ve kederlerimiz bu aşkın bahanesi içine sıkışarak büyüyor; aşkta; bir şey değil herşeyi istiyoruz, bir şeye değil herşeye kin besliyoruz, ümitlerimiz ve korkularımız gibi bütün heyecanlarımız da bir tek mevzuun içine dolarak bizden karışıklığını gizliyor.”
-Peyami Safa / Biz İnsanlar
"Sevilen bir kadın can demekti.Bu yüzden en çok canım denirdi ona ortasında bir eliflik nefes hacmiyle..."
-Nazan Bekiroğlu / İsimle Ateş Arasında
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitaplardan Seçmeler
PoetryBazen okuduğunuz bir alıntı o kitaba başlama sebebiniz olabilir. Bu paylaşımlar da işte bu sevebileceğiniz kitaplara başlamanız için.