5

1K 17 4
                                    

"Bir insan kendini ne kadar sınırlarsa , öte yandan sonsuza o kadar yakın olur ."

-Satranç / Stefan Zweig

İnsan sevdiğini üzer asıl. Sevmediğini niye üzsün insan? 

Ne işi var ki sevmedikleriyle?

- Perihan Mağden

"Herkes senin nasıl göründüğünü bilir ama 

çok az insan nasıl olduğunu hisseder. " 

- Niccolo Machiavelli

"Aşk hiç de sizin söylediğiniz basit sempati veya bazen derin olabilen sevgi değildir. O büsbütün başka, bizim tahlil edemediğimiz öyle bir histir ki, nereden geldiğini bilemediğimiz gibi, günün birinde nereden kaçıp gittiğini bilemeyiz..."

- Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin ALİ

"İlmini, dindarlığını gösteriş olsun diye yapan kimse, harmanı biriktirip ateşe veren gibidir."

- Sadi-i Şirazi

''Dile gelmeyen acı ,zaten dolu olan yüreğe akar onu parçalanmaya zorlar."

-Macbeth / William Shakespeare

"İnsan olmak kolay değildir, hele ki ‘insanca’ yaşanabilecek bir toplum düzeni yoksa!.."

- Fareler ve İnsanlar/ J. Steinbeck

"Kimse ne olduğunu söyleyemez ; ama ne olmadığını söylediği olur"

-Denemeler / Albert Camus

" İnsanlar savaştan önce barışa önem vermeli, barış üstünde kafa yormalı. "

-Ütopya / Thomas More

"Zaman hapishanesinden kaçmanın bir yolu yok muydu? Ah, keşke tekrar en baştan başlayabilseydi!Ama nasıl? Nereden? Kiminle?" 

- Nietzsche

"Sohrab'ın suskun olduğunu söylemek, yanlış olurdu. Suskunluk huzur içeriyor. Sakinlik, dinginlik. Yaşam düğmesinin sesini kısmak gibi. Sessizlik ise düğmeyi kapatmak. Kesmek. Tamamen durdurmak."

-Khaled Hosseini / Uçurtma Avcısı

''Çok ufak şeyler'' ama önemli olan da bu ufak şeyler. İşte her zaman bu ufak şeyler mahveder her şeyi...

- Suç ve Ceza / Dostoyevski

"Karanlığın var olmadığı yerde buluşacağız." demişti. Winston bunun ne anlama geldiğini bilmiyordu, ama er geç bunun gerçekleşeceğinden emindi.

- Bin Dokuz Yüz Seksen Dört / George Orwell

" 80 yaşında bile aşık olanları garipsemeyin, 

aptallığın yaşı mı olur? "

- N. Parra

"Birçok şeylere ihtiyacımızı ancak onları görüp tanıdığımızda keşfetmez miyiz?" 

-Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali

"Dünyanın Ruhu insanların mutluluğuyla beslenir. 

Ya da mutsuzluklarıyla, arzuyla, kıskançlıkla. Kendi Kişisel Menkıbe' sini gerçekleştirmek insanların biricik gerçek yükümlülüğüdür. Her şey bir ve tek şeydir. Ve bir şey istediğin zaman, bütün Evren arzunun gerçekleşmesi için işbirliği yapar."

-Paulo COELHO / Simyacı

Kitaplardan SeçmelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin