"Küçük de olsa, dışarıdan gelecek bir olayın
hayatımı değiştirmesini bekliyordum..."
- Dostoyevski
''Şimdiki aklım olsa öyle yapmazdım , öyle yapmasaydım şimdiki aklım olmazdı.'
'- Hikâyem Paramparça / Emrah Serbes
"Baba, içini çekerek, '' Ah, şımarık kız! '' diye haykırdı. En iyi yürekler bile kimi zaman ne amansız oluyor! Ömrümüzü size veriyoruz, yalnız sizi düşünüyoruz, rahatınızı sağlıyoruz, sizin hevesleriniz uğruna kendi zevklerimizden vazgeçiyoruz, tapınıyoruz size, kanımızı bile veriyoruz. Demek, bunlar sizin için, hiç, öyle mi?
Yazık! Evet, siz bizim verdiğimiz her şeyi umursamadan alıyorsunuz. Bir gülümsediğinizi, lütfedip bir sevgi gösterdiğinizi görebilmek için Tanrı gibi güçlü olmamız gerek. Sonra başka biri çıkageliyor... Bir sevgili, bir koca... Gönlünüzü kapıveriyor.''
-BALZAC / Otuzunda Kadın
“Tekrar içine kapanmıştı. Odaya ilk girdiğindeki ifadesini tekrar bağlamıştı yüzüne. Belki de acıyordu bana. Çok önemli bir hastalık, büyük bir felaket yaşamış ya da yaşıyor olmalıydım… Ben biliyordum hastalığımı. Adı bile vardı. Belki tıp kitaplarında değil, ama edebiyat ve felsefe kitaplarında rastlanıyordu ismine: Yaşama hastalığı… Bir çeşit alerji. Oksijene.”
-Kinyas ve Kayra / Hakan Günday
"Kendim olmalıyım, diye tekrarlıyordum. Onlara hiç aldırmadan; onların seslerine, kokularına, isteklerine, sevgilerine ve nefretlerine aldırmadan ben kendim olmalıyım; çünkü kendim olamazsam onların olmamı istedikleri biri oluyordum ve onların olmamı istedikleri o insana hiç katlanamıyorum. O dayanılmaz kişi olacağıma, hiçbir şey olmayayım ya da hiç olmayayım daha iyi diye düşünüyordum.''
-Orhan Pamuk / Kara Kitap
Kanıyorsa tümceler
Düş kırıkları saplanmıştır hecelere...
Fark edilmiyorsa kelimelerin yaraları
Hayalleridir yazarın yara bandı...
- Elif DAVARCI
''Bana kitap kurdu, boş hayaller kumkuması,hayatın cılız gölgesi gibi sıfatlar yakıştırılabilir. Şövalye romanları okuya okuya kendini şövalye sanan Don Kişot'a benzetebilirsiniz beni. Yalnız onunla bir fark var aramda: ben kendimi Don Kişot sanıyorum.
-Oğuz Atay / Tutunamayanlar
"Mutluluğun aşk olduğunu söylüyorlar. Oysa aşk mutluluk getirmez, hiçbir zaman da getirmemiştir. Tam tersine, sürekli bir kaygı durumudur aşk, bir savaş meydanıdır; kendi kendimize sürekli olarak acaba doğru mu yapıyorum diye sorduğumuz uykusuz gecelerdir. Gerçek aşk, vecd ile ıstıraptan oluşur..."
-Paulo Coelho / Portobello Cadısı
“Hayatta yalnız kalmanın esas olduğunu hala kabul edemiyor musunuz? Bütün yakınlaşmalar, bütün birleşmeler yalancıdır. İnsanlar ancak muayyen bir hadde kadar birbirlerine sokulabilirler, üst tarafını uydururlar; ve günün birinde hatalarını anlayınca, yeislerinden herşeyi bırakıp kaçarlar.”
-Sabahattin ALİ / Kürk Mantolu Madonna
"Eğer önündeki kapılar bir daha yüzüne kapanacak olursa, hayatının sona ermediğini düşün.. Sona eren şey yalnızca hayatlarının birincisidir ve diğeri başlamak üzere sabırsızlanmaktadır.. O zaman bir gemiye bin, seni bekleyen bir kent vardır.."
-Amin MAALOUF / Tanios Kayası
"Mobilya satın alırsınız. Kendinize dersiniz ki, bu hayatım boyunca ihtiyaç duyacağım son kanepe. Kanepeyi alırsınız ve sonraki birkaç yıl boyunca, hangi işiniz ters giderse gitsin, en azından kanepe sorununuzu çözmüş olduğunuzu bilirsiniz. Sonra aradığınız tabak takımı. Sonra hayallerinizdeki yatak. Perdeler. Halılar.Sonra o güzel yuvanızda kısılıp kalırsınız.
Bir zamanlar sahip olduğun şeyler artık sizin sahibiniz olur.
-Chuck PALAHNIUK / Dövüş Kulübü
“Görüyorum ki, başka yollardan gittiğimiz halde ikimiz de aynı neticeye varmışız: İkimiz de birer insan arıyoruz, kendi insanımızı…”
-Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitaplardan Seçmeler
PoetryBazen okuduğunuz bir alıntı o kitaba başlama sebebiniz olabilir. Bu paylaşımlar da işte bu sevebileceğiniz kitaplara başlamanız için.