Neden namaz kılarız? Can sıkıntısından mı? Huzurlu hissettiğinden mi? Seni rahatlattığı için mi? HAYIR!ALLAH emrettiği için! Onun rızasını kazanmak için.Güzeller güzeli Rabbim istediği için.
Neden kılmayız?
"Derslerim var!" Rabbinden daha mı önemli dersler?
"İşten geldim çok yorgunum! " Rabbinden dahamı önemli uykun, yorgunluğun,işin.Patronunun her dediğini yapıyorsun Ancak seni Yaratanın bir dediğini yapmıyorsun ! Daha mı önemli yoksa?
"Bilmiyorum ki namaz kılmayı! " Saatlerce facebook ta, twitter'de instagram'da ya da bir sürü sitede gezmeyi biliyorsun ya da harama helalmiş gibi zaman ayırıp vakit geçiriyorsun. Maç,dizi,film vs.hepsine vakit ayırıyorsun ama Sana vakit verene vaktini ayırmıyorsun ! Sorsan belkide okul birincisi ya da süper ötesi bir zekası var ancak gel gör ki bir kez Kur'anı açmamış.
Geçen gün bana gelen bir yorumu okudum ve o kadar sinirlendim ki işte bu yüzden yazdım bu bölümü.Hatırladığım kadarıyla arkadaşları namaz kılan kardeşimle dalga geçiyormuş !Biraz edep ya hu. Bunu çok sert bir dille söylüyorum hiç bir insan evladı başka birinin ibadetiyle dalga geçmeden önce dönüp bir kez kendine bakmalı acaba benim ibadetim var mı diye? Bana yorum atan kardeşime de sesleniyorum eminimki şuan bunu okuyordur.Arkadaşlarına şunu söyle
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
"...Ben sana emretmişken,seni secde etmekten alıkoyan nedir? "(ARAF 12-MEALİ)
Rabbim beni sağlıklı, güzel yaratmış.Afrikadaki insanlar gibi pis su içmiyorum.Tertemiz buz gibi su içiyorum.O insanların yiyecek yemeği yokken benim önüme 3 öğün yemek çıkıyor.Sokakta yatıp kalkan insanlar soğuktan donarken ben sıcacık battaniyenin altında mışıl mışıl uyuyorum.Her hangi bir engeli olan milyon insan var.Görebiliyorum. Duyabiliyorum. Konuşabiliyorum.Koklayabiliyorum. Dokunup,koşabiliyorum.Her istediğimi giyebiliyorum.Baksana ne kadar şanslıyız.İşte bu yüzden bana 24 saati veren Rabbime bende verdiği bu nimetler için 1 saat'imi ayırıp ona teşekkür ediyorum.(Hesaplara göre 5 vakit namaz 1 saattir.)
Kusura bakma arkadaşım ancak ben bana verilen bir şey için teşekkür ederim.Üstelik bana sınırsız nimet verildiyse.Her an teşekkür ederim.Her an onu anarım. Her an onunla yaşarım.Şuan Allah muhafaza sana bir şey olsa. Ya birdaha yürüyemesen.Göremesen. Duyamasan.Ne yapacaksın o vakit.Kim yardım edecek sana ? Kaçırmadığın dizilerin mi ? Hayran olduğun ünlüler mi? Yoksa biricik haram Sevdan mı? Annen mi? Baban mı ? Doktorlar mı? HAYIR kardeşim.Rabbinden başka kimse yardım edemeyecek sana.Rabbim bana kıl diye emretmişken onun dediğini yapmamak ne haddime ? KİMİM ki ben? Annenin babanın dediğini yapmadığında terlik,dayak ,kırıcı söz,azar yemekten korkan sen.Seni senden çok seven Rabbini kırmak ,ona saygızlık yapmaktan korkmayacak mısın? Senden ricam elini kalbine koyman.Eminim oralarda bir yerde bir ses duyacaksın.İşte o ses sana şöyle fısıldayacak.."KALPLER ANCAK ALLAH İLE HUZUR BULUR."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSLAMİ SÖZLER
Spiritualeبِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم * (2016-2017) yıllarında oluşturulmuştur.