10.(Not Edited)

86 7 0
                                    

Ik kijk Wynona ongevlovig aan."Wat zeg je?"Vraag ik ongelovig."Ik had een droom. Dat mijn vader was geweest en dat hij jou zag. Ik stelde je voor aan hem. Toen zij hij ''Mark Evvens zoon van Tom Evvens.' Jij knikte en toen zij hij 'Dat is bijzonder je kont niet vaak een gevallen engel tegen.'Toen werd ik wakker en heb ik het voor de zekerheid gevraagt. Je vader is de zoon van god maar is verbannen omdat hij verliefd was op een demoon."Legt Wynona me aan."WAT!"Roep ik geschrokken. Wynona legt een hand op mijn schouder om me te troosten en me rustig te maken. Het werkt een beetje."Ik ga."Zeg ik en ik loop naar mijn huis toe.

Als ik thuis ben zit mijn vader op de bank. Hij hoort me binnen komen. Als ik de woonkamer inloop stampt hij boos naar me toe."Waar ben je in gods naam geweest?"Zegt mijn vader woedend."Is het waar?"Vraag ik aan hem. Hij kijkt me verbaast aan."Is het waar dat jij de zoon van god bent?"Vraag ik nog een keer en kijk hem strak aan."Hoe weet je het?"Vraag mijn vader zacht en hij gaat op de bank zitten."Ik heb het van iemand gehoord."Zeg ik simpel en ik ga in een grote stoel zitten."Dus het is waar?"Vraag ik. Mijn vader knikt langzaam."Ja het is waar. Ik ben de zoon van god. Eigelijk wás de zoon van God. Toen ik verliefd werd op een demoon en God erachter kwam heeft hij me verbannen uit de hemel. Toen kwam ik hier terecht. Toen ik hier een maand of 10 was ging de bel en lag jij daar in de mand. Ik kreeg er een briefje bij dat van je moeder is. De demoon waar ik verliefd op was. Ze kon niet voor je zorgen omdat ze anders gepakt werd en ter dood veroordeld zou worden door de duivel. Toen heb ik voor je gezorgt. Ik wou het je nog vertellen maar ik dacht dat je beter ouder zou zijn."Legt mijn vader uit."Wat is er met mijn moeder gebeurd?"Vraag ik aan hem."De duivel was er toch achter gekomen en heeft haar ter dood veroordeeld. Ze is een maand later overleden. Ik vervloek de duivel en zijn hele familie. En al helemaal die dochter van hem."Zegt mijn vader boos."Dat is de rede wwaarom jij ook zo in de ban bent van alle demonen. Je hebt het bloed in je. Je ben een half. En wezen dat niet zo mogen bestaan. Half goed half slecht. Maar omdat ik je heb opgevoed ben je meestal goed. Maar ergens zit de vreselijke kant die alles wil verwoesten."Sist mijn vader naar me."Demonen zijn niet slecht!"Grom ik naar hem."Wat weet jij ervan!"Roept mijn vader kwaad."Ik ken nde dochter van de duivel. Wynona en ik ben verliefd op haar. En zo is ze niet."Sis ik naar hem. Dan voel ik een klap op mijn wang."HOE DURF JE?"Schreeuw mijn vader door de kamer."Ik verbied het je om nog met haar om te gaan!"Schreeuwt mijn vader nog steeds."JIJ KUNT MIJ NIKS VERBIEDEN!"Grom ik naar haar en ik voel dat ik gewoon kwaad wordt. Dan opeens groeien er hoektanden en worden mijn ogen rood. Net als die van Wynona."Zie je ik zei het je. Die slechte kant zit gewoon in je."Zeg mijn vader spottend. Dan geef ik hem een harde duw waardoor hij hard tegen de muur aan vliegt."Neem je woorden terug."Sis ik naar hem en kijk hem kwaad aan."Ik ben nog steeds gewoon Mark."Zeg ik boos en ik voel mijn hoektanden weer verdwijnen en mijn ogen weer blauw worden omdat ik rustig was."Jij bent mijn zoon niet meer."Sist mijn vader naar me toe tussen zijn tanden door. Ik loop boos naar buiten toe en neem de taxi naar het husi van Wynona. Ik bel aan en zie dat Wynona opdoet."Lieverd wat is er?"Vraag ze als ze mijn gebroken gezicht ziet. Ze laat me binnen en ik loop naar binnen. Ze duwt me zoals gewoonlijk op de bank als er wat is en pakt een kop thee voor mij en geeft het aan me. Ik vertel haar het verhaal. Wat mijn vader allemaal zij en ook over dat ik rode ogen kreeg en dat mijn hoektanden groeien. Ik kon het niet laten en barste in huilen uit. Ik zag Wynona even geschrokken kijken maar trooste me gewoon. Ze vond het niet raar dat ik huilde. Ze had er alle begrip voor. Daarom weet ik gewoon dat Wynona mijn meisje voor het leven is.

De volgende dag word ik wakker met mijn arm om Wynona heen in haar bed. Ik weet dat het Zaterdag is en dat ik dus niet naar school hoef. Ik voel dat Wynona ook wakker wordt."Goedemorgen schoonheid."Zeg ik grijzend en druk een kus op haar lippen.

Daughter of the DevilWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu