Ik doe de deur dicht en kijk naar mezelf in de spiegel. Ik was helemaal rood. Ik schudde mijn hoofd en het werd wat minder. Ik besluit om even wat te gaan tekenen. Ik pak mijn tekenschrift en kleurpotloden en tekenen.
Als ik de volgende dag wakker wordt besluit ik om te gaan spijbelen omdat ik echt geen zin in school heb. Ik trek mijn sportkleren aan en ga in de fitsnes ruimte sporten.
Als ik me gedoucht heb en me heb aangekleed kijk ik op de klok en zie dat een uur geleden de school was uitgegaan. Dan hoor ik de bel gaan. Ik doe de deur open en zie Mark met een blauw oog staan."Mark wat is er gebeurd?"Vraag ik geschrokken en trek hem naar binnen. Ik doe de deur dicht en trek hem mee naar de woonkamer en laat hem op de bank vallen. Ik bekijk zijn oog."Hoe is dit gebeurd?"Vraag ik aan hem. "Nou je weet toch dat mijn moeder na mijn geboorte is overleden toch en dat ik een stiefmoeder heb?"Vraagt Mark aan mij. Ik knikte als bevetiging."Nou toen ik thuis kwam pakte ik een glas cola en ging TV kijken. Mijn stiefmoeder had net alles schoongemaakt en toen stoote ik perongeluk mijn glas om. Toen ging ze door het lint en sloeg ze me. Daarna kwam mijn vader thuis en vroeg waarom ik een blauw oog had. Ik zij dat mijn stiefmoeder me geslagen had en hij werdt boos op me omdat ik haar besluildigde. Toen sloeg hij me nog een keer waardoor mijn oog nog blauwer werd en toen ben ik weg gelopen en ik kan nergerns heen."Legt Mark mij uit en zucht dan."Nou jij gaat niet meer terug. Jij blijft mooi hier."Zeg ik beslist. Ik kon hem daar toch niet terug sturen?"Ik ga je niet de hele tijd tot last zijn."Zeg hij ook belist."Je bent me niet tot last. Ik vind het juist gezellig. En laat me nu die wond zien."Zeg ik en ik buig me weer over hem heen.
In die avond zitten we een een jazucci. Ik lach om een grapje om Mark. Ik gaap en leun tegen Mark aan. Hij legt zijn arm om me heen. Ik glimlach naar hem. Ik zie hem naar mijn oor buigen en hij fluistert:"Ik weet wie je bent Wynona."Ik schrik me rot en ga bij hem weg zitten."Rustig maar ik doe je niks."Stelt hij me gerust en pakt voorzichtig mijn pols en trekt me weer naar hem toe. Ik ga voorzichtig naast hem zitten."Ik vind het juist leuk. Ik heb al mijn hele leven op je gewacht."Zegt hij en drukt een kusje op mijn oor."Echt?"Vraag ik aan hem en kijk hem aan. Ik zie hem knikken. Ik druk voorzichtig mijn lippen op die van hem.
JE LEEST
Daughter of the Devil
FantasiaWat zou jij doen als je de dochter van de duivel was en naar de aarde gestuurd werd? Mensen leegdrinken en lol maken en niet verliefd worden? Of juist wel? Dat dacht Wynona eerst ook."Ik ga er gewoon heen en let op hoe de mensen gedragen en drink ze...