7.(Not Edited)

95 7 0
                                    

"Maar wat doet je vader voor werk?"Vraagt Taylor aan me."O gewoon hij is zakenman en reist veel."Zeg ik en ik haal mijn schouders op. "Lijkt me vervelend. Mijn ouders zijn continu thuis. Maar dat is eigelijk ook niet alles. Het is best vervelend. Je kans nooit wat prive's doen."Zegt Taylor en ze maakt haar nagels af."Dat is waar. Maar ik zie hem  soms wel. Ik zag hem laatst nog.Vorige week."Zeg ik en ik kijk haar aan."Cool."Zegt Taylor."Wil je eigelijk wat drinken?"Vraag ik aan Taylor."Ja lekker."Zegt ze glimlachend en ze staat tegelijk met mij op.

Al snel moet Taylor naar huis. Ik besluit om maar te gaan slapen. Ik loop naar boven en trek mijn pyiama aan en ga ik mijn grote hemelbed liggen. Ik val maar niet in slaap. Als ik een tijdje lig te woelen val ik woelend in slaap. Ik heb een nare droom. Eigelijk wel gek want ik droom nooit. Nou, niet in de onderwereld. Maar mijn droom? Mijn droom ging over... Mark!

Snel rende ik verder. Ik moest hier weg. Ik keek achterom en zag allerlei mensen me achtervolgen. Waarom was ik nu niet zo snel als ik altijd was. Ik rende verder en zag  door het donker niiet de omgevallen boomstam waar ik nu over struikelde. Ik hoor het gepraat van stemmen dichterbij komen. 'Één stpem kwam erboven uit. De stem van Mark. Dan voel ik netten over me heen."Hou haar goed vast. Ze is erg strerk. Ze is tenslotte de dochter van de duivel."Hoor ik hem zeggen. Ik zag allemaal zwarte vlekken voor mijn gezicht. Dan ben ik even bewusteloos. Als ik weer bijkom zit ik in een kooi en zie ik Mark voor me zitten."Mark laat me gaan alsjeblieft!"Vraag ik smekend terwijl ik huil. Dat moet er vast heel angsangjagend uitzien omdat ik bloed uit. Mark schudde zijn hoofd."Waarom niet?"Vraag ik huilend."Omdat je mensen vermoord. Je bent gevaarlijk voor de mensheid. Je had niet moeten komen."Zegt hij kill tegen me. Ik veeg mijn bloedtranen weg en mijn hand zit nu onder het bloed."Wat ga je dan met mij doen?"Vraag ik huilend."Wat jij met mensen gedaan heb. Vermoorden."Zegt hij kill en kijkt me strak aan."Please Mark doe het niet."Smeek ik hem en kijk hem verdrietig aan. Hij loopt mijn kooi binnen. Ik zag mijn kans om te ontsnappen en wilde weg rennen maar ik voelde een steek in enkel. Ik keek ernaar en zag dat hij bloede. Ik kwam niet vooruit.. Maar Mark wel. Hij kwam steeds dichter bij me. Dan pakt hij uit zijn kontzak een houtenstak. Ik zag honger om mij te doden in zijn ogen."Plaese Mark doe het niet."Vraag ik nog smekenend en dan voel ik een hevige pijn. Ik schreeuw het uit en dan wordt het zwart voor mijn ogen.

Ik schrok wakker en voel dat ik bezweet ben. Ik kijk op wekker en de rode letter geven 02:34 aan. Ik zucht en besluit om even te douchen om het zweet van mijn lichaam af te spoelen. Ik zet de douce aan en ga douchen. Ik denk aan de droom. Wat het gewoon een droom? Of had het een betekenis? Of wat het een vision? Ik zou het niet weten. Als ik klaar ben met douchen trek ik een schone pyiama aan. Dan kruip ik weer in bed. Nu val ik gelijk in slaap. Gelukkig rusteloos en droom ik niet.

***

De volgende dag op school voel ik weer iedereen naar me kijken alleen trok ik er nu geen aandacht aan. Ik zocht Mark. Als mijn droom een visioen was mocht hij niet uitkomen. En dat kan ik het beste doen door vrienden met hem worden. Ik zie Mark alleen op een bankje zitten. Ik nam nu de tijd om hem te bekijken. Hij had zwart kort haar. Een paar plukjes hangen voor zijn gezicht. Hij heeft groene ogen en een rode pet op zijn haar. Hij heeft een stevig gezicht wat er mooi utiziet. Hij had hartvormige lippen die er perfect uitzagen.Ik bijt op mijn lip en ga naast hem zitten."Heey."Zeg ik vriendelijk."Hoi."Zegt Mark terug. Ik zie dat hij wil opstaan."Blijf please ik wil gewoon klesten."Zeg ik en ik pak hem bij zijn arm vast."Zodat je me leert kennen en je dan belachelijk kan maken bij je vrienden."Zegt hij pissig."Nee tuurlijk niet. Ik wil je gewoon leren kennen. En waarom zou ik dat doen?"Vraag ik vriendelijk."Dat doet iedereen die zegt dat ie me wilt leren kennen."Zegt hij mompelend."Maar ik wil je gewoon leren kennen. Ik ben nieuw en je zit er heel aardig uit."Zeg ik lief en ik glimlach naar hem. Hij glimlacht zwak terug. Ik zag aan zijn gezicht dat hij weinig lacht."Maar dat boek dat je las: Dochter van de duivel. Sprookje? Dacht het niet. Geloof jij erin?"Vraag ik aan hem. Hij knikte langzaam en mompelde zacht:"Ja."Ik glimlach naar hem."Mag ik het zien?"Vraag ik aan hem en hij knikt en geef het boek. Ik blader het boek door."Weetje..."Zeg ik tegen hem."Niet doorvertellen hoor maar ik ben ook dol op dit soort onderwerp. Ik heb er thuis boeken van."Zeg ik en ik geef het boek terug."Echt?"Vraagt hij lachend. Hij had een prachtige lach. Als hij lachte kon jij zijn mooie witte rechten tanden zien. Ik knikte. Dan gaat de bel.

De rest van de dag op school breng ik met Mark door. Hij vertrouwt me al meer en merkt dat ik Taylor echt niet mag maar dat ik met haar omga omdat ik blijkbaar popu ben. Als de laatste bel gaat vraag ik aan hem:"Heb je zin om bij mijn langs te gaan? En kan je me dan helpen met die biologie opdracht?"Vraag ik aan Mark."Tuurlijk. Kan ik gelijk die boeken verzameling van je zien."Zegt hij glimlachend.

Als we bij mij thuis zijn staat Mark op mijn kamer mijn boeken te bekijken. Ik geef hem een glas cola en mezelf geef ik wat fanta. De rest van de dag is het heel gezellig. Als Mark weg gaat geeft hij me snel een kusje op mijn lippen. Dan loopt hij weg. Ik blijf met een rood hoofd achter.

Daughter of the DevilWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu