Haira terus membaringkan dirinya di atas katil sambil memeluk bantal busuknya.
" hmmm, nak berangan sat la. " bisik hati kecil haira.
Sambil terseyum bagai kerang busuk haira mengimbas kembali saat saatnya manisnya bersama khairul aiman.
Seperti biasa setelah mengenali aiman. Haira sering bermesej dengan aiman. Tak sah kalau sehari tak mesej. Dah macam belangkas. Walaupun sebagai seorang kawan pada masa itu.
" hmm, macam mana boleh kawan tu aku tak ingat la. Yang aku tau. Malam tu aku dok syok mesej tiba tiba masuk satu mesej" balas haira. Sambil memeluk bantal busuknya.
Mesej masuk.
" Nurin Nurhaira sudi kah awak menjadi kekasih hati saya? "Terbeliak mata haira setelah membaca mesej yang dihantar oleh aiman.
" yes, hahaha " jerik haira sambil berguling guling di atas katil.
Dengan segera haira membalas mesej tersebut.
" yes, i do " sent mesej.
" ee, aku mimpi ka ni? "
Sambil menampar nampar pipi nya.
Telefon berbunyi.
Haira melihat skrin telefon nya." what? Aiman call. OMG! " jerik haira dalam keadaan gelabah.
Dengan tangan yang tergetar haira menggangkat panggilan telefon.
" hello? " suara garau aiman
Haira terdiam.
" hello, syg? " kedegaran suara aiman memanggil haira dari dalam telefon.
" hmm, yaa saya. " balas haira dalam keadaan gugup.
Jantung haira berdegup kencang Mana tak nya jejaka yang dia idamankan kini menjadi miliknya. Sapa tak suka.
Lama jugak haira berbual dengan aiman pada malam tu. Biasa la orang first first couple.
Keesokkan pagi
" semalam pukul berapa tidur? " ujar mak ani kepada haira.
" entah la tak tengok jam " balas haira sambil mengeliat.
" along, abang aiman mai tu? " jerik zafran sambil berlari menujuk ke pintu dapur.
" hah, aiman mai? " balas haira sambil melihat kearah luar.
Kelihatan aiman di luar rumah.
" cakap kat abang aiman along tengah mandi " balas haira.
" okay " balas zafran sambil berlari kearah aiman.
" abang aiman? " jerik zafran.
" yaa. " balas aiman yang sedang duduk di bawah pokok pelam yang rendang.
" along cakap sat dia nak mandi. Along baru bangun. " balas zafran.
" hah! Baru bagun. Hmm okay. Mai sini sembang dengan abang aiman. " ujar aiman.
Asyik sungguh zafran dan aiman berbual entah apa yang dibual pun tidak tahu. Haira pulak sedang bersiap.
Kelihatan dari arah jauh. Aiman memerhati haira keluar dari pintu rumah.
" segak jugak awek aku ni " bisik hati aiman sambil memandang haira dengan seyuman sinis.
" dah kenapa mamat ni, tengok aku macam tu " bisik hati haira. Sambil berjalan menuju ke arah aiman dan zafran.
" aleyhh, seronok la tu awek dia dah mai? " zafran bersuara kecil sambil mencuit tangan aiman.
" ehh, mana ada laa " balas aiman lalu mencuit pipi zafran.
" haa, mengupat la tu kan? " balas hairan.
" mana ada sayang " balas aiman sambil memandang haira.
" haa, sayang? Hehe abang aiman gatai?. " jawab zafran sambil menekup mulutnya.
" aduh, kantoi la " balas haira sambil ketawa.
" hehehe, sayang " zafran mengejet aiman sambil menunjing jari ke arah haira.
" diam la " balas haira.
Aiman memandang haira sambil seyum.
" nak pi mana? " soal haira
" tak pi mana pun. Saja nak tengok awak? " balas aiman sambil seyum.
" tadi sayang?! Ni awak pulak hehe " zafran mengejet lagi.
" eee, diam la " balas haira sambil mencubit pipi zafran.
Aiman hanya ketawa. Malu diejet oleh zafran.
" adik? " jerik mak ani dari jauh.
" ye mak. " balas zafran sambil melihat mak ani.
" mai sini? " panggil mak ani.
" haa, pi cepat? " balas haira.
Zafran terus berlari menuju ke arah mak ani yang sedang menunggunya di sudut pintu dapur.
" jangan kacau along nak dating? " balas mak ani dengan suara yang kuat sambil menarik tangan zafran sambil seyum.
" hahaha, amboih mak sayang perli nampak?. " balas aiman sambil mencuit haira.
" hmm " balas haira dengan malu.
.....................
" tak pa la sayang nak balik dah ni? " balas aiman.
" okay. " balik elok elok tau balas haira sambil memegang tangan aiman.
" okay. I love you? " balas aiman.
" i love you too " balas haira sambil seyum ke arah aiman.
...........
" dah balik dah hero pujaan tu? " soal mak ani ke arah haira yang melangkah kaki masuk ke dalam rumah.
" hmm, dah balik. Ishh, mak ni kawan special ja kot. " balas haira.
" tipu la, malu la tu. Tadi kan mak abang aiman panggil along sayang. Gatai? " zafran mencelah.
Haira memandang tajam ke arah zafran yang sedang makan. Mak ani memberi seyuman sinis ke arah haira." mak ni?! " balas haira.
" apa?! Mak seyum ja " balas mak ani.
" perli la tu? " balas haira sambil duduk.
" adik pi panggil semua makan? " ujur mak ani.
" okay " balas zafran.
Setelah selesai menjamu selera masing masing membuat kerja.
YOU ARE READING
Sia sia kah?
RomanceHaira seorang gadis bertubuh kecil berumur 23 tahun. Seorang gadis kampung yang hidup dalam keluarga yang sederhana. Haira mempunyai perwatakan yang menarik disebabkan tubuh yang kecil sifat cereweknya. Hipokritnya yang tinggi dan ego nya. Namun se...