Bölüm şarkısı: Teoman: Yıldızları yakalamak
Saatlerce sadece hayatınızı düşündüğünüz oldu mu hiç,benim oldu.Tam 3 saattir yaptığım bu aslında. Düşünmek..
Sahil kenarında hissettiğim sadece ıslak kumlar ve arada bir hafif dalgalı vuran deniz suyu.Bir de kulağımda ki Teoman'nın sesi. Yıldızları yakalamak dedi. Bende aslında bazen onları yakalayıp ne zamandır orda olduklarını ,neler gördüklerini, neler hissetiklerini sormak isterdim. Kim bilir belki bir gün olur bende onları yakalarım.Ve hayallerim gerçek olur.
Ne kadar yürüdüm haberim yok.Biri gelip yanımda konuşmuş olabilr ama ben onu duymadım bundan eminim.
Kayalar ve o derin düşünceli çocuk görüş alanıma girdi. Nasıl oldu bilmiyorum ama ayaklarım beni oraya sürükledi. Ve kendimi bir anda onun arkasında ki bankın yanında buldum.Ve nedensiz bir şekilde tebbessüm ettim. Hayatımda ilk kez ve belkide son kez cesur olmalıydım. Onunla konuşmalıydım o derin ve hissiz bakışların bir nedeni olmalıydı,bu sessizliğin bir amacı olmalıydı.ve öğrenmek için cesur olmalıydım. Yapabilirim...
Son kez derin bir nefes aldıktan sonra yıldızlardan şans dileyip yanına oturmak için ayaklarımı harekete geçirdim. Vücüdum o kadar çok tepkisizdi ki bir an oraya hiç ulaşamaycakmış gibi hissettim. Ama ulaşdım.
Ona hiç bakmadan sessiz bir şekilde oturdum. Ve o bana hiç bakmadı yanınna oturduğumu bile hissetmeğini düşündüm ama dudakları kıvrıldı demek ki anlamıştı.Ben konuşmayacakdım ya da o içimizde ki sesler konuşacakdı bu gece karanlığa. Ondan hiç beklemediğim anda benimle konuştu.
-Ne düşünüyorsun?Ve bu bana kurmuş oladiğu ilk cümle zihnime öyle bir kazıdım ki asla çıkamazdı.
-Yılzdızları, belki onlardan birini yakalarım diye düşünüyorum.
- Neden bu kadar derin düşüncelerdesin? Diye sordum.
-Sen ilk önce kendine bak benim düşüncelerim seninkilerin yanınında yok olur. Peki sen niye bu kadar derin düşüncelerdesin?
-Ben bilmiyorum sadece düşünüyorum.
-Bende sadece düşünüyorum. Aslında sadece dışardan bakıldiğın da iki tane düşünen genç insan görülür ama içimizde neler döndüğünü biz bile bilemeyiz.
Zümrüt yeşili gözleri gecenin karanlığında simsiyah olmuştu. Ve on ikinci kez onun yeşilleri benimkilerle buluştu uzun bir süre bana baktı. Nedensizce inceledi. Bende onu...
Sustuk ve sustuk içimizde ki vaveylayı dindirmeye çalıştık. Ama ona sormak istediğim binlerce soru onun yanına oturunca hepsi yok oldu. Adını sormak istedim.
-Peki adın nedir?
-İsimler sadece doğarken koyulan hayatımız boyunca taşımak zorunda olduğumuz bir kaç harf bozuntusu adımı boşver. Ama sen adını söyleyebilirsin?
-Pera.
-Daha önce pek duymadım anlamı nedir ?
Yazardan...
Genç oğlan kızın ismini gerçekten merak etmişti. Ve aldiği yanittan sonda isminin çok güzel olduğunu düşündü. Ama kendi adını söylememekte ısrarcıydı. Ve bir soru saha sordu. Anlamını...
-Anlamı İstanbulda 'ki beyoğlunun eski adıymış dedi genç kız.
Ve derin bir sessizlik daha genç oğlan bu sefer kızı izlerken, kız grilerini gökyüzünden çekmek istemedi. Ama şaşırmiştı genç oğlan yanına hiçbirşey demeden oturmasına. Genç kız sanki de izlenildiğini anlamış gibi kafasını hemen yanında ki genç oğlana çevirdi ama genç oğlan daha hızlı olduğu düşündü fakat yakalanmıştı. Ve kafasını eğip kayaları izlemeye başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEN BENDE VARDIN AMA BEN SENDE YOKTUM
Literatura FemininaAşık olmak için erken miydi, yoksa geç miydi? Kim bilir? Ama bu küçük kız sevilmek istemedi, sevmek istedi. Ve belkide başarır ya da sonuna kadarsevemez. Küçücük bir kız , genç bir kız, bu gizemli genç oğlanın gizemini çözebilecek miydi? Tüm cev...