Aryaya yaptiklari icin tesekkur etdim. Kahvaltimi yaparken bi gozumde kizda kalmisti. Kucuktu. Belli oluyordu. En fazla 20 21yaslarindaydi. Ama oyle bi guzellige sahipti ki, anlatilamaz. Hele bide cekingen bakislari yokmu....ah
"Kac yasindasin Arya?" Diye bi soru yoneltdim. Basini tabagindan kaldirip bi sure oylece bana bakti. Sen bana oyle bakma be guzel kiz. Sen bakinca sol tarafimda ki, kalbim can cekisiyor.
Ardindan gulumseyip "21" diyince dogru tahmin ettigmi anladim. Kafamla onaylayip "ailen nerede? Yani evde kimse yok sanirim?" Diye sorunca biraz yuzu dustu ama sonra yine ayni gulumsemeyle "ailem yok. Yani yetimhanede buyudum ben. Yalniz yasiyorum" dedi naif ince ve kirilqan sesiyle. Kaslarimi havaya kaldirip saskinligmi gizleyemedim. Bu guzellikte kizi yetimhaneye birakan insanlarin akil yerine ne tasidiklarini merak ediyorum?
"Ben ozur dilerim. " dedim. Gulumseyip kafasini iki yana salladi. "Sorun degil. Ozur dilemenize gerek yok" diyince burukca gulumseyip konuyu degistirmek adina "peki okuyormusun? Yada calsiyormusun?" Diye soru yoneltdim. Kafasini olumlu anlamda sallayip o guzel gozlerini yine gozlerime dikti "evet. Isletme bolumu 3 cu senemdeyim. Hemde Calsiyorum. " diyince sasirmadim degil. Hem okuyup hem calismak....bide yalniz basina yasamak. Zor bi sey. Kiz cok ilgimi cekmeye basladi. Uzun sari saclari, mas mavi gozleri, penbe dolqun dudaklari, uzun boyu, incecik beli, guzel gulumsemesi... neler soyluyordum ben? Kafami iki yana sallayip "Helal olsun. Peki nede calisiyorsun?" Diye tekrar sorunca gulup "tesekkurler. Ben bir orqanizasyon sirketinde dans ve muzik qurubum var. Dugunlerde eglencelerde falan oryantal disinda dans edip sarki soyluyorum qurupumla birlikte" diyince kaslarim havaya kalkti. Her seyinde ayri bi sasiriyordum. Azimli kizmis. Hayata iyi tutunmus. Kendine bi yer edinmeye calisiyor. Helal olsun. Keske etrafimdaki tum kadinlar bu kiz gibi olsaydi. Ama nerede....onlar anc para yemeyi, alis veris yapmayi bilir. Gerci bu kizida bilemeyiz ama...biraz sessiz, sakin, kendi halinde birisi gibi...ama yinede kadinlara guven olmaz.
"Peki siz?" Diye sorunca gulumseyip kendimi kiza olarak ozetgectim. "Adim Savas. Savas Haznedar. 29 yasindayim. Bende isletmeden mezunum. Simdi kendi sirketimin basindayim. Dunde otelden cikinca birileri kafama vurunca bayilmisim sonra kendime geldigimde noldugunu anlamadan saldirdilar...sonrasida zaten biliyorsun" dedim. Kafasiyla beni onaylayip yemegne dondu. Pogcaya elimi uzatinca sicak oldugnu gordum. "Yenimi aldin?" Dedim. Once yuzume sonra pogcaya bakip kafasini iki yana sallayip "hayir yaptim" dedi. Yine ve yine saskinlikla kaslarim havaya kalkti. Bir issirik alip ciynemeye basladim. Tadi guzeldi. Hemde peynirli. "Ellerne saglik guzel olmus" diyince yine kafasini sallayip "tesekkurler. Afiyet olsun" dedi.
Kahvalti bitince masyi toplamaya basladi. Salona gecmemi soyleyince adimlarimi oraya yonlendirdim. Her tarafim agriyordu. Elinde ilk yardim cantasiyla gelince ne yapacagni anlayip "niye zahmet ediyorsun? Gerek yoktu" diyince yine guzel gulumsemesiyle " estafurAllah. Ne zahmeti? Birine yardim etmek ne zamandan zahemt oldu? " dedi. Kafami olumlu anlamda sallayinca ayak uste yuzmdeki yara bantlarini cikarip kenara koydu. Tendityorlu pamukla yavasca yaralarmi temizlemeye baslayinca dikkatle yaralarimi inceleyen mavilerine takildi gozlerim. Nede guzeldi. Mas mavi.
Temizledikten sonra merhemi eline surup yavas yavas parmagini yaralarimin ustunde gezdirmeye basladi. Narin ve kucuk parmaklarini tenimin ustunde gezinirken hissetmek....ilk defa bi qarip duyquya kapiliyorum.
Sonra yeniden bazi yaralarima yara bandi yapistirip ayakta dogruldu. "Bitti" diyince gulumseyip "tekrar tesekkurler. Bu yaptiklarinin karsiligini nasil odeyecegim hic bilmiyorum?" Diyince kaslarini catdi bu sefer. Gozleride ciddilesti. "Ben bir karsilik bekledigmi soylemedim. Ben sadece yardima ihtiyaci olan birisine yardim etdim. Bu kadar. " dince gulup "tamam. Anladim. Sinirlenme" dedim. Oda kafasini sallayip malzemeleri alip mutfaga gitdi.
Geri gelince "sey...rica etsem telefonunu verirmisin? Arkadasimi arasam iyi olucak. Gelip alsin." Diyince arka cebinden telefonu cikarip bana uzatdi.
Telefona arkadasim hatta kardesim Atesin numarasini tuslayip arama tusuna bastim. Bi kac calistan sonra acip "alo?" Diyince
"Alo Ates?" Dedim. Hizla ve heyacanla "Savas? Oglum nerdesin? Senin dun kacrildigni soylediler. Her yerde seni ariyoruz" diyince hafif gulumseyip karsimdaki melek gibi kiza baktim. Kafasi onunde sandalyede otruyordu. "Ates verecegim adrese gel sen. Anlatirim. Iyiyim bu arada merak etme" diyip Aryaya yoneldim. "Arya nerdeyiz su an?" Dedim. Oda adresi soyleyince aynen Atese aktardim. "Tamam abi geliyorum hemen. " diyince vedalasip kapattik.
Bi anda saatine bakip ayaklaninca merakli gozlerle ona baktim. Ona baktigmi anlayinca "ben ustumu giyniyim. Oklumun vakti yaklasiyorda. " diyince sadece olumlu anlamda kafami salaldim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Firtinali ASK
RomanceIlahi guzellige sahip bir kiz. Dudaklari ucukalatacak yakisiklilikta bi adam. Ask hakkaten tesaduflerimi sever? Kucuk bir tesaduf buyuk bir ask yolculugna bilet ola bilirmi? Kucuk, masum bir kizin kalbi, acimasiz, sert, karanlik bir adamin kalbi ile...