1

45 8 7
                                    

Medya: Aryanin giymi.

Off ya gec kaliyordum. Hizli hizli ustume koyu lacivert, yuksek bel, dar paca pantalonumu...ustuneyse kirik beyaz tonlarinda kalin ustu siyah benekli kazagmi giydim. Havalar soguk oldugu icin kalin giyinmek zorundaydim. Koluma altin tonlarinda satimi ve bilekligmi taktim. Kahve tonlarindaki botmu giynip ayni tonda olan cantamida koluma takip hizla evden ciktim.

Okla gec kaliyordum.

Ben size kendimi tanitmayi unuttum. O kadar aceleciyim ki, unutu verdim.

Ben Arya. Arya Karahan. 21yasindayim. Yetimhanede buyumus ve kendi cabalarimla ayakta duran birisiyim. Su an isletme bolumu 3 cu yilimdayim. Hem calisip hem okuyorum. Ee bi alem olmadigi icin kendim calsip kendim kazaniyorum.

Hem dans edip hem sarki soyluyorum. Calistigim yer boyle kucuk bi orqanizasyon sirketi. Duyunlerde eglencelerde falan dans ediyoruz. Yani biz bi qurupdan ibaretiz. Qurupun basinda ben varim. Oryantal danstan baska hepsini yapiyorum. Yapamadigimdan degil...sevmedigimden....

Allahtan okul yakindi. Okula giris yaptim.  Bahcede Nehir bana ell sallayinca yanina gittim. Allahtan gecikmemistim. "Nerdesin canim? Gec geldin bu gun?" Diyince kafamla onaylayip yanina bank oturdum. "Evet canim ya uyuya kalmisim. Dun dansta fazla yorulmusum pek halim yoktu" dedim. Gulumseyip elini omzuma koyup "hay ben boyle kaderin...
Niye bizde her kes gibi rahat hayat suremiyoruz?" Dedi isyankar bi sesle. Gulumseyip kollarimi ona sardim. "Kismet guzelim. Allah buyuktur. Elbet bir bildigi vardir. Hem durumumuz qayyet iyi ve guzel. Sukr edelim" dedim. Oda gulerek basiyla beni onayladi. Ders sati geldigi icin derse girdik.

Sonunda ders bittiginde otobus duragina gidip beklemeye basladim.

Otobus gelince binip akpili uzatdim. Ardindan yerime gecip duragimin gelmesini bekledim. Yavas yavas dolmaya baslamisti bile. Tamamen tiklim tiklim olurken yasli bi teyze bindi elinde bastonuyla zor tutunuyordu. Kimse yer vermeyince elimle isaret yapib "gel teyzecim. Buraya otur" dedim. Mahcup bir sekilde gulumseyip yanima geldiginde " sagol yavrum. Allah razi olsun" dedi. Bemde ayaga kalkip yer verdim. Otrunca bana"adin ne guzel kizim?" Dedi. Bende gulumseyip "Arya teyzecim" dedim. Kafasiyla beni onaylayip " su gibi bi guzellige sahipsin. Allah sahibine bagislasin. Kalbinde yuzun gibi guzel ve temiz" diyince hurmetle elini opub alnima koydum. "Tesekkurler teyzecim" dedim.

Biraz sonra duragima gelince indim. Hizla calistigim orqanizasyon sirketine giris yaptim. Bu gun neden cagirdilar bilmiyorum. Toplanti yapacaklarmis. Iceri girdigimde Leyla hanim "hah Arya geldinmi? Gel bizde simdi toplandik" dedi.

Yaklasik 1bucuk saat kadar konustuk. Buyuk bir firmanin sirketi aclisinda orqanizasyonlarini bizim yapmamizi istemis. Bide muzik dans gibi eglencelerle tabi. Leyla hanimda dansi 'senin ellerine birakiyorum' diyince gulerek onayladim. Dans etmegi, sarki soylemeyi cok severdim.

Toplatidan sonra yaklasik 3saat kadar dans calistik. Yani fiqurlermizi falan tekrarladik. Provalar yaptik. Yine her zaman ki, gibi harikalar yaratmistik. Orada isim bittiginde hava kararmisti. Nasil gidecegim diye pek dusunmedim. Cunki aliskdim bu saatde ara ara gitmeye. Otobus duragna yuruyup beklemeye basladim. Otobusum gelince binip akbili uzatdim. Pek adam yoktu.

Benim oldugum durakdan bi durak onde bosalinca bende bana gore bide yolunu uzatmasin diye bi durak erken indim.

Ileride park vardi. Oraya dogru yuruyup parkin icinden yavas yavas serin havada yurumeye basladim. Hava cok guzeldi. Ruzgar pufur pufur saclarimi savurdukca yuzumde gulumseme olsuyordu. Sessiz sakin olan park o kadar beni andiriyordu ki, hic gidesim gelmiyordu. Gunduzler bende civil civil gozuksemde geceler boyleydim iste. Bu park gibi sessiz ve sakindim. Etrafi izlerdim sadece. Uzaktan nede mutluymusum gibi gorunuyor dimi? Ama deglim.

Yinede Allahin iznine birakiyorum. Vardir elbet bir bildigi. Rabbim kullarinin iyligni ister bu yuzden hayirlisi neyse o olsun.

Parkin sonuna gelirken kulagma gelen hafif bir inleme sesiyle duraksadim. Etrafa bakindim. Bi sey goremeyince yalnis duydum her halde diyip yoluma devam edecekken yeniden "ahhh" diye yeniden bir ses duyunca bu sefer etrafi incelemeye basladim.

Iyice etrafi tararken yerde yatan yuzu gozu kanlar icinde olan adami gormemle donup kalmam bir oldu. Aman Allahim. Nolmustu bu adama? Hizla yanina gidip bas ucunda yere diz cokup "iyimisiniz? Hey? Beni duyuyormusunuz?" Dedim. Ama sadece kafasini sallayip bi sey diyemiyordu. Sadee kisik kisik inlemeleri vardi. "Ambulans cagrayim. Hastaneye gitmeniz gerek" dedim. Telefonu cikartirken kafasini hayir anlaminda sallamaya basladi. Hay Allahim. Napiyim simdi? "Peki bi taksi cagrayim ben. Evnize birakalim" diyince hic bir sey demeden oylece yatdi. Hizla taksi duragni arayip oldugum adrese bi taksi istedim.

Taksici gelice yardim etmesini soyleyip onun yardimiylada arabaya bindirdik. "Kizim noldu bu adama?" Diyince saskin bi ifadeyele "bilmiyorum amca. Ben evime giderken rasladim. Hastane dedim hayir dedi. Evine goturmemiz lazim ama..." diyip adama baktim. Bi seyler mirildaniyordu ama ne? Hic bir sey anlamadim. "Adresi soylermisiniz? Evinize goturelim sizi?" Dedim. Agzini acip bi seyler diyecekken bir anda bayildi. Panikle "iyimisiniz? Hey? Beyfendi? Kendinize gelin. Hey?" Dedim. Ama tik yok. Cani fazla yandi her halde. Napacagim ben simdi?  Taksici amcaya donup evimin adresini verdim. Baska carem yoktu. InseAllah pisman olmazdim yaptigim icin. Yani hirlimidir? Hirsizimidir?bilmiyorum ama ustunden basindan duzgun birine benziyor gibi.

Evimin onune geldigmizde kapiyi acip taksici amcanin yardimiyla odaya getirdik. Taksi metredeki parayi amcaya uzatip tesekkur etdim. Oda kafasini tesekkur anlaminda sallayip gitti. Kapiyi kapatip mutfaktan sicak su, ilk yardim cantasi, bez, pamuk falan getirdim. Adamin ustundeki ceketi ve ayakkabilarini cikartip suyla yaralarini temizlemeye basladim...

Merhaba arkadaslar. Bu benim yeni kitabim. Bilmiyorum begenecekmisiniz ama bir seyler yapmaya calisiyorum. Sizdende destek bekliyorum. Lutfen destegnizi eksik etmeyi.

Firtinali ASKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin