9 januari
Pov Ilse
Het is een paar weken later, En in die paar weken is er een hoop gebeurd. Waar laat ik beginnen? Ik woon nu met Bart bij mijn ouders. En vandaag zal misschien wel de moeilijkste dag worden. Ik ga mijn vader verliezen. Het is raar. Heel raar. Ik pak me telefoon en kijk hoelaat het is. half 7 's morgens. Ik zucht en stap uit bed. Langzaam slenter ik naar beneden. Tot mijn verbazing zie ik dat er al iemand beneden is. 'Hai tante Ilse.' komt er zachtjes uit het mondje van mijn 4 jarig nichtje Julia. Ik ga zachtjes naast haar zitten en trek haar op mijn schoot. 'Moet jij niet slapen? Vandaag word een moeilijke dag.' Langzaam begint ze te snikken. 'Ik ik wil niet dat opa gaat slapen.' Ik wrijf over haar lange blonde haartjes. 'Rustig maar meisje het komt allemaal goed.' zeg ik om Julia rustig te krijgen. Al snel voel ik dat ze weer inslaap is gevallen. 'Goedemorgen schat.' hoor ik Bart zeggen. zachtjes druk mijn lippen op Barts zijn lippen. 'Gaat het wel Ils.?' vraagt Bart bezorgd. Ik haal me schouders op en kijk voor me uit.
'Bart, Ik ben bang.' Besluit ik toch maar de waarheid te zeggen. Bart druk mij en Julia tegen zich aan. 'Ils je doet het niet alleen het komt goed echt!.' Ik knik maar eigenlijk weet ik niet of dit goed komtHalf 7 's avonds
Pov Ilse
Als heel de familie bijelkaar is besluit ik nog even naar me vader tegaan. 'Hey pap.' Antwoord ik zachtjes. 'Hey meisje.' Ik ga naast me vader zitten en begin te praten. 'Papa,Is het goed als ik niet zing op de begrafenis want dat kan ik niet hoor.' Ik hoor mijn vader grinniken. 'Tuurlijk geeft dat niet schat, Alleen beloof me één ding laat ze zien wie "De" Ilse Delange is en ga door voor jullie is het moeilijker dan voor mij.' Zegt mijn vader. Ik veeg de tranen weg. En geef me vader een kus. Even later hoor ik langzaam de familie binnen komen. Ook voel ik dat Bart naast me komt zitten en mij op z'n schoot trekt. 'Bart? Zorg goed voor mijn kleine meid.' Hoor ik me vader zeggen. 'Tuurlijk ik zorg goed voor d'r.' Zegt Bart. Als de dokter er ook is loop ik weg. Ik wil en kan dit niet. 'Tante Ilse opa wil graag dat je erbij bent!.' Komt mijn kleine nichtje me halen. Ik zucht en stap de kamer weer binnen. 'Doei pap ik hou van.' Fluister ik zachtjes. En dan valt me vader in een hele diepe slaap. En val ik huilend tegen Bart aan.Ik kan dit niet.....
JE LEEST
The Story Of My Life........... (Ilse)
FanfictionMijn story of my life.............. Ups en downs............. Verdriet en blijheid........ The story of my life........ Niks mag zonder toestemming worden gekopieerd!