H17

199 8 0
                                    

Pov Ilse
Het is een dag later en ik zit bij Bart op het aanrecht. 'Beetje zin in vandaag?' Vraagt Bart. Ik knik. Vandaag komen mijn moeder en schoonouders eten. 'Jij?' Vraag ik even later. Bart knikt hevig en ik staar voor me uit. Ik schrik op uit mijn gedachten als ik de bel hoor. 'Ik ga wel.' Roep ik. Ik spring van het aanrecht en doe de deur open waar ik mijn moeder zie staan. Ik geef mijn moeder een knuffel en laat haar dan binnen. Mijn moeder geeft Bart drie zoenen en loopt daarna naar mij. 'Hoe gaat het?' Vraagt mijn moeder als we aan de tafel zitten. 'Goed,Heel goed zelfs.' Lach ik geheimzinnig. Mijn moeder kijkt me raar aan maar besluit niet door te vragen. "Ding dong" Galmt er door het huis heen. Ik sta op en open de deur waar ik dan ook Bart z'n ouders zie staan. Ik geef ze allebei 3 zoenen en laat ze dan ook binnen. Als mijn moeder met Bart z'n ouders in gesprek is loop ik naar de keuken. 'Hey lieffie.' Zegt Bart als hij mij ziet. 'Hey schat, ben je bijna klaar?' 'Ik ben klaar, Alleen nog de pannen op tafel.' Zegt Bart opgewekt. Ik geef hem een kus en loop dan weer naar de eetkamer. Nu komt het....

Als we zitten na te tafel kijk ik Bart aan. Hij geeft me een bemoediging knikje. 'Uh Er is iets wat jullie moeten weten.' Begin ik het gesprek. 'Wat is er ils?' Vraagt mijn moeder bezorgd. Ik schiet in de lach. 'Niks ergs, Alleen Ja hoe moet ik dit zeggen?' 'Ilse, zeg het nou maar gewoon!' Begint mijn moeder ongeduldig te worden. 'Ik ik ben verloofd' zeg ik zacht. 'Oh god ilse...' zegt mijn moeder terwijl ze een traan van d'r wang veegt. 'Niet doen mam, nou begin ik ook.' Geef ik lachend toe. Ik geef mijn moeder een knuffel. Al gauw
Krijg ik ook felicitaties van mijn schoonouders. En dag om nooit te vergeten.

Het is al een paar uur later en ik lig in bed te wachten tot Bart ook komt. Ik kijk wat voor mijn uit. En de afgelopen dagen spelen zich af in mijn hoofd. Wat had mijn vader er van gevonden? Had hij trots geweest? Langzaam rolt er een traan over mijn wang heen. 'Wat is er schatje?' Vraagt Bart als hij naast me komt zitten. Ik haal mijn schouders op. 'Niks, Gewoon onzin.' 'Ilse.' Bart kijkt mij nu streng aan. 'Ik mis papa gewoon.' Terwijl ik dit zeg begin ik zachtjes te snikken. 'Ach meissie, Hij is echt wel trots op je.' Ik knik. 'Het is ook gewoon, Ik heb nooit gedroomd van een sprookjesbruiloft alleen zins ik jou heb ontmoet wil ik niks anders.' Bart glimlacht en zegt: 'ik hou van je.' 'Ik ook van jou.' Ik druk teder mijn lippen op die van Bart. En val daarna rustig in slaap.

Hai,
Ik ga maandag op kamp (zonder telefoon) dus kan ik niks publiceren sorry! Ik ga proberen om deze week nog iets te publiceren!

-X-

The Story Of My Life........... (Ilse)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu