H24

171 6 3
                                    

Pov Ilse
Het is weer zo ver. We zijn een paar dagen veder en ik en Bart hebben weer knallende ruzie. 'WAARVOOR DOE JE ZO ILSE?!' Schreeuwt Bart. 'WAARVOOR?! OMDAT JE NIET VAN MIJ HOUD DAT WEET IK BEST WEL!' Schreeuw ik terug. Bart kijkt mij fel aan. 'Als ik niet meer van je hou, wat doe ik hier dan?' Ik schrik van Bart's zijn woorden. Zonder iets te zeggen loopt Bart de deur uit. In paniek ren ik weer naar boven waar ik me huilend op bed laat ploffen.

Pov Bart
Ilse en ik waren toch gelukkig? Ik staar voor me uit. Ik had besloten om naar de kroeg te gaan. 'Hey Bartje.' Ik schrik op en zie Joost staan. 'Hey.' Begroet ik hem terug. 'Wat is er?' 'Ilse' zucht ik. Vragend kijkt hij mij aan. Ik leg het verhaal uit. 'Jezus ik wist niet dat Ilse zo kon reageren.' Zegt Joost. Ik haal mijn schouders op. 'Weet je jij hebt afleiding nodig.' Ik grinnik en kijk hem vragend aan. Joost loopt weg en komt terug met twee biertjes. Dit is wat ik nodig heb, Afleiding, Toch?

Pov Ilse
Het is drie uur 's nachts en ik zit voor de zoveelste keer huilend beneden. Bart is niet thuis gekomen. Waar zal hij zitten? Bij een andere vrouw? Misschien wel bij mijn schoonouders? Of gewoon bij Joost? Ik maak mezelf nu alleen maar gek. Na een kwartiertje ga ik weer naar boven waar ik onder de dekens ga liggen. Duizend gedachtes dwalen door mijn hoofd. Één ding weet ik wel zeker. Dit kan niet zo langer en deze ruzie is zeker niet met een sorry goed gemaakt, Deze problemen moeten opgelost worden. Maar hoe? Een goed gesprek? Ik pak nog één keer mijn telefoon. Maar niks. Geen gemiste oproepen of een berichtje van Bart. Ik zucht en laat me weer in mijn kussen vallen.

Pov Bart
Een paar uur later voel ik dat ik nu toch best wel dronken ben. 'Hey Bartje ik ga naar huis, Hou je je een beetje in tegen Ilse? Het is een vrouw hé.' Grapt Joost. 'Doei joossie spreek je morgen wel.' Als Joost weg is besluit ik toch maar naar Ilse te gaan. Ik stap de auto in. Het is maar een klein stukje rijden. Kan best toch?

The Story Of My Life........... (Ilse)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu