DEEL 1
{Asiya}
"Baaaammm!!" recht in mijn heup. Wat doet dat zeer zeg! "Wacht maar, ik pak je terug" roep ik Aisha toe. "Wanneer dan?" Vraagt ze plagend "Wanneer je het niet zal verwachten!".
Op zaterdag gaan Aisha en ik altijd paintballen, we gebruiken het als een ontstress-methode. Het helpt ons om niet depressief te geraken door de voorbije stress in die week (door school en media bijvoorbeeld). Ik ren naar een schuilplaats en houd me verborgen tot het juiste moment om aan te vallen. Ik zie hoe ze hopeloos zocht naar mij. Dit is het juiste moment, ze is vlak voor me "WAAAAAAAHH!!" Ik schiet erop los.
"Tuuuut" de sessie is voorbij en ik word letterlijk gered door de bel. We rennen allebei naar ons welbekende kleedhokje. Aangekleed en ready to go lopen we naar de café om lekker iets te drinken. "Wat is dit vermoeiend seg! Ik heb reuzedorst." "Twee citroensapjes aub." Zeg ik snel genoeg voordat zij iets kan zeggen. Aisha knipoogde naar me en zegt: "You know me too well, should I be scared?" "Yes very scared habibty" we schieten allebei in de lach.
We stappen allebei mijn auto in, riepen allebei "safety first!" en deden onze gordels aan. "Bismillahy majreeha wa mursaha" zeg ik in mezelf. Verder is het rustig in de auto gewoonweg omdat we kapotmoe zijn. Ik krijg een binnenpretje en moet binnensmonds grinniken. "Wat is er nu weer?" "Ik denk aan de blauwe plekken die ik je heb bezorgd" zeg ik spottend. "Niet vergeten dat jij ook eentje cadeau hebt van mij" "oké we staan quitte." Eenmaal aangekomen aan Aisha's huis roept ze "BarakAllahoufieky wassalaaammm" "wa fieky en wassalaaaaammm!!"
Eindelijk plof ik op mijn bed en dank Allah voor alles wat ik had, smeek om vergeving voor alles wat ik deed en vraag bescherming tegen alles wat deert. "Sub7anaka Allahoumma wa bihamdih, 'adada khalqihi, wa rida a nafsihi, wa midada kalimatihi, wa zinata 'arshihi." "Allahoumma bi ismika ammouta wa a7ya". Nog snel een speed du'atje: "oh Allah neem mijn ziel pas weg wanneer u daar tevreden over bent". En nu kan ik vredevol in slaapvallen.
JE LEEST
El Mektoub. Maybe
RomanceLees je graag islamitische verhalen met een mix van romantiek en humor? Laat je dan meeslepen door Asiya en Haroon. Allebei zijn het praktiserende moslims die het belang schenken aan werk, geloof, familie en vrienden. Ze hebben zoveel gemeenschappel...