3

281 8 0
                                    

DEEL 3
{Asiya}

De volgende ochtend lukt het opstaan nog steeds moeizaam

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


De volgende ochtend lukt het opstaan nog steeds moeizaam. De dokter heeft gezegd dat ik kneuzingen heb aan mijn voeten en benen. Daarvoor heb ik iets meegekregen. Verder heb ik nog blauwe plekken, maar die ben ik toch elke zaterdag gewoon. Ik probeer naar beneden te gaan, maar voor ik iets kon doen zag ik mijn moeder aankomen met het ontbijt. "Benti ga terug liggen in je bed, je bent nog niet genezen hé" Ik hoop dat ik tegen woensdag kan bewegen want dan moet ik stage lopen bij het bedrijf SANGA. Ik krijg een sms van Aisha binnen "Ik heb gehoord wat er is gebeurd Allahy shafiek sis". Ze moest eens weten wat voor een chauffeur het was. Wat dacht hij wel niet, zomaar geld aanbieden. En niet eens de moeite doen om uit te stappen. Pff dikke nek. Die wil ik alvast nooit meer tegenkomen.

{Haroon}

"Tuttuuutt" ik sta op en ga de kleine wassing doen, poets mijn tanden en kleed me aan. Het wordt voor vandaag een jeansbroek met een witte hemd en grijze blazer. Ik maak nog een kopje koffie en zie dat hayat klaarstaat om naar school te gaan. Ik ga eens met mijn vingers door haar schattige krulletjes. "Salaam aleykoum hayati" "aleykoum Salaam". We stappen samen mijn auto in. Ik rijd langs school om haar af te zetten, ik stap even mee om gedag te zeggen "alé braaf zijn hé wassalaam" en gaf haar een dikke knuffel. 

{Haroon}

Ik zit rustig op mijn kantoor te werken totdat mijn assistente klopt aan de deur. Ze brengt me een enveloppe met daarin een factuur. Toen ik het goed bekeek zag ik dat het kwam van een ziekenhuis. Aah juist! Dat zaakje was nog niet afgehandeld. Ik zie dat het niet zoveel kosten zijn, enkel van scanner en verschillende voorshriften. Khair ik hoop dat het niets ergs is, oh Haroon maak je niet druk.

{Asiya}  

Veel kan ik niet doen, maar ik probeer veel te rusten in de hoop op snelle herstelling. Mijn moeder klopt aan de deur en zegt dat er bezoek is voor me. Het eerste dat ik zie gluren is een boeket rozen. Opeens zie ik een bekende hoofd, het is Aisha! Ik word meteen al een stuk blijer. Ze komt naast me zitten. "Hewa meisje, vertel eens? Ik dacht dat je geslaagd was op je fietsexamen" "haha grappig hoor!" Ik vertelde haar hoe ik de controle over mijn remmen kwijt was en hoe snel de auto reed. "Maar weet je wat het ergste was? De chauffeur! Kan je geloven dat hij niet eens is uitgestapt" "Oeh het is een hij..." Aisha moet ook met alles lachen -.- " ja het is een hij, een arrogante, egoïstische, hoogmoedige hij" "oké ruuuuustig vertel verder" ik maak mijn verhaal af. Uiteindelijk wordt Aisha gebeld en moet ze naar huis gaan, maar ze belooft me dat ze morgen terug zou komen.

El Mektoub. MaybeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu