DEEL 4
{Asiya}
Het is woensdag. Ik voel me al een stuk beter en ik kan ook al opstaan en bewegen. Vandaag moet ik stage lopen, ik maak me klaar om naar het bedrijf te gaan. Ik pas mijn kledingstijl een beetje aan, maar zonder mijn geloof en bedekking opzij te schuiven. Ik start mijn auto en vertrek naar werk. Ik moet stage lopen als een management assistente. Het bedrijf ziet er echt groot uit. Ik stap binnen en stel me voor aan de balie, ik mag al meteen naar mijn werkplaats toe en de huidige assistente ontvangt me. Wat een geluk dat de werksfeer meevalt! De collega's zijn erg vriendelijk. "Hallo, mijn naam is Jolien Vanpan" "Mijn naam is Asiya Malik, aangename kennismaking" "insgelijks, ik zal je wegwijs maken voor vandaag, als je nog vragen hebt mag je die zeker tussendoor stellen" "Super! Dankjewel". Ze liet me mijn werkplaats zien, het archief, vergaderbureau, de refter en nog andere zaken. Nu zal ze me voorstellen aan mijn baas.We lopen richting het bureau en Jolien klopt aan. We mogen naar binnen. Meteen begint mijn buik te krimpen. Ik kan mijn ogen niet geloven. Mijn baas, diegene die me voor een maand lang bevelen zal moeten geven en die me zal moeten bekritiseren is gewoonweg de chauffeur die me aanreed. No way! "Asiya dit is je baas meneer Haroon" Ik knik en dat doet hij ook "welkom Asiya". Ik ben duidelijk niet de enige in schok, dat kan ik zien aan zijn blik.
{Haroon}
Mijn assistente stelt me voor aan de nieuwe stagaire. Het duurde niet lang voor ik besefte dat de stagaire het koppig meisje was van zondag. Ik staar vol ongeloof naar het meisje, dat Asiya heet. Zonder dat ik het besef verschijnt er een grijns op mijn gezicht. Ik verwelkom haar.
Daarna verdwijnt Jolien omdat haar taak erop zit. Asiya mag vanaf nu beginnen werken. "Hoe gaat het sinds de ongeluk Asiya?" "Oh je weet dan toch nog dat er een ongeluk was." Sarcastisch en hard. Leuk. "Niet vergeten dat ik je baas ben vanaf nu." Een schok van besef gaat door haar ogen. "Het gaat beter, is er een taak dat ik nu moet doen?" Ik lach vanwege de snelle verandering in toon. "Ja, wat administratie. Neem deze documenten." Ze neemt de documenten en wil vertrekken. "Ohja en ik wil graag een koffie." Ze draait zich om en rolt met haar ogen. Haha waarom heb ik het gevoel dat ik me deze maand zal amuseren.
JE LEEST
El Mektoub. Maybe
RomanceLees je graag islamitische verhalen met een mix van romantiek en humor? Laat je dan meeslepen door Asiya en Haroon. Allebei zijn het praktiserende moslims die het belang schenken aan werk, geloof, familie en vrienden. Ze hebben zoveel gemeenschappel...