6

212 9 0
                                    

DEEL 6
{Haroon}

De volgende ochtend wordt ik wakker door Hayat. "Harrooooooonnn opstaan ik ben bijna te laat voor school!" Ik haast me naar de badkamer en doe mijn gewoonlijke routine. Ontbijten hoeft niet, dat doe ik wel op het werk.

{Asiya}

Mijn auto wil niet opstarten. Ik probeer het nog eens. Zonder resultaat." Wauww subhanAllah, gisteren werkte hij nog perfect!" Mijn dag begint al goed. Ik zoek snel mijn buskaart, maar vindt hem nergens. Dan maar op de ouderwetse manier. Ik neem mijn fiets uit de garage en rijd zo naar werk toe. Het enige probleem is: mijn fietslampen werken niet, hoe moet ik naar huis? Ach ik zal dan wel zien.

{Haroon}

Op het werk zie ik Asiya, het verbaast me hoe goed ze mode en geloof kan combineren. Ze staat op met een map in haar handen en loopt richting een kast. Onderweg komt ze Antonio tegen, ik zie dat ze met elkaar kennismaken. Antonio zet zijn bekende charmes aan en knipoogt naar haar. Asiya kijkt verlegen weg. Hij moet het echt niet proberen bij haar. Later roep ik hem op mijn kantoor. "Antonio we weten allemaal dat je graag de charmante uithangt met de dames. Ik geef je een waarschuwing dat ik het niet meer wil zien op de werkvloer." "Wat heb ik dan juist gedaan" "Ik heb je zien flirten met de stagaire. Asiya is niet zo'n type meisje. Best dat je zo'n handelingen niet herhaalt bij haar." Hij kijkt verward naar me en zegt "excuses zal niet meer gebeuren op de werkvloer"

{Asiya}

Tijd om te vertrekken, pff het is al pikdonker buiten. Ik zie Haroon stappen in zijn auto. "Sinds wanneer kom je met de fiets?" Vraagt hij "Vandaag deed mijn auto het niet" "Kom, ik geef je wel een lift. Het is onveilig nu buiten en al zeker als je geen fiets lampen hebt" "WAT nee danku, ik ga echt niet met u in de auto. En ik heb een zaklamp mee, dus maak je maar geen zorgen." "Eens koppig, altijd koppig. Dan maar niet."

{Haroon}

Ik begrijp natuurlijk wel dat ze niet alleen wil zijn met me in de auto, maar toch. Ik weet wat er gebeurd op deze tijdstip in de straten. Ik besluit om weg te rijden en haar op te wachten aan een hoek. Ik zie haar voorbijrijden en start de auto.

Ik rijd subtiel achter haar, om mijn geweten gerust te stellen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik rijd subtiel achter haar, om mijn geweten gerust te stellen. Toen ze aankwam aan haar huis maakte ik snel een andere omslag zodat ze me niet ziet. Pas daarna besef ik wat ik had gedaan. Haroonn je bent echt zielig! Ik weet niet waarom, maar ik had het gevoel dat ik haar moest beschermen. Misschien als broeder in islam?
Ja dat was het.
Meer niet.
Echt waar.

El Mektoub. MaybeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu