One

2.6K 148 2
                                    

Jihyo baru sahaja balik dari sekolah. Dia tinggal seorang diri di sebuah apartmen kecil berhampiran dengan sekolahnya. Sebenarnya jihyo ni orang yang cukup kaya, mempunyai rumah yang besar iaitu rumah ibubapanya. Tapi jihyo taknak tinggal di sana sebab akan mengingatkan dia dengan omma dan appanya. Dia telah kehilang omma dan appanya. Ommanya telah meninggal dunia ketika melahirkan dirinya dan appanya meninggal ketika dia berusia 14 tahun disebabkan penyakit kanser otak yang teruk. Ketika pakciknya mengajak jihyo tinggal dirumah mereka, jihyo menolak kerana Jihyo dah biasa hidup berdikari.

Jihyo baru lepas mandi. Setelah selesai memakai pakaian, dia mendengar pintu rumahnya diketuk. Ketika jihyo membuka pintu, jihyo melihat tiga orang lelaki menggunakan tuxedo. "Adakah cik bernama Song jihyo?" Tanya lelaki yang berada ditengah-tengan tersebut. "Iya, saya song jihyo. Ada apa?" Tanya jihyo dengan hairan. "Bawa dia" Perintah lelaki tersebut kepada dua orang lelaki yang berdiri dibelakangnya. Dua orang lelaki tersebut pun segera memegang tangan jihyo lalu menarik jihyo keluar dari apartmennya. "Hye!!! Kenapa ni? Lepaskan!!" Teriak jihyo sambil bergelut untuk melepaskam dirinya dari dua orang lelaki tersebut. "Kami diperintahkan oleh Tuan kami untuk membawa anda ke rumahnya" kata lelaki yang sedang berdiri didepan jihyo. "Oo..Oiiii, lepaskan, cepat lepaskan.. kalau tidak saya akan teriak..." marah jihyo pada mereka. Tanpa menghiraukan jihyo yang sedang berteriak. Mereka terus membawa jihyo masuk kedalam kereta lalu pergi meninggalkan apartmen tersebut.

SKIP

Jihyo sedang berdiri di depan bangunan yang begitu besar dengan tatapan tidak percaya kerana mengetahui bahawa bangunan didepannya ini ialah sebuah rumah. Jihyo merasa bangunan tersebut tidak boleh digelar rumah melainkan istana.

"Cik, silakan masuk. Tuan sedang menunggu kedatangan cik" kata lelaki yang membawanya kesini. ( Lebih tepatnya paksaan ) jihyo melihat lelaki tersebut lalu mengangukkan kepalanya dan mengikuti lelaki tersebut dari belakang.

Setelah beberapa minit berjalan, mereka pun sampai di sebuah bilik. "Silakan masuk" kata lelaki tersebut. Tanpa diarah dua kali jihyo pun masuk kedalam bilik tersebut. Setelah masuk, jihyo melihat sekeliling bilik tersebut. Jihyo menganggap bahawa bilik tersebut ialah sebuah pejabat pribadi. Jihyo melihat gambar yang besar bergantung didinding, gambar seorang lelaki tua yang berumur kira-kira 50 ke 60 tahun.

"Ahh, kau dah sampai" Tiba-tiba suara seseorang kedenganran. Jihyo yang terkejut segera menoleh kebelakang dan dia melihat lelaki yang serupa dalam gambar tersebut yang jihyo rasa ialah tuan bilik ini. "Kenapa masih berdiri? Duduklah" kata lelaki tersebut pada jihyo yang sedang duduk dimeja kerjanya sambil menunjuk kerusi yang berada didepannya. Jihyo mengangguk lalu terus duduk.

"kau tahu kenapa saya panggil kau ke sini?" Tanya lelaki tersebut pada jihyo. Jihyo menggelengkan kepalanya. "Ahh.. sebelum tu, perkenalkan nama saya ialah Song Minsoo, saya ialah datuk kepada kau" Jihyo terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh lelaki tersebut.

TBC...

Vote & comment..

Pendek jee.. hehe.. Support Author k ^3^

Oh MY God !!Where stories live. Discover now