Kring~
Bunyi loceng kedengaran menandakan tamatnya waktu persekolahan. Semua pelajar bergegas balik seakan-akan rumah mereka akan lari...
Tapi tidak dengan jihyo, dia menunggu semua pelajar lain pulang, barulah dia pun pulang.
Semasa dalam perjalanan pulang kerumah. Dia merasa ada seseorang yang mengekorinya dari belakang. Tapi bila dilihat, tiada siapa-siapa pun di sana.
Jihyo balik jalan kaki kerana jarak antara rumah datuk dan sekolah adalah dekat. Sekiranya jihyo malas, dia akan menaiki bas atau teksi untuk ke sekolah atau pulang kerumah.
SKIP
Jihyo singgah di kedai buku terlebih dahulu sebelum pulang kerumah. Dalam kedai tersebut, jihyo sedang memilih buku yang dikehendaki nya. Semasa jihyo memilih, sekali lagi dia berasa ada seseorang yang memerhati . Dengan segera, jihyo memilih buku yang dia ingini dan segera membayar buku tersebut.
Jihyo berjalan di lorong yang selalu dia ikuti, lorong tersebut tak ada orang lain selain dia. Tiba-tiba bulu roma jihyo berdiri dengan sendiri dan dia berasa akan berlaku perkara yang tak baik menimpa dirinya. Jihyo teruskan perjalanannya dengan segera, ketika hampir sampai di hujung lorong, ada seseorang menutup mulutnya dan menarik dirinya kembali pada lorong tersebut.
Jihyo meronta-ronta untuk dilepaskan. Orang tersebut yang kepayahan menahan karena jihyo dengan segera mengeluarkan pisau dari sakunya. "Diam, atau aku kelar leher kau" kata orang tersebut sambil meletakkan pisau tersebut di leher jihyo. Mata jihyo membulat, tiba-tiba air mata jihyo mengalir.
"Adakah sampai di sini sahaja hidup aku? Kenapa mesti aku?" Ucap jihyo dalam hati. "Diam, dan turuti perintah aku" Kata orang tersebut. Orang tersebut membawa jihyo masuk kedalam ruangan yang ada di lorong tersebut. Keadaan lorong ruangan tersebut begitu gelap.
Orang tersebut menghempaskan badan jihyo dilantai. "Akh!" Jihyo merintih kesakitan. Orang tersebut segera naik ke badan jihyo lalu mencium leher jihyo dengan pisau yang masih mengarah ke leher jihyo. "Jangan sesekali kau berteriak, kalau kau tak mahu pisau ni tembus di leher kau" Kata orang tersebut memberi amaran kepada jihyo. Jihyo melihat muka orang tersebut tetapi tidak nampak kerana orang tersebut menggunakan mask untuk menutup separuh mukanya, jihyo dengan segera menarik mask tersebut lalu mata jihyo membulat kerana terkejut,Sebenarnya jihyo begitu terkejut dengan orang tersebut kerana dia adalah salah seorang yang jihyo kenal.
"Apa yang kau lakukan?, apa yang kau mau? HAH!" Kata jihyo. "Ini sebagai balasan sebab malukan aku tadi" kata orang tersebut lalu kembali mencium leher jihyo. "Tolong Jota, tolong hentikan" mohon jihyo sambil menolak jota dengan sekuat tenaganya. Jota yang ditolak sedemikian menekan sedikit pisau di leher jihyo sehingga mengeluarkan darah. "Ahhh" jihyo merintih kesakitan, "aku dah kata, jangan melawan" Kata jota.
SKIP
"Hei? Jimin kau ni kenapa? Dari tadi membisu je?" Tanya jungkook. "Oii jimin? Asal dengan kau ni , tak pernah aku tengok kau macam ni" kata V pula. "Biarkan lah dia tu, mungkin dia dah insaf dengan perbuatan dia selama ni terhadap perempuan-perempuan yang pernah bersama dia " kata suga dengan tenangnya. "Betulkah, baguslah tu kalau macam tu" ucap Jin teruja. "Akhirnya jimin dah nak berubah, terima kasih tuhan... terima kasih banyak-banyak" sambung jin berterima kasih pada tuhan.
KRING~
"Dah lah , jom balik... lonceng dah bunyi tu, kita kena balik cepat kalau tak nanti kena marah dengan datuk pula" kata rapmon. Dengan segera mereka pun segera bangun dari tempat duduk masing-masing tetapi tidak dengan jimin. Dia masih lagi duduk termenung. "Oii jimin, cepatlah nanti kena marah" Panggil Jhope."Korang balik lah dulu, aku ada kerja nak buat sikit" kata jimin sambil mengemas barang-barang dia. "Nanti kalau datuk tanya apa kami nak jawap?" Tanya Jhope. "Pandai-pandai korang lah" kata jimin lalu pergi dari situ. Yang lain melihat pemergian jimin dengan Hairan. "Jomlah, pandai-pandailah kita jawap nanti kat datuk, biarkan jimin tu dulu , aku tengok dia tu macam ada masalah je, biarkan dia selesaikan masalahnya tu dulu" kata rapmon. Mereka pun meninggal kan tempat tersebut lalu pulang kerumah datuk.
SKIP
Kini matahari berganti bulan , siang berganti malam. Namun, jihyo begitu juga dengan jimin belum mumcul-muncul di rumah. Datuk dan Bts menunggu kedatangan mereka dengan cemas di ruang tamu besar yang berada di rumah tersebut. "Kamu tak tahu kah di mana dorang sekarang?" Tanya datuk cemas terutamanya dengan cucu perempuannya. "Tak tahu datuk, tadi jimin kata dia ada nak buat sesuatu, tapi jihyo kitorang tak tahu langsung" kata Jhope. "Aduu... jihyo, mana kau nak" Ucap datuk. Tiba-tiba pintu rumah di buka oleh seseorang. Di sana muncul dua orang yang mereka cemaskan.
Jimin dan jihyo, tetapi ?
To be continued
Apa yang berlaku? Saksikan chapter seterusnya.Ps: maaf sebab author lama tak update ff, author sibuk betul dengan exam penting author. Minta maaf sangat2, harap korang maaf kan author, tolong support author buat ff ni sampai siap dan doakan author dapat keputusan cemerlang dalam Exam penting tu . Author mengharapkan doa korang dan Terima kasih sebab sudi baca ff author.
YOU ARE READING
Oh MY God !!
RomanceCast Song Jihyo -Seorang yang miskin -Nerd -Di gelar Monster apabila marah -Juga di gelar Mongji (kuat Blur) -Pintar -Baik hati -Friendly - 16 year old -Berani All Member BTS -Jeon jungkook 15 year old -Kim taehyung 16 year old -Park Jimin 16 year...