Six

1.3K 131 4
                                    

"Nahas aku" gumam jihyo. "Apa yang kau dah buat jihyo" tanya bomi. "Kau tak nampak kah?" Tanya jihyo tanpa mengalihkan pandangannya dari orang tersebut. "Mianhae.." ucap jihyo pada orang tersebut. Baru nak lari dari sana, tangannya dicengkam oleh orang tersebut. "Kau nak pergi mana emm?"tanya orang tersebut. "Nak ke kelas. Wae?" Ucap jihyo. Bomi menepuk dahinya mendengar ucapan jihyo.

"Kau pikir senang-senang ja kau boleh pergi macam tu setelah apa yang kau buat?" Tanya orang tersebut."lepaslah" kata jihyo sambil berusaha melepas dirinya. "Ergg.. Jimin. Lepaskanlah jihyo, dia ni budak baru . Jadi dia tak tahu apa- apa pasal kamu" ucap bomi yang menahan ketakutan. "Budak baru? Patutlah aku tak pernah nampak dia sebelum ni" kata namja yang berada di belakang jimin iaitu jungkook. "Ada aku kesah kalau dia budak baru? Sekarang tanggungjawap dengan baju baru aku ni" kata jimin. "Eh eh. Sedap mulut je kau cakap macam tu, aku kan tak sengaja, kalau aku taknak macam mana?" Tanya jihyo. "Kalau kau taknak..." jimin menarik jihyo kebadannya. "Aku... akan..." jimin mendekatkan mulutnya di telinga jihyo dan membisik sesuatu. Mata jihyo membulat, lalu dia menolak jimin dan menendang 'ITU' jimin dengan keras. "AUCH... SAKITLAH" teriak jimin. Jihyo menarik bomi lalu meninggalkan jimin yang kesakitan. "Padan dengan muka kau" kata jihyo sebelum pergi dari sana.

Jimin memegang 'ITU'nya. Yang lain melihat jimin dengan kesian."Apa yang kau kata kat dia? " tanya jungkook.  "Ah ah?  Sampai dia lari lintang pukang? " tanya jin pula.  " emm,  jimin?  Sakit tak?  " tanya V.  Satu persatu member BTS ketuk kepala V lalu meninggalkan kantin.

SKIP

"Hah..  Ha..  Penatnya" ucap jihyo menarik nafas dengan susah payah.  "Kau ni kan,  kan aku dah kata,  jangan cari masalah dengan mereka." kata bomi yang juga susah untuk menarik nafas.  "Laa,  aku bukannya sengaja pun" balas jihyo.  "Hahh, bersyukurlah hari ni nasib kita baik" Balas bomi.  Jihyo mengangukkan kepalanya.  "Ah ah,  betul kata kau kau" "Hahh,  dalah jum ke kelas,  dah nak masuk ni" kata bomi.  Mereka pun pergi ke kelas sama-sama.

SKIP

"Jihyo,  budak baru tu..  Tunggu lah kau,  kau akan menerima balasannya" ucap jimin dengan geram. "Eh ehleh,  dengan perempuan pun kau nak balas dendam ke? " kata suga. "Kau tak nampak ke apa yang dia buat kat aku tadi,  dah lah tumpakan air kat baju aku,  lepas tu suka-suka dia je tendang barang aku ni" ucap jimin.  "Kan dia dah minta maaf,  lagi pun dia tak sengaja pun tumpahkan air kat baju kau tu,  ahh!!  Lagi satu kau memang patut pun terima tendangan tu,  sapa suruh kau tu byutae sangat. Yang kau cakap kat dia benda Yang tak tentu tu apasal" Bela j-hope.  Yang lain menganggukkan kepala tanda setuju.  "Ish,  korang ni bukannya bela aku,  bela dia pula.  Apa punya jenis sahabat lah korang ni" geram jimin.

To Be Continue

Comment & Vote..  Tq Mian lambat update..  Author banyak kerja nak buat...  Huhu,  busy betul...  BTW,  terima kasih sebab sudi Dan tunggu until baca ff author ni...

Oh MY God !!Where stories live. Discover now