Four

1.4K 131 8
                                    

Jihyo berdiri dengan kekok di depan kelas kerana mendapat tatapan yang kurang menyenangkan dari orang didepannya.

Tiba-tiba ada seorang pelajar lelaki  mengankat tangannya. "Sir, can i Ask?" Kata pelajar tersebut. "Sure, what is that?" Tanya cikgu Yoo. "Why she is here?" Tanya pelajar tersebut. "Because she will school at here, and she will be a student in this class" terang cikgu Yoo. "But sir, kami tak terima kalau this bitch sekolah disini apatah lagi jadi pelajar di kelas ni .Tengok lah penampilan dia tu, eeeuwww" kata pelajar perempuan yang berambut pirang. "Jessica, Shut up you mouth. If you cannot accept, pergi bantah ke pengetua" marah Cikgu Yoo pada pelajar perempuan tersebut iaitu jessica. "Sorry sir" Kata jessica dengan melemparkan tatapan tak suka pada jihyo.

Jihyo hanya mendengar ucapan mereka semua dengan acuh tak acuh. Dia tahu, yang dia akan dihina oleh mereka sebaik sahaja masuk ke kelas ini. "Saya dah agak dah akan jadi macam ni" kata jihyo dalam hati. Melihat perilaku jihyo yang selamber. Jessica makin tak suka dengan jihyo.

"Okay class, calm down. jihyo awak boleh awak boleh duduk di belakang sana dekat bomi, Bomi angkat tangan" kata Cikgu Yoo. Jihyo melihat bomi mengangkat tangannya lalu jihyo pun ke sana. "Baiklah, mari kita mulakan perlajaran. Open your book page....."

SKIP

Kring~
Bunyi lonceng berbunyi menandakan waktu rehat.
"Sampai sini sahaja kelas kita hari ini, Don't forgot your homework"kata cikgu Yoo lalu meninggalkan kelas A-1. Jihyo duduk termenung di tempat duduknya. Sehinggalah sebuah suara kedengaran. "Emm, Jihyo" panggil kawan sebangkunya. Jihyo melihat kearah suara tersebut ". "Kau jihyo kan?" Tanya yeoja tersebut. Jihyo menaikkan sebelah keningnya. "Iya, kenapa?"tanya jihyo. "Jihyo! Kau tak ingat saya? Saya lah. Yoon Bomi. BOMI, Kawan kau" balas yeoja tersebut iaitu bomi. "Bomi, kau rupanya" kata jihyo dengan terkejut. Bomi memeluk jihyo begitu juga jihyo membalas pelukan bomi. Setelah beberapa saat,  mereka melepaskan pelukkan mereka. "Jihyo, macam mana kau boleh ada kat sini?" Tanya bomi. "Hahh, panjang ceritanya" keluh jihyo. "Pendekkan.. "katan bomi. "Nantilah saya ceritakan, saya langsung tak ada mood nak cerita bila ingat peristiwa tu" balas jihyo dengan kelu kesahnya. "Hahh... kau ni, memang tak pandai berubah" ucap bomi menggelengkan kepalanya. Jihyo mengangkat kedua bahunya.

Bomi mengeluh dengan kelakuan jihyo yang tak pandai berubah tu. "Jihyo, kau taknak ke kantin?" Tanya bomi. "Boleh juga" kata jihyo. Mereka berdua pun meninggalkan kelas lalu menuju kekantin.

Ketika dalam perjalanan kekantin. "Bomi,  apasal mereka tengok kau lain semacam je?" Tanya jihyo. Bomi terkekeh dengan kepolosan jihyo. "Mereka bukan tengok aku, mereka tengok kau" kata bomi. "Huh, mereka tu tak pernah tengok orang macam ni ke? Macam nampak hantu ja" kata jihyo kesal. "Alaa, jihyo. Kau macam tak tahu keadaan sekolah ni macam mana, apatah lagi kau ni budak baru. Mian saya cakap macam ni,  kau tengok pakaian kau , dengan kau berpakaian macam ni mereka semua tahu yang kau ni golongan bawahan kan? Dan saya rasa, mereka semua tahu yang kau ni pindah sekolah kat sini sebab kepintaran kau, betul tak?" Tanya bomi. "Gwaenchana, memang betul pun apa yang kau cakap tu" kata jihyo. "Dahlah, abaikan ja mereka tu" kata bomi. Jihyo mengangguk. Mereka pun teruskan perjalanan mereka.

Setelah beberapa minit berjalan, mereka pun sampai di kantin. Mereka duduk di meja paling hujung yang berada di kantin tersebut. "Jihyo, kau tunggu disini. Biar aku yang pergi membeli. Kau nak apa?" Kata dan tanya bomi. "Beli ja yang sama dengan apa yang kau beli" kata jihyo. Bomi menganggukkan kepalanya lalu meninggalkan jihyo disana untuk membeli makanan untuk dirinya dan jihyo.

Beberapa minit menunggu , bomi pun sampai. "Mian lama, panjang betul barisan tadi" kata bomi sambil meletakkan makanan di meja mereka tepati. "Gwaenchanna" balas jihyo.

Tiba-tiba, kedengaran teriakan di pintu masuk kantin tersebut. "Hahh.. dah mula dah?.." keluh bomi. Jihyo menatap bomi dengan heran. Bomi yang faham dengan tatapan jihyo menunjuk kearah sekumpulan yeoja yang berkumpul meneriakkan sebuah nama. "BTS..BTS.. BTS...kyaa... " disana jihyo melihat beberapa namja masuk kedalam kantik dengan gaya masing-masing.

TBC

Vote & Comment....

Mian kurang Best.... BROKEN ENGLISH!!!

Oh MY God !!Where stories live. Discover now