Mata jhyo membulat. "kau..." ucap jihyo sambil tunjuk kearah jimin. "apa kau buat kat sini hah? " ucap jihyo. "aku yang sepatutnya tanya kat kau, apa yag kau buat kat sini?" Balas jimin dengan geram. "yelah, apa kau buat kat sini? "tanya jungkook pula. "aku?... " tanya jihyo balik. "yelah kau! "balas jimin. "Hah, BTS dah sampai, tunggu apa lagi, silakan masuk" ucap seseorang di belakang jihyo iaitu datuknya. semua melihat kearah suara itu berasal. "jihyo, apasal tak suruh mereka masuk?" tanya datuk jihyo. "Tuan CEO kenal dia ni?" tanya rapmon. "BTS, mulai dari sekarang, kamu semua panggil je saya datuk, dan ya. saya kenal dengan dia, saya perkenalkan Song jihyo iaitu cucu saya yang akan jadi maid kamu mulai sekarang" ucap datuk panjang lebar. Semua ahli BTS terkejut mendengar ucapan datuk sebentar tadi.
SKIP
"jadi, jihyo maid kita?" tanya V pada mereka. "kau tak dengar ke apa yang tua.. Datuk kata tadi, wah-wah, dunia memang menarik" ucap jin. "Betul tu jin-hyung, menarik nampaknyakan" Sambung j-hope. "Oii jimin, apa yang kau tengah fikirkan tu" Tanya rapmon. "Korang rasa?, nampaknya aku ada peluang emas nak balas dendam dengan budak baru tu" ucap jimin dengan sinis. "Jimin, dia tu cucu kepada CEO kita, tak pasal-pasal nanti, gara-gara kau, Konsert kita dibatalkan pula" ucap jungkook. "Benda ni tak ada dalam perjanjian, jadi buat apa nak risau, Datuk kata, kita hanya perlu tinggal kat sini je, tak lebih" Balas jimin. "Biarkan jimin tu, kita tengok, sape yang menang, aku tengok budak baru tu bukan calang-calang orangnya" Ucap suga pula. Jimin melihat suga dengan tatapan yang menantang.
*Tempat Jihyo*
"What is going on? datuk takda cakap pun yang mereka tu arrr!!!! " ucap jihyo geram. "apa? Datuk selama ni cakap 'Mereka' kan" balas datuk. "Hahhh, kenapa saya tak boleh lari dari mereka" keluh jihyo. "Ingat jihyo, jangan lupa dengan tugas kau" balas datuk jihyo dan berlalu pergi. "Kenapa saya sentiasa malang" gumam jihyo.SKIP
Jimin sedang bersiar-siar melihat suasana tempat tinggal mereka kini. Semasa dalam perjalanan, dia melihat jihyo, dia ingin memanggil jihyo, tapi dia batalkan niatnya. kerana.......
SKIP"kenapa dengan jimin tu, sejak balik dari bersiar-siar tadi, dia senyap je" tanya jungkook. "entahlah, aku pun hairan juga, kenapa ya?" ucap V sambil mengusap dagunya.
*Tempat jimin*
Dia sedang memegang dadanya yang berdebar-debar. Dia teringat apa yang telah berlaku...*Flashback*
Jimin sedang jalan-jalan, ketika itu, dia melihat jihyo Yang sedang duduk di beranda, dia ingin memanggil jihyo, tapi niatnya terbatal kerana ketika itu, dia melihat jihyo melepaskan Cermin matanya yang besar itu dan Membuka sanggulannya, Jimin yang melihat itu, tiba-tiba berdebar, dia memegang dadanya. Tanpa menunggu lama, jimin beredar dari sana.*End Flashback*
"kenapa dengan aku ni, Arr!!!!! "Jimin mengeluh.
SKIP
Pagi menjelang tiba, Semua ahli BTS masih tidur, di dapur jihyo sedang menyediakan sarapan, sementara datuknya sedang duduk di meja makan sambil membaca surat khabar. "Mana mereka ni, kenapa tak muncul-muncul lagi" Geram jihyo. "jihyo, tak ingat kah tugas kau" ucap datuk. "tapi.. " ucapan jihyo terputus. "Lakukan sekarang... "ucap datuk. "Hahh, yelah" keluh jihyo lalu pergi ke bilik BTS untuk membangunkan mereka dari tidur nyenyak mereka.
*Bilik tidur BTS*
TOK TOK TOK! jihyo mengetuk bilik BTS, tiba-tiba pintu terbuka. Maka muncullah seorang putera yang turun dari langit ehh, salah, Back to story. Pintu bilik BTS terbuka, rupanya Jin yang buka. "Ahh jihyo, ada apa? " tanya jin. "Sarapan"ucap jihyo. "Oh, baiklah" balas jin. jihyo pun pergi dari sana dan pergi ke dapur semula.
Beberapa minit kemudian, Ahli BTS pun ada di dapur, tapi ada sesuatu yang kurang. "Rapmon, mana jimin? " tanya Datuk. "Jimin masih tidur, dia tu susah betul nak kasih bangun" Balas rapmon sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Jihyo" Panggil datuk. Jihyo yang sedang menghidang makanan pun neyahut. "Ye? " sahut jihyo. "Pergi bangunkan jimin" Arah datuk. "Tapi, Hahh ... kenapa tak suruh mereka ja bangunkan jimin, merekakan kawan jimin"keluh jihyo. "Dah lupa kah? " Ucap datuk. "Baiklah-baiklah" Ucap jihyo dan kembali semula ke bilik BTS.
*depan Bilik BTS*
TOK TOK TOK! jihyo mengetuk pintu, tapi tiada sahutan. Dengan ragu, jihyo masuk kedalam bilik dengan perlahan. Di sana, dia melihat jimin yang sedang tidur lena. jihyo geram. Dia kearah jimin dan cuba membangunkan jimin dari mimpi indahnya. jihyo menggoyangkan tubuh jimin. Tiba-tiba, sebuah tangan menarik diri jihyo. "Hyaa! " teriak jihyo. jihyo memejamkan mata. jihyo membuka matanya perlahan-lahan, dan dia melihat muka jimin yang hanya beberapa Cm dari mukanya. Rupanya jimin menarik jihyo ke atas badannya. perlahan jimin membuka matanya, dia melihat terus ke mata jihyo. Muka jihyo memerah, "Jihyo, siapa sebenarnya kau? adakah kita pernah jumpa sebelum ni? " tanya jimin pada jihyo.
To Be Continue
YOU ARE READING
Oh MY God !!
RomanceCast Song Jihyo -Seorang yang miskin -Nerd -Di gelar Monster apabila marah -Juga di gelar Mongji (kuat Blur) -Pintar -Baik hati -Friendly - 16 year old -Berani All Member BTS -Jeon jungkook 15 year old -Kim taehyung 16 year old -Park Jimin 16 year...