Jihyo dan jimin, tetapi?
Keadaan mereka berdua membuatkan mereka yang lain lebih risau. Kerana keadaan jihyo yang cedera dan jimin yang babak belur.
Dengan segera, datuk dan yang lain berlari kearah mereka. "Apa yang telah berlaku, Yah jimin! Gwenchana? Jihyo? Gwenchana? "tanya datuk dengan risau. "Gwencaha, datuk" kata jihyo. "hn" jimin bergumam. "Macam mana boleh jadi macam ni? " tanya jin. "dah-dah, mereka cedera ni, jhope! Ambil peti kecemasan cepat" kata datuk. Tanpa di arah dua kali. Jhope mengambilnya.
Mereka semua pergi ke ruang tamu. Jimin segera baring di atas sofa yang terdapat di sana. Jihyo duduk di sofa sebelah jimin. Jin duduk di sebelah jihyo. "jihyo, kenapa kamu boleh jadi macam ni" tanya jin. Jihyo hanya membisu. Tiba-tiba badan dia bergetar, jihyo memeluk dirinya dengan erat dan menangis, dia pengsan dan hampir rebah ke lantai sekiranya jin tidak menangkapnya dahulu. Jin mengangkat jihyo ala bridal style dan membaringkan jihyo di sofa yang mereka duduki tadi. Yang lain terkejut dengan keaadaan jihyo. J-hope datang dengan peti kecemasan di tangannya. "jihyo kenapa? " tanya j-hope dengan cemas.
"Jimin" panggil datuk. Semua melihat kearah jimin. Tetapi jimin telah pun tertidur kepenatan. "hahh.. Jin, tolong bersihkan luka jimin dan jihyo, saya nak keatas" kata datuk.
SKIP
Di atas, Datuk menyuruh pengawalnya menyiasat kejadian tersebut. "Tolong siasat perkara apa yang berlaku sama jimin dan jihyo dengan segera" kata datuk.
Di ruang tamu, jin sedang membersihkan luka-luka jimin. Jungkook sedang melihat kearah jihyo. Dia memerhati jihyo dengan teliti. J-hope pun begitu.
Skip
Esoknya,
Jimin bangun dari tidurnya. Dia bangun tetapi tangannya rasa sakit. Dia melihat kearah tangannya dan teringat kembali kejadian yang telah berlaku pada dirinya.
Flashback
Jimin berada di kelas seorang diri. Waktu persekolahan telah pun tamat 15 minit yang lalu. Ahli BTS yang lain telah pun meninggalkan sekolah. Jimin sedang memikirkan sesuatu yang dia tidak dapat lupakan. Perkara yang berlaku di atap sekolah.
Di atap sekolah
Jimin sedang baring di atas bangku yang berada di sana. Baru sahaja dia hendak melelapkan mata. Tiba-tiba ada orang buka pintu. Orang tersebut tidak perasan dengan kehadiran jimin yang berada disana. Jimin melihat kearah orang tersebut. Jimin kenal orang tersebut kerana mereka satu kelas. "jota" gumam jimin. "perempuan tak guna! Berani dia malukan aku di depan orang ramai! Kau tunggu balasan yang akan aku buat pada kau nanti. Kau akan menyesal malukan aku tadi. Tunggulah kau jihyo, budak baru tak guna." marah jota. Dia melepaskan geramnya. Selepas itu, dia meninggalkan atap sekolah. Jimin melihat pemergian orang itu dengan tatapan yang sulit diertikan."arrg, kenapa aku nak pikirkan pasal budak baru tu pula. Bukan hal aku kalau terjadi apa-apa pada dia" ucap jimin sambil memegang kepalanya. "Tapi aku tak boleh biarkan jota buat sesuatu pada jihyo selain aku" kata jimin. Jimin pun segera meninggalkan kelas dan pergi mencari jihyo.
Sudah beberapa jam jimin mencari jihyo. Tapi sampai sekarang dia tak melihat jihyo. "haish.. Manalah budak tu, dari tadi aku cari dia. Sampai sekarang tak jumpa" geram jimin. "hahhh.. Bagus aku rehat dulu" ucap jimin. Jimin pergi ke cafe untuk berehat di sana sebentar. Dia duduk di dekat tingkap cafe tersebut. Dia memesan minuman. Sementara menunggu minumannya sampai. Dia melihat kearah luar tingkap. Di sana dia melihat jihyo masuk ke kedai buku yang berada di depan cafe tersebut. "Budak tu kan, masa orang cari dia, tak muncul-muncul. Masa orang tak cari dia, muncul pula"marah jimin. Seteleh beberapa minit kemudian, minuman yang dipesan oleh jimim telah pun sampai, jimin meminum air yang dipesannya sementara menunggu jihyo keluar dari kedai buku tersebut.
Setelah 5minit menunggu, jihyo pun keluar dari kedai tersebut. Jimin pun segera bangun dan keluar dari cafe tersebut. Dia mengikuti jihyo dari belakang.
Jimin mengikuti jihyo jalan di lorong yang sunyi. "kenapa jihyo ni ikut jalan yang tak ada orang langsung, pandai betul dia ni" kata jimin geram. Semasa jimin berjalan, dia melihat tali kasutnya terbuka, dia pun mengikat tali kasutnya itu.
Setelah mengikat tali kasutnya, dia pun melanjutkan perjalanannya tetapi dia tidak melihat kelibat jihyo langsung. Jimin jadi panik.. Dia berlari kearah di mana jihyo berada tadi. "Mana jihyo ni"kata jimin dalam hati. Tiba-tiba jimin menghentikan langkahnya kerana dia melihat jihyo dengan seseorang yang tidak dikenali. Jimin melihat jihyo yang sedang dalam bahaya di mana jihyo di himpit oleh orang tersebut dengan pisau di leher jihyo. Jimin melihat jihyo menarik toping yang di guna oleh orang tersebut, Mata jimin membulat setelah melihat siapa orang tersebut. "jo... Jo.. Jota... " gumam jimim.
TBC
YOU ARE READING
Oh MY God !!
RomanceCast Song Jihyo -Seorang yang miskin -Nerd -Di gelar Monster apabila marah -Juga di gelar Mongji (kuat Blur) -Pintar -Baik hati -Friendly - 16 year old -Berani All Member BTS -Jeon jungkook 15 year old -Kim taehyung 16 year old -Park Jimin 16 year...