Seven

1.3K 111 2
                                    

Kring~

Bunyi lonceng kedengaran, Pelajar-pelajar pun meninggalkan sekolah satu persatu. Setelah semua pelajar dah tak ada. Barulah jihyo keluar dari sekolah tersebut.

Ketika berada di gerbang. Jihyo melihat BTS di sana. Jihyo menundukkan kepalanya ketika melalui mereka. Semua ahli BTS melihat kearahnya,  terutamanya jimin yang melihatnya dengan penuh amarah. "Hoi, budak baru" panggil jimin.  Jihyo melanjutkan perjalanannya tanpa menghiraukan jimin yang memanggilnya.

"Hoi !" panggil jimin dan dihiraukan lagi oleh jihyo. jimin geram dengan jihyo lalu menarik tangan jihyo. "Kau dengar ke tak saya panggil kau HAH? " marah jimin.  "Err,  kau panggil saya ke tadi? tak dengar,  Pikirkan monyet dari mana yang bising tadi, sebab tu saya tak layan,  Mian-mian" ucap jihyo selamber.  Ahli BTS yang lain menahan ketawa.  "Shuutt" Bisik j-hope kat jin. "ape? "balas jin dengan perlahan. "Baru kali ni, ada yang berani dengan kita" ucap j-hope . "ye,  menarikkan? " balas jin.  j-hope menganggukkan kepalanya tanda setuju.

"kau kan... " geram jimin.  "aku kenapa" balas jihyo.  "Dahlah jimin, jom balik,  dah lewat ni. kita kan nak pindah rumah dah ni,  cepatlah" ucap rapmon. "kau!  harini kau selamat,  tapi lain kali, takkan pernah" tunjuk jumin pada jihyo.  jihyo hanya mengangkat bahunya.  Jimin masih geram dengan tingkah laku jihyo tapi tetap meninggalkan jihyo disana mengikuti langkah BTS yang lain.

"Huhh...  sibuk betul mereka ni" keluh jihyo.  Dia melihat kearah jam tangannya. Matanya membulat "ALAMAK , DAH LAMBAT" teriak jihyo tanpa menghiraukan keadaan sekeliling. Dia pun meninggalkan kawasan tersebut dengan segera.

SKIP

"Jihyo, asal lambat? " tanya datuk jihyo. "Mian datuk, macam datuk tak tahu,  hari pertama sekolah macam mana? " Balas jihyo.  "Hahh, dahlah..  cepat pergi tukar baju kau dengan baju,  kejap lagi mereka sampai" ucap datuk jihyo. "baiklah" balas jihyo tanpa faham. Emm...  nampaknya, jihyo masih tak sedar dengan 'MEREKA' yang datuknya katakan.

SKIP

"Oiii ! V, cepatlah..  asal lambat ni" Teriak J-hope. "Kejaplah,  saya tengah cari kasut saya lagi ni,  ada sesiapa nampak tak?" Balas V. "Apakan bangang Kau ni,  Semalam kau yang letak kat belakang pintu kan? asal kau tanya lagi" Kata suga. "Yelah,  Hehe" kata V sambil tersengih . Setelah V selesai memakai kasut nya. mereka semua pun menaiki kereta lalu pergi ke destinasi mereka.

*Dalam kereta*

"rapmon hyung?" panggil jungkook.  "Kenapa" balas rapmon. "betul ke kat sana kita ada maid?" tanya jungkook.  "ye betul" balas rapmon.  "Cantik tak" jimin menyampuk. "kau jimin,  kalau pasal perempuan, laju kau arr " ucap j-hope. "Cmon,  siapa tak kenal jimin yang byutae tu," ucap Jin dengan selamber . "apalah hyung ni,  saya tak byutae k,  tapi saya ambil kesah dengan perempuan-perempuan tu,  sebab perempuankan insan yang lemah" Balas jimin.  "Kau tahu perempuan  insan yang lemah,  apasal buat mereka itu ini" balas j-hope. "Buat apa ye? " ucap jimin pura-pura berfikir. "Dahlah tu, tak payah layan jimin tu" Kata suga.

SKIP

"WAHH... BESARNYA RUMAH NI,  NI RUMAH KAH ISTANA? " Teriak V dengan kuat. Tok..  "Jangan teriak-teriak boleh tak? " Ucap suga sambil mengetuk kepala V. "aduii,  Mian...  terlampau terujalah" Ucap V sambil mengusap kepalanya.  "Ada orang ke di rumah ni? " kata Rapmon.  "Tak tahu" Ucap jin.

*Tempat jihyo*

"Jihyo, mereka dah sampai " ucap datuk jihyo. "baiklah" balas jihyo.  tanpa di arah dua kali,  jihyo pergi tempat 'MEREKA'. 

setelah sampai di depan rumah, jihyo melihat Ada sekumpulan lelaki disana.  "Macam kenal" ucap jihyo. sampai tempat mereka, Jihyo pun memberi salam?  " Selamat datang" ucap jihyo sambil menundukkan badan 90° . Ahli BTS melihat kearah jihyo.  "Kau... " tunjuk jimin.  jihyo melihat kearah jimin.  mata jihyo membulat. "Budak baru... " Ucap j-hope..

To be Continue..

Oh MY God !!Where stories live. Discover now