Naomi

31 0 0
                                    

Nadat ze naar haar kluisje was gegaan, liep Naomi naar het juiste lokaal. Rosa en Camille stonden er al. Naomi keek om zich heen, zoekend naar Dimitri. Ze had verwacht dat hij er ook al zou zijn. Toen ze hem niet zag, voelde ze een zekere teleurstelling opkomen. Kort daarna kwamen Gert-Jan, Annabel en Viola boven. Gert-Jan liep naar Naomi toe, bleef naast haar heel even stil staan, en zei: "ik moet je na de les spreken. Het is belangrijk." Voordat Naomi kon reageren, was hij al weer weg. Kon dit over Annabel gaan? Liefdesadvies? Naomi had geen tijd om er verder over na te denken, aangezien de bel was gegaan. De docent was al in het lokaal en liet ze binnen. Zuchtend liep Naomi het lokaal in.

Nadat de les was afgelopen, zag Naomi dat Gert-Jan haar een seintje gaf met zijn hand en toen wegliep. Naomi volgde hem. Even later bleven ze allebei in een rustige hal stil staan. "Nou, wat is er zo belangrijk?" Naomi keek Gert-Jan aan en trok een wenkbrauw op. Gert-Jan begon zenuwachtig heen en weer te bewegen en vermeed oogcontact. "Nou?" Naomi klonk lichtelijk geïrriteerd. "Ik weet niet hoe ik dit het best kan zeggen, je gaat het niet leuk vinden," was het enige wat er bij Gert-Jan uit kwam. "Misschien door het gewoon te zeggen? Ik kan wel iets hebben." Naomi keek hem aan. Gert-Jan kuchte. "Ik zag Dimitri en Johan zoenen." Naomi begon hardop te lachen. Toen ze klaar was, keek ze hem kort aan en zei: "Haha Gert, ga iemand anders z'n tijd maar verspillen." "Ik ben serieus." Gert-Jan durfde haar eindelijk aan te kijken. Even staarde Naomi in verbazing naar hem. Hij kon toch niet echt serieus zijn? "Je maakt een grap!" Ze probeerde nuchter te klinken. Hij schudde zijn hoofd.  "Nope, toen ik naar beneden liep hoorde ik Dimitri vreemde geluiden maken. Ik dacht dat hij met jou aan het zoenen was, zover je het zoenen kon noemen, maar toen ik beter keek, was het Johan. Het spijt me." Naomi wist niet hoe ze hier op noest reageren. Gert-Jan leek serieus. "Waarom zou hij interesse hebben in Johan?" Ze keek hem vragend aan. Gert-Jan haalde zijn schouders op. "Don't ask me!" "Nou bedankt voor de informatie." Voordat Gert-Jan verder nog iets kon zeggen, was Naomi weggelopen.

Even later werd ze door Rosa gevonden. "Hé Naomi, wat is er met jou aan de hand?" Er klonk ongerustheid in Rosa's stem. Naomi veegde een traan weg. "Guess what, Dimitri heeft me gewoon gebruikt." "Wat, hoe? Waar heb je het over? Rosa klonk erg verbaasd. "Gert-Jan vertelde me net dat hij Dimitri met een ander zag zoenen." Naomi probeerde kalm te blijven. "Dat meen je niet! Wat een klootzak! Wie?" Rosa's stem sloeg over. "Fucking Johan!" Opeens kwam er een vlaag van woede over Naomi heen. "Hij heeft me serieus gevraagd zodat hij dichter bij Johan kon komen! Vraag me niet waarom hij mij daar voor nodig had, maar hij heeft me verraden! Ik kan hem wel vermoorden! Denk maar niet dat ik morgen met hem samen ga werken!" Naomi schreeuwde bijna. "Wow, wow, kalm!" Rosa's stem was rustig en Naomi leek een beetje te kalmeren. "Ik snap dat je boos bent, maar geen moord! We hebben hem morgen nodig, en jou ook!" "Je kan niet van me verwachten dat ik met hem ga werken!" Naomi begon weer bozer te worden. "Tuurlijk wel." Rosa keek haar aan. "We kunnen hem alsnog gebruiken om het gebouw in en uit te komen. En in plaats van dat we daarna met z'n allen weggaan, gaat Dimitri niet mee." "Waar doel je precies op?" Naomi keek Rosa fronsend aan. "Nou, soms gaan er dingen mis. Je weet wel, politie is sneller dan verwacht, meer bewakers, die shit. Soms redt niet iedereen het." Die laatste zin kwam er iets te nonchalant uit. "Ja, inderdaad. Soms worden mensen gepakt. Of ze raken gewond." Naomi was ineens veel kalmer. "Nooit opzettelijk, natuurlijk!"   "Nee precies!" Rosa keek Naomi even aan. "Een ongeluk. Jammer, maar het is niet anders." Naomi knikte. "Laten we hopen dat dat niet gebeurd." "Absoluut!" Rosa grijnsde.

"Heb je nog nieuwe informatie van Rick?" Naomi keek Rosa vragend aan. "Nee, maar het zou me niets verbazen als hij vanavond ineens contact opneemt." Rosa zuchtte. Naomi keek haar recht aan en zei: "Ik moet zeggen dat ik wel nerveus word. Als dit niet vlekkeloos verloopt, kunnen we diep in de problemen komen." Rosa knikte. "Ik weet het, maar het komt vast wel goed. Ik vertrouw Rick." Naomi reageerde: "Beter is al dat geld het wel waard. Dit  gaat gevaarlijk worden."
"Wat gaat gevaarlijk worden?" Een nieuwe stem. Naomi en Rosa keken verbaasd om. Tegenover ze stond Camille, met over elkaar heen geslagen armen. "Nou? Wat wordt gevaarlijk?"

Een 2e KansWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu