Rosa verstarde. Er gingen allerlei gedachten door haar heen. Vroeg hij haar nou op een date? Vond hij haar leuk? Wat vond zij? Ze mocht hem, hij was anders dan de meeste jongens. Maar voelde ze iets voor hem? Ze probeerde kalm te blijven. "Om wat voor iets te doen?" Vroeg ze, terwijl ze zo rustig mogelijk probeerde te blijven. "Oh, gewoon een beetje chillen. Je weet wel, muziek luisteren, zoiets", antwoordde Jean-Marc. Hij keek nerveus naar zijn schoenen en toen weer omhoog. "Eh, ja hoor, prima. Wanneer?" Meer kon Rosa niet uitbrengen. "Kan je zaterdag, om 6 uur?" Jean-Marc keek haar vragend aan. "Ja, ja, zaterdag 6 uur is prima", stamelde Rosa en ze probeerde te glimlachen. "Oké, mooi", was het antwoord van Jean-Marc en hij liep weg.
Rosa bleef verward achter. Moest ze opgelucht zijn dat hij alleen wilde chillen, of juist niet? Ergens was ze wel een klein beetje teleurgesteld. Maar, ze had geen idee hoe die avond af zou lopen. Er kon van alles gebeuren. Dat vulde haar met hoop, maar ook met meer verwarring.
Niet veel later zat Rosa op de fiets, onderweg naar huis. Camille moest meteen na gym naar voetbal training, dus die had een andere route genomen. Annabel en Naomi, daarentegen, fietsten wel met Rosa, aangezien ze toch dezelfde weg namen. Naomi en Annabel fietsten samen voor haar. Rosa luisterde half naar het gesprek. Ze hadden het over een of andere film die ze op zouden gaan nemen. Ongeïnteresseerd stopte Rosa met luisteren. Ze dacht na over wat er die dag was gebeurd. Niet heel veel, eigenlijk, behalve dan wat Jean-Marc had gevraagd. Wat vond ze daarvan? Verzonken in gedachten fietste ze verder.
Toen Rosa thuiskwam, was koffie maken het eerste wat ze deed. Ze nam de hete koffie mee naar boven en pakte haar tas uit. Ze besloot haar telefoon te pakken, voor het geval ze iets had gemist. Ze nam net een slok koffie toen ze opeens zag dat ze een bericht had van Rick, 1 van haar buitenschoolse vrienden:
De dag is gekozen. Deze zaterdag doen we het. Licht de anderen in en zorg dat je de nodige voorbereidingen treft. Naomi mag weer pyromaantje spelen. Heb je een hacker geregeld? Morgen komt meer informatie. Zorg dat iedereen om 4 uur op de gewoonlijke ontmoetingsplaats is.
Meer niet. Eindelijk had Rick een datum gekozen voor de beroving. Ze stuurde meteen een bericht naar alle anderen die mee zouden doen:
Net een bericht van Rick gehad. Iedereen moet morgen om 4 uur op de gewoonlijke ontmoetingsplaats zijn. Deze zaterdag halen we de grote buit binnen.
Rosa voelde zich lichtelijk nerveus. Deze zaterdag al. Er zouden een heleboel risico's genomen worden, en het zou zeker niet ongevaarlijk zijn. Was al dat geld het waard? Opeens dacht ze aan haar afspraak met Jean-Marc. "Shit."
JE LEEST
Een 2e Kans
Fiksi RemajaEen 3e klas op een middelbare school. Niets bijzonders, op het eerste gezicht. Maar is dat wel zo? Er zijn namelijk veel meer geheimen dan je zou denken.