Liam pov
"Harry?"
"Oh mijn god."
"Harry?!"
Ik buk voorover om te kijken of hij in orde is. Harry ziet er niet goed uit. Hij reageert namelijk niet op de dingen die ik zeg. "Harry?"
Ik sta op en loop het lokaal binnen waar ik les zou moeten hebben.
"Liam w-"
"Meneer ik weet dat ik ben weggestuurd, maar Harr-"
"Harry? Wat is er met Harry?" Onderbreekt mijn docent me.
Ik wijs naar de gang.
Mijn Duits docent rent de klas uit. Ik loop achter hem aan. Mijn docent schud aan zijn zij en probeert hem op te tillen.
Harry opent zijn ogen voorzichtig.
"Harry? Wat is er gebeurt?"
"N-niks." Mompelt hij waarna hij snel opstaat.
Harry probeert te lopen, maar hij wankelt alle kanten op.
"Harry, gaat het wel?"
"Ja." Mompelt Harry waarna hij voorzichtig weg loopt.
"Meneer wat is er gaande?" Vraag ik verbaasd.
Hij opent stijfjes zijn ogen.
"De situatie met Louis is gewoon teveel voor hem." Mompelt hij waarna hij de deur van het lokaal achter zich dicht doet. Wat flauw.. Ik zei tenslotte dat Harry hier op de grond lag en nu laat mijn docent mij nog steeds wachten op de gang. Woedend open ik de deur van het lokaal.
"Meneer! Kom op!"
"Liam.. heb ik gezegd dat je binnen mocht komen?"
"Nee."
Hij rolt met zijn ogen en begint weer met zijn uitleg over de grammatica van de naamvallen.
Boos stamp ik op de grond voor zijn neus met gebalde vuisten.
"Laat mij gewoon zitten. Ik heb tenslotte gezegd dat Harry daar lag. En waarom komt hij nu pas op school?" Zeg ik waarna ik mijn armen over elkaar heen sla.
Hij rolt weer met zijn ogen en wijst naar de gang.
"Nee."
"Nu!" Zegt hij kwaad.
Boos ren ik de klas uit en kijk ik uit het raam. Ik zie dat Harry op zijn motor stapt en wegrijdt. Sinds wanneer heeft hij zo'n ding? Oh mijn god. Ik word hier zo misselijk van.
Ik pak mijn telefoon en toets Zayn's nummer in.
"Gast whatsup?"
"Harry is back."
"Ik weet het." Zegt Zayn met een zucht.
"kom naar buiten."
"Hoezo? ik zit in de les."
"Nou, omdat ik je wat moet vertellen."
"Kan dit niet even wachten?"
"Serieus Zayn? Sinds wanneer geef jij een fuck om school!"
"Ik kom al." Zegt hij met een zucht waarna hij ophangt. Ik ren vlug naar buiten en Leun aan het muurtje waar ik samen met mijn groepje ruim een jaar geleden altijd stond.
Hoe ga ik dit uitleggen aan hem?
Ik schop wat steentjes voor me uit. Is dat Marcel? Tegenover het hek? Zonder na te denken loop ik op hem af. Marcel kijkt mij verbaasd aan, wanneer hij ziet dat ik zijn kant op loop.
"Hoi Marcel, lang niet gezien." Zeg ik waarna ik een sigaret uit mijn jaszak haal. Ik steek het aan met een oude aansteker dat ik van Louis had gekregen voor kerst. Vervolgens blaas ik hard waardoor al het rook in zijn gezicht komt. Ik wil mijn longen niet verpesten, maar zodra ik eenmaal begon met roken kon ik mijn handen niet van de sigaretten afhouden.
"Wat is jouw probleem?" Mompelt Marcel waarna hij hoest.
"Probleem? Oh ik heb geen probleem hoor.. Hoe gaat het met je broertje? En je zus? Ik heb ze lang niet gezien."
"Mijn zus en Harry zijn op school als het goed is." Mompelt Marcel.
"Nou ik weet niet of je het wist maar Ha-"
"Liam!" Hoor ik Zayn roepen, terwijl ik mijn zin nog niet af had kunnen maken.
Ik rol met mijn ogen en draai mijn hele lichaam om. Zayn komt joggend naar mij toe.
"Dat duurde lang zeg."
"Ja sorry man." Zegt hij zuchtend.
"Oh hallo Marcel." Mompelt Zayn waarna hij mij en Zayn verbaasd aankijkt.
"Zo wat was er zo belangrijk?" Vraagt Zayn verbaasd kijkend naar mijn sigaret.
"Niks."
"Liam?!"
Ik rol met mijn ogen en trek Zayn mee aan zijn kraag de andere kant op van het plein. "Voordat je gaat vertellen wat je wilde vertellen heb ik een mededeling over je peuken." Zegt Zayn lachend.
Oh godsamme... ik weet dat ik Zayn vaker heb verteld dat ik mijn leven met die peuken niet wilde verpesten. Ik rol met mijn ogen zodra Zayn lachend zegt: "Ik dacht nou echt dat je je longen niet wilde verpesten." Hij doet zijn armen grijnzend over elkaar.
Ik negeer zijn opmerking met een zucht.
"Harry was flauwgevallen."
"Wanneer?"
"Vandaag, toen ik hem zag."
"Waar is hij dan?"
"Hij was naar huis gegaan met een motor."
"Motor? Het wordt steeds gekker."
"Ik weet het." Zeg ik zuchtend.
"Ik dacht eerst dat Harry een tijdje weg zou zijn van huis, omdat hij Louis' verdriet niet meer aan kon. Tenminste dat waren de geruchten op school."
"Je bent niet de enige die dat dacht."
Ik grinnik zachtjes.
"Ik vraag me echt af hoe het met Harry gaat."
"Same." Mompelt Zayn.
"Ik ga Niall even op de hoogte brengen." Mompelt Zayn.
Ik knik en ik loop naar Marcel toe. Nog steeds staat hij dromerig voor zich uit te kijken.
"Hoezo sta jij hier eigenlijk?"
"Wachten."
"Op wie?"
"Jezus Liam!" Zegt Marcel bozig.
Marcel loopt hoofdschuddend de weg op naar de straat tegenover onze school.
"Marcel!"
Hij steekt zijn middelvinger op boven zijn hoofd en rent hard weg. Wat de fuck is er met hem aan de hand. Is hij achterlijk geworden ofzo?
Hoe durft hij zo te doen tegen mij?! Ik ren hem achterna de grote weg op tegenover onze school.
Marcel rent een steegje in, midden in twee huisblokken. Ik ren hem achterna. Mijn hart begint steeds sneller te kloppen. Waarom rent hij richting Louis' huis?
Ik loop zachtjes achter hem aan.
Marcel staat stil voor zijn deur.
Ik wil hem roepen, maar ik voel een hand bij mijn schouder. Ik draai me om en zie Zayn en Niall staan.
"Wat doet hij bij Louis' huis?" Vraagt Zayn verbaasd.
"Weet ik veel."
Ik draai me weer om en kijk naar de voordeur. Johannah, Louis' moeder ziet er niet goed uit. Ik-ik kan dit niet aan. Ze heeft Louis zijn versleten kleren aan, haar wangen zijn opgezwollen en tranen stromen over haar wangen heen.
"Oh mijn god." Zegt Niall.
Marcel loopt Louis' huis binnen.
Geshockeerd lopen we alle drie richting de kleine regenpijp die volgt naar Louis' kamer...
------------------------------------------
JE LEEST
I met you in the toilets ~ Larry Stylinson (part 2)
Fanfiction- Dit boek is een vervolg van Rendezvous ~ Larry Stylinson. Louis Tomlinson een scholier van 19 jaar is zojuist vlak voor de examens aangereden. Harry Styles zijn lieftallige vriendje kan hier moeilijk mee leven, geldt tevens ook voor Zayn, Niall e...