Chapter 50

509 15 8
                                    

Liam pov
Ik ren naar Jay toe die zeker net zoals zijn vriend een gestoord persoon is! Waar is hij wel niet mee bezig?! "Hee, wat ben jij van plan?!" Zeg ik bijna schreeuwend in zijn gezicht. Hij zwaait met zijn mes, waardoor er een snee in mijn gezicht komt. "Wat de fuck man!" Schreeuw ik hard in zijn gezicht. Ik kijk snel achterom. Harry zit op zijn knieën met trillende handen de politie te bellen. Ik pak Jay stevig vast bij zijn arm. Ik voel mijn wang prikken. Er valt bloed van mijn wang op de grond. De pijn is geen eens zo erg, toch denk ik dat de snee dieper is dan ik had verwacht. "Waar is die kut homo van een Louis!" Schreeuwt Jay in mijn gezicht. Zijn gezicht wordt gloeiend rood van de woede. Hij kan zijn armen niet bewegen doordat ik hem stevig vast houd. Harry komt rennend naar mij toe met tranen in zijn ogen. Zijn ogen zijn erg rood. Wat heb ik te doen met hem. Hij pakt het mes af van Jay die Harry bijna raakte. Gelukkig dat ik Jay maar stevig vast in mijn grip heb.
"De p-politie is onderweg." Stottert Harry tegen mij.
"Mooi zo. Ga maar naar huis Harry. Ik handel dit gedoe wel af. Geef me wel de mes zodat ik het kan geven aan de politie."
Harry knikt en overhandigt mij de mes. Ik stop het met mijn rechterhand in mijn jaszak. "Zo jij durft wel zeg. Toch ben je zo slap als wat. Je kan je geen eens los dwingen van een persoon die alleen maar aan basketbal doet, terwijl jij aan boxen doet." Lach ik in zijn gezicht.
Harry kijkt me droevig aan. Ik geef hem een teken dat hij gewoon naar huis moet gaan. Hij knikt snikkend en loopt naar zijn fiets. "Je weet toch wel dat als Zayn hier was, hij jou geen eens beet hield maar je verrot ging slaan?"
Jay gromt naar mij waarna hij zegt: "Als hij dat zou doen dan zou hij de gevangenis in moeten wegens mishandeling!" Gilt hij in mijn gezicht.
Wat?? Wat bedoelt hij? Zayn had letterlijk gezegd dat hij geen straf opkreeg. Tuurlijk liegt hij weer. Ik kijk Jay boos aan. "Dan is het maar goed dat ik hier nu ben. Nu vlieg jij de gevangenis in net zoals Jackson. Ja ik heb het wel gehoord. Niemand weet het hé behalve Zayn en ik. Ik kan het zo doorlullen."
Hij gromt nog harder in mijn gezicht. Ik hoor serenen van de politieauto. Twee politiemannen komen naar mij toe gelopen. "Handel hem maar aan mij over."
Ik doe wat de een zegt, terwijl de ander een bloknootje met een pen tevoorschijn haalt. Hij overhandigt mij een doekje wat vochtig is waarmee ik mijn gezicht kan deppen. Ik bedank hem en ik gebruik het doekje. Ik zucht diep en ik dep gelijk het zweet van mijn nek weg.
"Wat was er precies gebeurt?" Vraagt hij vervolgens.
"Harry- mijn vriend en ik waren op bezoek bij een patiënt. We liepen samen naar buiten en zagen hem ineens met een mes naar ons toe lopen." Zeg ik bozig. Ik kan het niet geloven dat die lul dat zomaar deed. Dan ben je gewoon gek in je hoofd.
"Waar is je vriend Harry en hoe weet je dat het voor jullie bedoelt was?"
"Harry heb ik naar huis gestuurd aangezien hij drie weken geleden hetzelfde mee heeft gemaakt met Jay, zijn buddy Jackson." Zeg ik mopperend. Ik ben nog steeds woest op Jay. Hoe kan hij dit doen? Wilde hij letterlijk iets bij Louis gaan doen? Ik krijg de gedachtes niet uit mijn hoofd. Ik weet dat hij natuurlijk zou worden tegen gehouden door de bewaking, maar toch voel ik me rot en heb ik wel te doen met Harry.
"O.. was het dan niet bedoelt voor de patiënt? Ik ben toevallig over Jackson's zaak en ik wens je veel sterkte met Harry."
"Bedankt. Dat zou kunnen want hij vroeg naar Louis. Toch heeft hij dit gedaan." Zeg ik vol adrenaline in mijn lijf waarna ik wijs naar mijn wang.
"Ik zou het laten nakijken jongen. Heb je het bewijsstuk?"
Ik overhandig hem de mes met bloed eraan.
De andere politieman komt naast hem staan. "Ik ga de video camera's bekijken en laat het mes onderzoeken op vingerafdrukken voor bewijs." Zegt de cop die net aan kwam lopen.
Ik knik naar hem.
"Als het allemaal is gebeurt, wat ik ook geloof dan komt hij zeker niet meer verschijnen op je school. Bedankt voor het meewerken. Ga maar gauw naar binnen om je wang te laten hechten." Hij steekt zijn hand uit met een glimlach op zijn gezicht.
Ik geef hem een handschut en ik loop het ziekenhuis binnen. Ik voel mijn wang prikken en ik merk op dat het blijft bloeden. Het vochtig doekje houd ik stevig gedrukt tegen mijn wang aan. Nog steeds ben ik hier terwijl het al half 12 is. Ik krijg een berichtje van Harry binnen.

I met you in the toilets ~ Larry Stylinson (part 2)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu