*donderdag 1 februari nog steeds vierde week na Louis' ongeval*
Harry pov
Vandaag zijn Marcel en ik jarig. Ik vind het helemaal niet zo leuk. Louis kan er tenslotte niet bij zijn. "Ugh!" Schreeuw ik waarbij ik een kussen van mijn bed tegen de muur aan gooi. Ik hoor mijn kamerdeur kraken. "Nee!" Zeg ik schreeuwend. "Har-" "ik zei nee!" Schreeuw ik nog een keer. Mijn moeder doet zachtjes mijn kamerdeur weer dicht. Mompelend stap ik mijn bed uit. Ik voel de tranen opkomen, maar gelukkig kan ik mezelf in bedwang houden om ze in te houden. Ik hoor mijn telefoon afgaan op mijn nachtkastje. Het is Liam die belt. Ik pak mijn telefoon van het nachtkastje en wijs het gesprek af. Ik kan dit echt niet aan... hoe kan ik ooit vandaag leuk mijn verjaardag vieren?
Ik pak een zwarte skinny broek uit mijn kledingkast en een gele sweater. Ik kleed me snel om, aangezien het al kwart over acht is.
*knock knock* "wat nu?" Mompel ik.
"Harry rijd je mee?"
"Sure.. Marcel."
Zuchtend open ik mijn kamerdeur. Marcel ziet er echt leuk uit. Zijn haar zit naar achteren. Hij draagt lenzen in plaats van een bril en heeft nette kleding aan.
"Je ziet er leuk uit."
"Dankje.. jij... ook..." zegt Marcel aarzelend. Ik rol met mijn ogen en loop de trap af naar beneden. Ik doe mijn schoenen aan en trek mijn jas aan en ik loop alvast naar buiten. Weer hoor ik mijn telefoon rinkelen. Mompelend pak ik mijn telefoon."Ja hallo?" Zeg ik mompelend.
"Goedemiddag, spreek ik met Harry styles?"
"Ja? Wie bent u?"
"Het ziekenhuis. Er is nieuws over de toestand van Louis Tomlinson. Zou je langs willen komen? Wij probeerde jou gisteren ook te bellen."
Zuchtend schop ik wat steentjes voor me uit. Ik mis hem zo erg. Wat als er iets ergs met hem is gebeurt? Ik kan dit gwn niet aan...
"U-uhm.. dat klopt. Ik probeerde jullie terug te bellen, maar goed. Hoe laat moet ik er zijn?"
"Rond een uur of 2." Hoor ik aan de andere kant van de lijn. De vrouw mompelt wat heen en weer met een andere assistente.
"Oké daag." Zeg ik waarna ik meteen ophang.
Ik hoor voetstappen richting mijn kant op. Ik draai me om en zie Marcel voor me neus staan. "Kom je?"
Zuchtend zeg ik ja en ik stap bij hem achterop zijn motor.*in school*
Het eerste uur is al voorbij. Het tweede uur heb ik Nederlands. Ik loop het lokaal binnen en ik zie Liam naast Femke zitten en Zayn naast Niall. Zuchtend loop ik naar de lege plek achterin en ga ik er zitten. "Deze dag gaat zo lang duren." Mompel ik tegen mezelf.
"Harry? Had je zo net iets te zeggen?"
"Nee." Zeg ik waarna ik met mijn ogen rol.
De les is inmiddels al begonnen en het enige waar ik aan kan denken is aan Louis en hoe ik mijn verjaardag blijkbaar in het ziekenhuis vier. Ik heb daarop niks tegen, want dan ben ik toch met Louis en dat was ik waarschijnlijk toch van plan. Maar goed, ik wilde natuurlijk dat hij er 'echt' bij kon zijn.Nadat deze les afgelopen is, vroeg mijn docent of ik nog kon blijven. "Gefeliciteerd met je verjaardag Harry." Zegt mijn Nederlands docent tegen mij.
"Bedankt." Mompel ik. Hij glimlacht naar mij en vervolgt zijn woorden met: "Ik wilde het eigenlijk hebben over je cijfers." "Hoezo? Er zijn geen schoolexamens bijgekomen."
"Nee, maar wij willen natuurlijk allemaal dat je dit jaar haalt en gewoon slaagt. Dat kan alleen als je meer inzet toont."
Waar slaat dit nou op? Hoe durft hij dit te zeggen. Ik heb letterlijk geen toetsen gehad behalve bepaalde opdrachten of verslagen dat meetellen voor mijn schoolexamens. "Ik toon inzet." Zeg ik mompelend met mijn armen over elkaar. "Nogmaals, wil je dat je dit jaar haalt, toon dan meer inzet."
Rollend met mijn ogen ben ik van plan om weg te lopen. "Whatever." Mompel ik waarna ik wegloop.
"Harry! Ik was nog niet uitgepraat!" Ik negeer hem, draai me om, steek mijn middelvinger op en loop dan grinnikend het lokaal uit.
Hier krijg ik zoveel problemen nog van, maar op dit moment boeit dat me echt niet. Het is bijna elf uur en ik moet nog twee uurtjes voordat ik naar het ziekenhuis kan gaan. Ik heb nu tussenuur met Liam en Zayn. Ik loop het schoolplein op en zie hen bij het stenen muurtje zitten.Liam pov
Ik kijk op en ik zie Harry richting ons lopen. Hij heeft een gele sweater aan en een zwarte skinny broek. Verder heeft hij zijn haar naar achteren gedaan.
"Hey Harry! We wilde je nu pas feliciteren. Gefeliciteerd Haz!" Zeggen Zayn en ik beide. Harry knikt verlegen en bedankt ons. "We wilde je meenemen voor een gelegenheid vanavond." Zeg ik tegen hem.
"Zo lief, maar ik werd gebeld door het ziekenhuis en ze wilde dat ik vanmiddag zou komen. Ik heb geen idee hoe lang dat gaat duren." Mompelt Harry tegen ons.
Ik kijk Harry verbaasd aan en steek ondertussen mijn sigaret aan. "Wow uhm.. wil je dat we mee gaan?" Vraagt Zayn aan Harry. "Nee dat hoeft niet hoor. Jullie hebben vast betere dingen te doen."
"Harry.. kom op.. je gaat toch niet vandaag de hele dag in het ziekenhuis zitten? Laat ons tenminste meegaan." Zegt Zayn tegen hem. "Trouwens mag ik ook?" Ik grinnik naar Zayn en overhandig hem een sigaret. "Ik wil ook." Mompelt Harry. Ik hoest van de woorden die uit Harry's mond komen. Zayn kijkt hem met grote ogen aan. "Ben je mal. Nee dat krijg je niet." Zeg ik tegen hem met een boze toon. "Kijk Har, ik weet dat je je nu gewoon niet zo fit voelt enzo in verband met dat Louis er niet bij kan zijn, maar Louis wilt echt niet dat je hieraan begint. Dus nee."
"Maa-"
"Nee." Onderbreek ik hem waarna ik nog een trekje neem.
"Wij gaan zo met je mee." Vervolg ik mijn zin.
Harry knikt en lijkt al wat geruster te voelen. "Nou kom.. laten we naar de volgende les gaan." Mompelt Zayn tegen ons.
Ik gooi mijn peuk weg en loop Harry en Zayn achterna. We hebben nu scheikunde en dat is nou juist de les waar ik echt geen puf voor heb.Moeiteloos neem ik plaats naast Harry en Zayn zit voor ons. De les is begonnen en ik kan mijn concentratie er niet bij houden. "Harry snap jij dit?" Zeg ik tegen hem waarna ik naar bepaalde naamgeving vormen wijs in het boek. "Doe het gewoon met je binas." Zegt Harry mopperend. "Meneer? Kan ik even naar de wc gaan?" Hoor ik Harry vragen aan de docent. Harry staat op en loopt naar de toiletten toe. Ik heb geen idee wat er met hem aan de hand is, maar normaal helpt hij mij wel gewoon als ik iets niet begrijp... zuchtend ga ik verder met de opgaven.
Harry pov
Eenmaal in de toiletten moet ik even bijkomen. Ik grijp de wasbak met beiden handen vast en ik kijk in de spiegel. Wat als Louis wakker is? Dan zou dat betekenen dat hij te vroeg wakker is geworden.. wat dan? Zou hij dan moeite krijgen met de functies die worden aangestuurd door het zenuwstelsel in de hersenen? Ik wil er niet aan denken.. ik haal een paar keer diep adem om mezelf rust te geven. Ik kijk opzij. Liam staat in de deuropening met een bezorgde blik. "Haz.. het is tijd. Pak je spullen dan gaan we, ja?"
Heb ik dan zolang zitten staren in de spiegel en mezelf af zitten vragen wat er met Louis kan zijn. Pff...
Zuchtend loop ik Liam achterna en pak ik mijn spullen uit het klaslokaal. Liam had al blijkbaar aangegeven aan de docent dat we naar het ziekenhuis moeten gaan. We lopen naar buiten, naar Zayn's auto. We gaan met zijn auto naar het ziekenhuis. Ik stap voorin en Liam achterin. Ik voel mijn hart steeds sneller kloppen wanneer we dichter bij het ziekenhuis komen. Mijn ademhaling versnelt ook.*in het ziekenhuis*
Nog maar een paar stappen voordat we bij Louis' kamer aankomen. Ik ben zo zenuwachtig. Als Louis wakker is geworden dan is dat serieus een wonder, maar we weten dat het te vroeg is en ik ben bang voor de gevolgen..
Mijn handen beginnen te trillen.
"Oh my god." Zeggen we alle drie schokkend.
"No way..."——————————————————
*okay ik had Louis dus 3 feb ontmoet en ohmy god😅 he was so sweet🥰*Verder hier was dan een nieuw hoofdstuk :)
JE LEEST
I met you in the toilets ~ Larry Stylinson (part 2)
Fiksi Penggemar- Dit boek is een vervolg van Rendezvous ~ Larry Stylinson. Louis Tomlinson een scholier van 19 jaar is zojuist vlak voor de examens aangereden. Harry Styles zijn lieftallige vriendje kan hier moeilijk mee leven, geldt tevens ook voor Zayn, Niall e...