n i n e

989 128 67
                                    

The passion to write already missing, please help me get that piece of art again. I really dont care about people who keep asking me to update but i do care for people out there that give me the spirits, please ur motivational comment really make me want to update like everyday.

Please help me find the passion to write again.

------------------
Urgh, di manakah aku sekarang? Kenapa gelap hitam semacam ni?!

Hanna..

Perlahan2 aku terdengar suara halus dari seekor makhluk tapi malangnya aku tak nampak apa2.

Hanna..

Sekali lagi dia menyeru. Fulamak! Seram padu suara dia!! Adakah aku memang dah ditangkap dengan ninja hitam legam tu?

Ataupun lebih teruk,,

Adakah jantung sihat bebas kolestrol aku telah pun berhenti berdegup?

OH MAN, NO!!! AKU NAK HIDUP BALEKK!!!

Hanna open your eyes..

Wei pergi matila makhluk-aku-tak-tau-berketurunan-apa!! Aku tengah stress terima hakikat yang aku dah mati, boleh pulak dia paksa aku buka mata!

Tiba2 aku terasa mata aku seolah2 sedang dirobek, aduhai sakit!!

TOLONG LA WEII, AKU NI RABUN! TAK DAK GUNA KALAU AMIK MATA AKU NAK BUAT JUALAN MURAH DEKAT PASARAN GELAP. KANG BUTA TERUS ORANG YANG BELI BARU TAU!!

Semuanya pedih gila sampai la sedikit demi sedikit sinar mentari menerjah masuk ke retina mata aku.

"Di mana aku sekarang??" Tanya aku lemah tak bermaya.

"Alam barzakh--Ouch!" kedengaran suara Vincent menjawab soalan aku.

"Ngek la kau ni Vin! Kawan tengah sakit kepala ada pulak kau pergi robek mata dia. Pastu bila dia sedar kau kata dia dalam alam barzakh. Nak menipu pun agak2 arr wei. Tak jadi!" Marah Sam sambil memberi tamparan super best power bertubi2 dekat Vincent.

Oh.

Hidup lagi aku rupanya, Syukur Alhamdulillah.

"Where is Jimmy?"pertanyaan tadi dengan spontannya keluar dari mulut aku. Sam dan Vin dengan serta merta berhenti daripada adegan tampar menampar ala2 pondan mereka tadi.

Chup! Apasal series sangat ni?

Dont say he died already?!!

"Dia.. Dah.." Vincent tunduk menghadap lantai. Perlahan2 mutiara jernih jatuh stitik demi setitik.

PLEASE! JANGAN CAKAP YANG DIA DAH TAK DAK!!

Hatiku mula rasa sebak seolah2 sedang dihiris dengan kapak dan pisau yang tumpul. Sebak.

PANG!!!

Satu tamparan hebat melayang mengenai pipi Vin menyebabkan pipinya bergoncang akibat gumpalan lemak yang banyak berkumpul di bahagian tersebut.

Whut happen?

"WOII!! APASAL KAU BERDRAMA LEBIH SANGAT HUH HARI NI?!! JIMMY TU HILANG DARAH JE YANG KAU BAJET MACAM DIA TU DAH MATI KENAPA?! DUHAI VIN!!" again, muka Sam mula merah menahan marah.

Tak guna! Separuh mati aku percaya!

Vin hanya tersengih dengan aksi lakonan dia yang menjadi sangat hari ni. Malangnya tak kena tempat dan waktu.

Memang nak kena cepuk dah dia ni!

"Kau patut bersyukur tau tak!" Tiba2 Nikon mencelah.

Eh, dah kenapa?

s u r v i v e  |  b t sWhere stories live. Discover now