BAB 1:SEKOLAH BARU

704 43 26
                                    

Di pagi sui youbi yang indah,empat orang remaja perempuan sedang sibuk berbual dengan rancaknya sambil menunggu bas di tempat perhentian bas.

Itoha Aki:Haha...lawaklah kau ni.

Saruki Urara:Apa yang lawaknya?*kehairanan melihat Aki yang ketawa terbahak-bahak*

Orayano Inaho:Yelah,rasa seram semacam pula tengok kau gelak macam itu.*takut*

Aki:Tak..cuma aku rasa macam kelakar pula bila dengar cerita Miho.

Hikaru Hoshiko:Lawak??Bahagian mana tu?

Aki:Bahagian..yang kau marah sangat sebab adik kau letak sabun dekat pintu masuk tandas tu.Kau terjatuh sebab kau terpijak sabun tu.Itu yang lawaknya.

Urara:Lawak??Biar betul kau ni.Sepatutnya kau rasa kesian,bukannya kau gelak.Pelik betul.

Inaho:Entah,kesian Hoshiko.Apalah kau ni,Aki.

Aki:Haha...okey..okey.Gomen ne,Hoshiko.

Hoshiko:Ermm..takpelah.

Kemudian bas yang ditunggu mereka telah pun tiba.Mereka menaiki bas itu menuju ke sekolah mereka iaitu Sekolah Menengah Tinggi Toshigi Perempuan.Setibanya mereka tiba di sana,mereka dipanggil oleh Pengetua Sekolah Menengah Tinggi Toshigi Perempuan.

Di dalam bilik pengetua

Urara: Ohayou gozaimasu, cikgu.

Pengetua Erika: Ohayou,minna.Silakan duduk,kita perlu bincangkan sesuatu perkara yang amat penting sekarang ini.

Inaho:Sesuatu perkara yang amat penting??*pelik*

Pengetua Erika: Hai!Sebenarnya kamu berempat telah pun dipindahkan ke Sekolah Menengah Tinggi Gunma.

Aki:Sekolah Menengah Tinggi Gunma?

Hoshiko: Naze desuka?

Pengetua Erika: Itu..sebenarnya pihak kerajaan telah memilih kamu untuk satu misi ini.

Urara:Misi??

Pengetua Erika: Hai!Misi.Misi kamu berempat adalah untuk memastikan semua pelajar di sana berperangai baik dan sopan.

Inaho:Mereka semua nakal ke?

Pengetua Erika: Itu saya tak tahu,tapi itulah misi kamu semua.

Aki:Kenapa kami yang dipilih?

Pengetua Erika:Saya tak boleh nak jawab soalan kamu itu.Kamu dipilih oleh pihak kerajaan sendiri,bukannya pihak sekolah.

Hoshiko:Tapi cikgu....kami tak nak.

Pengetua Erika: Tak boleh,kamu kena buat juga.Itu arahan dari pihak kerajaan.

Hoshiko: Tapi...

Pengetua Erika: Takde tapi-tapinya.Kamu semua harus pergi juga.

Inaho:Tapi cikgu...ibu bapa kami..

Pengetua Erika: Saya sudah maklumkan pada mereka,dan mereka bersetuju.

Aki:Nan desuka!!Biar betul ni.Tak percaya betullah.

Urara: Hmm...tapi cikgu nak kena pergi bila?

C | BAD BOYZ VS GOOD BOYZ : UPSIDE DOWNWhere stories live. Discover now