*Harrys Pov*
Jag ser Percy först när vi kommer till svärdsarenan då han leker med en stor hund. Och när jag säger stor menar jag stor. En stor svart mastiff med en halsband med bronsnamnskylt, i munnen håller den i en stor metallfrisbee.
När vi närmar oss kommer den nyfiket fram.
"Lugn nu gumman", säger Percy och håller tillbaka hunden. "Ms OLeary är inte farlig", lägger han sen till.
Som svar skäller hunden.
Vi äter middag i paviljongen, ett stort bord har ställts fram för Hogwartseleverna. Alla halvgudar sätter sig vant vid de olika borden. Vissa är helt fulla medan vissa sitter själva, som Percy. Vi sätter oss ner och väntar på att bli serverade. Till min förvåning fylls glasen på automatisk med vad du vill, jag provar med pumpasaft och den smakar nästan precis som dem brukar. Några genomskinliga flickor serverar mat åt oss, vindnyfner kallar Hermione dem. Jag ska just hugga in på en köttbit när alla halvgudar ställer sig på rad och häller ner en del av sin mat i en eld.
"Brännoffer till Gudarna", förklarar Keiron innan vi hugger in på maten.
När vi nästan ätit upp förklarar Keiron att det är dags för fånga flaggan.
"Bäcken är gränsen och inget dödande", förklarar han och halvgudarna har snabbt med vana händer tagit på sig rustning och begett sig in i skogen.
"Okej, jag ska försöka hjälpa er och jag svär vid floden styx att jag ingenting vet om vad halvbloden tänker göra", säger Keiron och inspekterar oss alla. "Börja med att ta på er rustning."
På något sätt lyckas jag få på mig en rustning som passar hyfsat bra och alla ställer sig runt Keiron.
"Det här kommer bli en tuff match och jag är tror inte att ni kommer påverkas av att ni är en tredjedel fler för dem är skickliga." Han kollar på oss och delar in oss i grupper. "Ni ska försöka hålla er till höger och undvika strid, försök smyga fram till flaggan", instruerar han min grupp. Jag nickar och tar ert stadigare tag om svärdet jag fått låna.
*Percys pov*
Hela halvblodslägret har samlats i en cirkel, vi är runt en tredjedel färre än Hogwarts men det hindrar oss inte.
"Okej, Annabeth planen?" Allas ögon riktas mot Annabeth.
"Travis, Connor, ni tar med Hermesstugan och sätter upp lite fällor. Men de ska bara oskadliggöra dem inte döda", säger hon och kastar en bestämd blick på de två syskonen.
Travis flinar. "Vi har ett extra stort lager med marsmellowbomber."
Annabeth delar upp olika grupper. Hon delar in mig ensam och ger mig och Jason samma uppgift, att ta varsin sida och hålla oss i utkanten av banan. Hon säger att de andra förmodligen kommer skicka en grupp på utsidan av planen mot flaggan. Det blir vårt jobb att stoppa dem sen skynda mot flaggan.
När starten går skyndar jag mig åt ena sidan, sen halvjoggar jag i ett bra tempo genom skogen och försöker undvika onödiga ljud. Det är då jag ser gruppen som kommer mot mig. Dem är fem stycken med Harry i spetsen, alla i gruppen ser ganska osäkra ut om man räknar bort honom. Jag attackerar och låter mig inte påverkas av dem är fyra fler än mig. Jag lyckas få ner i kraftig kille i rustning på första slaget och hans svärd borras ner i marken. Harry hugger mot mig men jag använder det första tricket jag lärde mig inom svärdsfäktning och hans svärd flyger upp i ett träd. När alla är oskadliggörande hjälper jag en spinkig tjej som ramlade omkull av förvirring när jag närmade mig och hennes arm har hamnat i en onaturlig vinkel.
"Helarnas tält är ditåt", säger jag och pekar.
Hon nickar och ger mig ett tacksamt leende innan hon försiktigt börjar gå. Jag ökar takten genom skogen och det dröjer inte länge förrän jag ser deras flagga. Uppsatt på Zeus näve, förmodligen deras smartaste drag hittills. Ett flertal vakter har bildat en cirkel runt stenen. Jag litar på mina instinkter och innan någon har hunnit reagera har jag lyckas komma upp på stenen. Sen går allt snabbt, jag tar tag i flaggan, hoppar över vakterna och springer rakt genom skogen. Jag möter Clarisse som för första och förmodligen sista gånger flinar nöjt när jag kommer med flaggan. Hon saktar ner vakterna som kommer mot mig och det blir en lätt match att komma över bäcken. Halvblodslägret får ännu en vinst.
_________________________
Nytt kapitel igen!
Jag hoppas ni tycker om det!
Ha det bra tills nästa uppdatering!
//Elvira
YOU ARE READING
Halvgudar på Hogwarts
FanfictionHalvblodslägret får en ny profetissa; "De sju som svarade ropet ska tillsammans med mörkrets son och den starkaste från Artemis följe fara till skolan för trollkarlar och häxkonst det djupaste från Tartarus vaknar med dödsätarna i kamp om att förin...