Harini first day honeymoon N/k dan Taehyung. Taehyung berjanji nak bawak N/k gi Jeju Island selama seminggu. So now, tibalah N/k dan Taehyung di Airport Jeju. Selepas mereka mendarat kira-kira jam 8 malam, mengambil bagasi dan memanggil teksi untuk menuju ke resort yang ditempah khas oleh eomma dan appa mereka. Perjalanan ke resort itu mengambil masa 1 jam. N/k pon tertidur bersandarkan bahu suaminya, agaknya disebabkan keletihan satu hari traveling.
'Jagiyaa~' Suara namja yg deep dan matang itu mengejutkan isterinya. N/k tak membuka matanya langsung.
'Ajusshi, kamsahabnida' Taehyung pon membayar tambang teksi itu lalu memberikan N/k piggy back ride dan masuk menuju ke lobby resort itu. Melihat Taehyung mengangkat seseorang, staff resort itu terus menawarkan bantuan.
'Eh takpa. Tolong bawakkan beg-beg ni kat bilik saya' Taehyung diberitahu oleh appanya yang bila sampai je terus menuju kat room yang disediakan, tak perlu check in sebab appa dia dah uruskan segalanya. Jari Taehyung menekan nombor 12 yang menunjukkan tingkat biliknya.
***
Taehyung pon menurunkan N/k dari belakangnya di katil yang bersaiz queen itu dan menyelimutkan isterinya yang kesejukan dengan perlahan-lahan.
***
N/k terbangun disebabkan cahaya matahari yang menyinar seluruh bilik itu. Lihat disebelah, Taehyung sedang tidur dengan nyenyak berpelukkan pinggang N/k. N/k pon bersiap untuk membuat plan pertama mereka, breakfast di restoren tepi pantai. Selepas itu, dia mengejutkan Taehyung yang masih tidur didalam selimut tu.
'Oppa~ Ireonaa~'
'Jakkaman..' Taehyung berbisik dengan sedaya upaya tapi still slow sangat yang membuatkan N/k mendekatkan muka dia dekat muka Taehyung, cuba nak dengar balik apa yg suami dia bebel tu. Comey je muka di ngantuk [gmba ats ^ lolololol]
'Bwo-' Sekarang, posisi mereka berdua diatas katil. Taehyung yang menarik N/k tadi senyum melihat isterinya yang terkejut dan juga posisi mereka sekarang, N/k berada diatas Taehyung. Mulalah N/k blush macam tomato.
'Aigo~ My jagi jinjja yebbeuda~' Taehyung mengucup hidung N/k dan tergelak. Dengan itu, mereka berdua bangun dan sambung bersiap untuk bersarapan.
***
'Oppa! Tengok tu! Cantiknya pantai ni!' N/k menunjuk Taehyung pemandangan pantai disebelah restoren yang mereka bersarapan sebentar tadi. Taehyung hanya tersenyum dan menuju kearah N/k yang memanggilnya. Taehyung berada betul-betul dibelakang N/k ready nak backhug. N/k merasakan dua tangan yg memeluk pinggangnya dan kepala diletakkan dibahunya.
'Hm. Mestilah cantik, tengoklah sapa yang pilih tempat ni. Cantik kan? Macam my jagi~' N/k turut senyum dengan kata suaminya.
'Oppa..' Kini N/k menoleh dan memeluk leher Taehyung manakala Taehyung masih memegang pinggang isterinya.
'Ne~?' Jawab Taehyung lalu mengucup dahi N/k.
'Saranghae.. dan gomawo untuk semua ni' N/k menundukkan kepalanya, menyorokkan air mata tanda kegembiraannya.
'Aigo~ Uljimaa. Anything for my lovely wife. Sekarang, jangan nangis-nangis lagi, arachi? Kalau tak..' Lalu Taehyung menggeletek N/k dengan penuh lembutnya.
'Yahh! Haj- Hajima! Oppa..!' Kata N/k diantara ketawanya.
Selepas beberapa minit bergurau senda, mereka pon bergerak lah untuk pergi destinasi.
Requested by: _Muhivly91
Author's Note: HEHehey!! Nah untuk awok~ ;) Hope you enjoy! Vote, komen lah ye <3 Means ALOT to me !! ^~^ Dah tengok ke Concept Photo BTS Wings??! OMGG.. GOO GO ; https://www.instagram.com/bts.bighitofficial/?hl=en
Kepada yang ade request, saya akn try update as fast as I can! Yaksok <3
YOU ARE READING
BTS's Imagines♡ | MALAY
Short StoryWe are bulletproof! -방탄소년단 Requests are CLOSED ♡ -#10th in Short Story [161108]