"Fiey-ah, untuk awak. Sudi tak awak keluar dengan saya?" Ada sorang namja sekolah aku bagi bunga dan coklat. Sambil tu dia tersenyum sipu malu.
"Um, sorry tapi saya dah-" Sebelum aku nak cakap, Taehyung datang peluk pinggang aku lalu kiss aku dekat pipi. Memang blush time tu jugak lah.
"Aigo uri jagi~ jom lunch sayang." Taehyung pandang namja tu dengan pandangan sinis. Kononnya nak bagi warning yang aku ni girlfriend dia.
"S-saya pergi dulu Fiey, bye!" Namja tu bergegas pergi.
"Tahu takut." Taehyung pon senyum kat aku.
"Fiey-ah, kaja!" Dia pegang tangan aku. Senyuman square dia tu!! Cepat gila tukar expression, tadi marah patu tetiba innocent boy.
Aku dengan Taehyung dah bersama lama dah, disebabkan mak ayah kitorang, kitorang dikahwinkan. Tapi aku tak pernah regret kenal dengan dia. Sebab dia the most romantic guy ever!!
Even pelajar sekolah ship kitorang. Tapi sekolah tak tahu yang kitorang kahwin, just ber'couple' je. So kitorang jadi the hottest couple kat sekolah ni, tapi banyak je pelajar yang confess love dekat salah satu daripada kitorang macam tadi tu.
Nasib Taehyung datang tadi, jadi penyelamat.
Kitorang pon menuju ke kantin. Masuk je hampir semua orang pandang, ada yang menjerit nama ship kitorang, ada yang fangirl and fanboy.
Taehyung pegang tangan aku lagi kuat. Dia tahu aku tak suka attention. Scary lah. Dia bagi a warm smile kat aku.
Kitorang pon duduk dekat meja dengan kawan Taehyung, BTS.
"Wow the Taefiey couple is here." Rapmon cakap sambil smirk kat aku. Aku nyorok belakang Taehyung nak cover blushing.
"Aw!! Fiey blushing lah! Comelnya~" Jhope tepuk tangan.
"Stop it. Kesian Fiey." Suga pukul belakang kepala Jhope.
"Apalah hyung ni. Sian Fiey." Jungkook cakap.
"Korang ni, sehari tak buat perangai tak sah." Taehyung gelak. "Fiey duduklah. Oppa ambil makanan." Dia kiss pipi aku sebelum beredar.
"Yah Namjoon, kau tak pernah buat macam tu." Jin merajuk. Rapmon just speechless and blush.
"Gross." Suga cakap. Kitorang semua pon ketawa.
_____
"Jangan lupa kerja sekolah esok last hantar." Cikgu aku pon pergi.
"Finally dapat balik. Tak sabar nak gi dating dengan Taetae petang ni!" Aku senyum sorang-sorang.
"Jagi!" Taehyung lompat depan aku. Mana tak terjatuh dari kerusi. Sakit do. "Ah.. gila ke?!" Aku bangun usap punggung aku.
"M-mian." Taehyung buat aegyo. Nasib je muka tu comel. Aku pon senyum.
"Date kaja~!" Dia cakap sambil peluk aku dan kitorang pon keluar dari kelas.
"F-fiey?" Sorang namja panggil nama aku sambil pegang bunga.
"Takkan la ada lagi." Aku dengar Taehyung cakap kat diri sendiri. Muka dia macam nak marah, tapi aku pandang dia, taknak la suruh dia marah kan.
"Ne.. ada apa eh?" Aku jawab.
"Ni untuk awak. S-saranghae!!" Dia hulurkan bunga tu.
"Gomawo. Tapi awak tahukan saya ada namchin." Aku fake smile.
"Takpe, saya tak kesah! Terimalah bunga ni!" Lepastu, dia blah macam tu je.
"Pfft. Bunga je." Aku nampak Taehyung roll his eyes, nampak sangat jealous. Comel je!
"Wae? Sedap apa bau dia." Aku senyum lebar, saje je nak jealous kan dia. Sapa suruh terkejutkan orang tadi. "Seriously??" Dia pon menuju untuk keluar dari sekolah.
Aku just gelak and kejar dia. Childish gila bila dia jealous. "Oppa, tunggu lah!" Dia still jalan tak hiraukan aku. Hmm aku ada plan.
"Ah! Oppa!" Aku buat-buat kaki aku sakit. Sekejap je nak buat Taehyung pusing belakang and stop.
"Fiey, gwaenchana?! Terseliuh ke? Meh oppa tengok." Muka dia cuak.
Aku pon gelak teruk gila.
"MukaHAHAHAoppaHAHA." Aku cakap sambil ketawa.
"Yah Mrs. Kim!" Dia pon menggeletek aku. Lepas tu, kitorang pergi date macam yang dijanjikan.
Requested by: Taeniekim_
Hm ada macam marriage life ke ni? 😂😂 Hope you enjoy fiey! Sorry kalau pendek ❤️
YOU ARE READING
BTS's Imagines♡ | MALAY
Short StoryWe are bulletproof! -방탄소년단 Requests are CLOSED ♡ -#10th in Short Story [161108]