Short sinopsis: Married couple, Jeon Jungshi dan Jeon Jungkook. Married untuk beberape bulan. They both love each other more than their own life. Satu hari, Jungkook berubah. Perangai dia yg baik, penyayang, romantik dah berubah jdi jahat, bengis etc. Jungshi berase sgt sedih dah dia rase perkahwinan antara dia dan Jungkook adalah satu big mistake. Or is it not? Jungshi pregnant 1 weeks. Adakah dia akan menjaga anak dia keseorangan or bersame Jungkook?
-At Rumah-
"Ommo! Tak sabanye nak mkn ngn oppa!" Jungshi ckp sensorang smbil menyediakan bahan2 yg nk masak.
*Jungkook balik dri kerja*
"Ohh oppa. Annyeong" Jungshi greeted Jungkook dri dapur. Jungkook xpedulikan dan teros pergi masuk bilik dia. Jungshi pelik, sbb slalunye Jungkook akan balas balik ngn kata2 dia dan senyuman. 'Mungkin badmood je kot' Jungshi pikir kat diri sendiri. Jungshi decide untuk naik dan check. "Oppa" Jungshi ckp slps dia bukak pintu. Jungkook tetap xbls ape2. "Op-". "Ape yg awak nak Jungshi?! Tak nmpk ke saye letih ni?! Baik awak keluar sekarang!!" Jungshi punye ayat was cutted off dgn jeritan dri Jungkook. Dia di tolak oleh Jungkook kluar dri bilik tu. Dia try nak bukak, tpi pintu itu dikunci dri dlm. Jungshi terkejut dan pada yg sme kecewa, Jungkook tak penah meninggikan suaranye kpd Jungshi. Dia menangis untuk beberape minit. Lalu dia pergi ke dapur untuk menyediakan makan mlm. Apebile semua mknn dah disediakan, Jungshi menutup mknn tu dgn tudung saji. Jungshi pon naik ke atas menuju ke guest room tanpe having dinner. Dia tak mahu untuk menghadap Jungkook untuk sementara waktu. Kerana dia tahu, dia akan sedih apebile teringat peristiwa Jungkook memarahinye.
Dia tak ade mood nak mkn apebile teringat yg Jungkook ckp tdi. Dia started menangis. Beberape minit kemudian, matanye berase berat lalu tertidur tanpe disedari.
PAGI~~SABTU~~
"Ireona jagiyaa!!!! Ireonaa!!" Alarm bersuara Jungkook membuatkan dia terjaga. "Ommo" Dia bgun dan tgk jam [10AM] Dia teringat kesah semalam. But she managed not to cry. "Takper Jungshi. Kuatkan semangat! Fighting!" Jungshi advised herself. Dia pon bgun ana buat morning routine dia seperti biasa. Dia pon ambik baju dia dri bilik yg Jungkook tido semalam. Dia ternmpak Jungkook tido.
Jungshi's POV
Ommo!! Oppa is so cute! Aku pon menuju ke Jungkook and perhatikan dia. "Oppa. Jungshi dah maafkan oppa" Lepas aku ckp tu, aku cium dahi dia. Smiling. Aku tahu yg dia tak berniat nak tengking aku semalam. So you're forgiven, oppa.
~
Jungshi pon menuju ke guest room tu tdi and pakai bju dia. "Hmm asal aku rase ade bende penting ha harini?" Dia ckp sorang2. Dia pikir untuk beberape minit lalu check calender phone nye. "Ommo!! Hari...harini..Ulang tahun aku ngn Jungkook!!! Macam mne aku leh lupe?! Kena prepare special ni! *sigh* Kamsahamnida, phone ku" (xD) Dia pon menuju bawah and prepare special. Untuk beberape minit, dia berase pening kepala. Dia decide nak rehat dan tgk tv. Selepas beberape minit menonton tv, Jungshi menuju ke dapur and start buat lunch.
*Jungkook turun*
"Ohh oppa! Jom makan! Jungshi dah prepare mknn feveret oppa! Kaja! Lepastu Jungshi nk bwk oppa kat 1 tmpt ni tau. Nak smbut ulang tahun kita" Jungshi ckp smbil letak hidangan terakhir keatas meja dapur tu. "Awak mkn la, saya x rase lapa" Jungkook ckp xbgi pndangan kpd Jungshi dan teros menuju ke pintu untuk kluar. "Ah. Oppa, jomla. Penat saya masak special untuk oppa. Lagipon oppa nk gi mne?" Jungshi ckp dlm keadaan kelam kabut menuju ke Jungkook. Jungkook xpedulikan. "Kookie-ah-" Ayat nye terpotong. "Ish awak ni! Sebok ajela! Saye ade kerje phm x?!" Jungkook kata lalu menolak Jungshi yg buatkan dia terluka dihati dan di siku (xD). Dia menangis dlm keadaan kelukaan. Dia pon pergi ke biliknye dan carik peti kecemasan dgn segera. Lalu dia meletakkan plaster kat luka tu. Dia ternmpk gamba wedding dia dan Jungkook dia tepi katil tu. *sigh* "Jungkook-ah. Do you think perkahwinan ni a mistake? I think so too" Jungshi ckp sensorang lalu air matanye membasahi pipi. Dia pon bwk gmba tu pegi ke guest room dan nangis. And terlelap
[3PM]
"Yah. Jagiya. Ireona" Jungshi terbangun dri tidonye. Apebile dia bukak mata, dia nmpk wajah lelaki yg mcm dia kenal. Dia menggosok matanye, oh, Jungkook rupe nye, :v smiling. "Ah jagi dah bgun. Awak mandi eh. Pakai cntik2. Pastu turun bawah" Jungkook smile and then left. Woah. Jungshi terkejut untuk seketika. Tanpa melengah mase, Jungshi obey ape yg Jungkook ckp. Apebile dia dah siap. Dia turun bawah. Dia nmpk byk kuntum2 bunga tersusun yg membuatkan jalan. Dan one bouquet of her favourite flowers. Dia mengambilnye dan jln mengikut kuntum2 bunga tu. Jalan itu diakhiri di blakang halaman rumah nye. And dia terkejut! Disitu tersusunnye 1 meja mkn and 2 kerusi. Dia mendekati meja tu dan letakkan bunga tdi diatas meja dan membaca sekeping card yg bertulis
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
♡Annyeong Jungshi-ah! ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
♡Buka penutup makanan itu untuk hadiah! ♡
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡Dia pon bukak. Ade rantai emas yg cantik dan sepasang subang berlian. And another card that says
For my love, Jungshi♡
I hope you like that suprise
But theres more
Selamat..
Turn aroundDia pon pusing. Tgk2 Jungkook pegang a bouqet of flowers. And says "Selamat ulang tahun, My love" lalu memberi Jungshi bunga tu. Jungshi terharu lalu menangis. "Aigo. Aigo! My baby is crying" Jungkook mendekati Jungshi lalu memeluk dia dgn erat. Jungshi pon menangis atas dada Jungkook. Untuk beberape minit. Jungkook leraikan pelukan itu. Dan bertunduk mcm nak propose (UGH U KNOW) Ah kneeling (?). "Will you, my lovely wife. Forgive me for yelling at you?". Jungshi slowly stop menangis and nod. "N-nae, you're forgiven". And Jungshi pon peluk Jungkook sekali lagi. "Mianhae. Mianhae, Jungshi-ah! Oppa ni mmg husband yg terok! Saranghae! Gomawo sbb xtinggalkan oppa!". "Oppa, hajima. Oppa adelah husband yg paling paling baik, penyayang, romantik and sweet! Nado saranghae!" Jungshi ckp smiling. "Mulai sekarang. Oppa takkan tengking kat Jungshi lagi and protect Jungshi, and our baby" Jungkook ckp rubbing Jungshi nye perut. "Shall we eat? Then oppa nak bwk Jungshi gi satu tmpt". "Nae!" Diorang pon mkn. And slps mkn, Jungkook bwk Jungshi pergi ke taman diorang first met. Bentang kain dan duduk bersame. Never let go their hand. After that, diorsng pon tgk matahari terbenam. And balik umah, sleep together and forget kesah what have passed like nothing happened.
THE END~
Hehehe. This was requested by me! Harap korang enjoy and bole support by voting my story ^-^ Oh ya! One more thing! Please vote for BTS on MAMA 2015 award! Nah link, http://mama.mwave.me/vote
Vote! Annyeongg~
YOU ARE READING
BTS's Imagines♡ | MALAY
NouvellesWe are bulletproof! -방탄소년단 Requests are CLOSED ♡ -#10th in Short Story [161108]