Haih, lagi 2 minggu nak final semester punya exam. Aku pulak tak belajar apa-apa lagi. (#relatable)
"Soohyun-ssi" Aku pon sedar dari imagination aku. "Ne, Jin ssaem.." Aku pandang lecturer aku, Kim Seokjin. Shoot, sekarang semua pandang aku.
"So, apa jawapan untuk soalan ni?" Dia pandang aku dengan pandangan macho dia sambil dia tunjuk dekat projector tu. Handsome siot.
"Uh.. "
"Lain kali jangan berangan dalam kelas saya ya, Ji. Soo. Hyun. Baiklah semua itu sahaja untuk harini. Boleh bersurai." Cikgu Jin pon tutup laptop dia dan beredar. Tulah lecturer aku, umur dia 25. Tak jauh beza pon dengan aku HeHHEEHE. Ada chance ;)
And how does he know my name. WEH aku ingat lecturer takkan ingat nama pelajar since diorang ajar banyak kelas. Pelik gila dia ingat nama aku..
Arghhh bila fikir balik, exam dah nak dekat. Subjek kelas cikgu ni langsung aku tak paham. Apa aku belajar? Ahahaha aku mana ada belajar, kalau tak pon tenung muka bakal suami lah. Tapi serious do, kalau aku fail mak ayah aku nak hantar pergi balik kat rumah nenek aku belajar dekat dekat kampung. Tak nak!
Aku pon serabutkan rambut aku. "Yah, Soohyun? Kau okay tak? Dah macam beruk aku tengok." Namjoon salah seorang kawan aku cakap. "Pernah makan buku tak?" Aku jeling kat dia. Annoying lah.
"Woah okay. Rileks ah. Kau asal nak marah?" Muka dia tetiba jadi serious.
"Takdelah. Exam dah nak dekat."
"Lah, tu je ke sebab dia." Dia duduk sebelah aku.
"Um jauh sikit."
Dia pon kebelakang sikit. "Kau tak paham subjek cikgu Jin ke? Asal kau tak jumpa dia je. Cikgu kan offer siapa yang tak paham boleh jumpa dia." Dia explain.
"Weh serious ah?" Aku bangun, feeling a little hyper.
"Yelah. Kan dia ada cakap tadi. Lain kali jangan tidur ye cik adik." Dia usap kepala aku.
"Pape jelah. By the way, thanks!" Aku pon peluk dia and blah.
DI CAFE
Here I am. Duduk depan tutor aku, Seokjin. "Uhh tak paham lah ssaem." Aku tutup muka aku dengan buku teks tu. Cikgu Jin pon gelak je.
"Umur awak berapa?" Dia tanya tetibe. "21."
Cikgu Jin senyum, "Tak jauh beza pon. Panggil saya Jin oppa."
Eye contact bro fieucjwjauw *mental breakdown*
Kalau cikgu handsome macam ni. How can aku study.
"Okay, jom sambung. Masih tak paham ke?" Dia pon explain lagi sekali.
Aku being diri aku, mane nak dengar. Sibuk termenung tengok muka dia.
"Soohyun-ssi?" Dia lambai tangan dia depan muka aku.
"N-ne?" Uh kantoi usha ke ni.
"Awak paham tak?" Dia tanya, senyum. OMG STOb iT.
"Hehe, lagi sekali cikgu- oppa." Aku awkwardly smile.
"Hmm macam nilah, kalau awak lulus exam nanti.." Jin oppa pon dekatkan muka dia dengan aku.
"I'll give you a kiss, here."
*gulp*
Kalau macam tu memang aku berusaha lah nak lulus!!
Special for: breadgenieswife
YOU ARE READING
BTS's Imagines♡ | MALAY
Short StoryWe are bulletproof! -방탄소년단 Requests are CLOSED ♡ -#10th in Short Story [161108]