"Yoon-ah, ireona!" Mak aku gerakkan badan aku. "Cepatlah. Nanti lambat pergi kerja!" Mak aku jerit sambil keluar dari bilik.
Huh, hari-hari kena bangun awal sebab nak kerja. Takpelah, aku suka tolong mak aku kumpul duit. Takdelah susah kan dia untuk kerja awal pagi sampai malam. Sejak aku kerja, aku suruh mak aku berhenti je kerja dia.
"Oh ya, ada surat lagi." Aku cepat-cepat bangun dari katil and turun bawah untuk check surat. Sejak 2 ke 3 minggu ni aku selalu dapat surat. Daripada siapa, tu tak tahu.
Aku buka pintu depan dan nampak surat yang ada kat depan kaki pintu aku.
Aku duduk dekat dapur punya kerusi, sambil buka surat tu.
" Annyeong Yoon-ah~ Sihat? Macam mana kerja, okay? Mesti awak tertanya siapalah yang main hantar-hantar surat ni.. Well saya secret admirer awak~~ yang tu kalau awak nak tahu, petang nanti tunggu ya ;) "
"Hah apa surat tu tulis?" Mak aku tanya dengan muka yang curious. Mak aku tahu aku asyik dapat surat ni, itupun aku yang cerita. Aku pelik sangat orang ni tahu semua benda- well takdelah semua tapi banyak tahu pasal aku.
"Takde pape pon. Tapi kan eomma, dia tahu yang Yoon kerja. Entah-entah dia tahu dekat mana Yoon kerja??? Macam penjahat je dia ni eomma. Takutlah Yoon nak pergi kerja."
Mak aku just gelak. Ehhh? Dari first day mak aku tak berapa kesah pon pasal surat ni. I mean, boleh je jadi orang nak bunuh aku ke apa.
Tapi semua surat tu, ayat-ayat dia, macam surat cinta.
Siapa je yang nak kat aku.
"Merepek jelah kamu ni. Itukan surat cinta- okaylah! Eomma nak mandi. Um kamu pon patut mandi lepastu makan sarapan, pergi kerja nanti lambat. A-annyeong!" Mak aku senyum lalu naik atas.
Pelik..
Petang nanti tunggu ya.. ?
Dia nak jumpa aku ke? Apesal aku macam nervous ni.. tak kesahlah. Apa-apa pon kena pergi kerja.
__
"Saya nak iced latte satu." Hmm first customer untuk harini. Aku senyum dan buat air dia.
"Enjoy." Aku hulurkan ice latte dia.
Tak lama kemudian cafe yang aku kerja di makin ramai dengan customer.
"Kamsahabnida." Seorang pelajar cakap dekat aku lalu pergi, on the way pergi sekolah lah tu.
Lepas beberapa jam bekerja, akhirnya masa untuk closing juga.
Aku pon mengelap kaunter dan kira duit harini. Lepas tu aku mula sapu dan mop lantai.
"Annyeonghaseyo.. dah tutup ke?" Sambil aku mop lantai, ada seorang namja tepuk bahu aku.
Memang dah tutup, tapi alang-alang seorang je lagi customer, bolehlah.
"Ne. Tapi boleh je-"
"Oh! Jiminie? Annyeong!" Rupanya tu kawan baik aku, Jimin, aka crush aku. Hehe
"Hehe. Annyeong Yoon-ah." Dia senyum. Comel gila eye-smile dia.
"Kenapa datang lambat sangat? Dah tutup dah." Aku usik dia.
"M-mian." Kenapa dia nampak nervous.
"Saje je. Nak minum apa?" Aku letakkan mop dekat tepi kaunter.
"Hm iced americano." Dia order. "Ne~ bayar lebih tau!" Kitorang gelak.
__
"Gomawo, Chimchim-ah." Aku buka pintu rumah.
"Takde papelah. Anyway, memang selalu balik petang gelap macam ni ke? Bahaya lah. E-esok saya teman lagi." Dia usap belakang kepala dia, nampak sangat malu. Kenapa dengan dia harini?
"Gwaenchana. Hari-hari saya balik tak jadi apa-apa pon. Jumpa esok, Jimin-ah." Aku senyum, tak nak lah risaukan dia. Sebelum aku nak masuk, dia tarik tangan aku dan kiss aku mouth to freaking mouth kejdiwjwuwhs.
Mata aku terbeliak cam apa. Tapi of course aku suka. Dah lama aku tunggu.
"Surat-surat tu saya yang bagi. Hopefully bagi awak takdelah nampak creepy ke apa." Jimin pandang bawah.
"Awak? Seriously? So awak ke secret ad-" Sebelum aku nak cakap, dia kiss sekali lagi.
"Haah. Saya nak jumpa awak petang ni? Ingat? So.. awak terima ke?"
"Yah!" Aku pukul lengan dia. "Mestilah!" Aku pon peluk dia.
"Hebatlah saya takde idea pon awak yang nak bagi." Aku pandang dia. "Hahahha baguslah. Saya pon suruh mak awak simpan rahsia ni. Dia je yang tahu." Dia pegang kedua pipi aku.
"WhatBRRseriousBPPRke? Eomma!!"
"Yup. Saranghae jagi~" Jimin gelak dan kiss aku sekali lagi sebelum dia balik.
Requested by: SunJinnie
Hope you like it~ best ke?? 😂😅
YOU ARE READING
BTS's Imagines♡ | MALAY
Short StoryWe are bulletproof! -방탄소년단 Requests are CLOSED ♡ -#10th in Short Story [161108]