26. Cümbüşe Gel !

56.1K 3.4K 1.3K
                                    

Herkese Merhaba 😎
Küçük bir açıklama yapmak istiyorum bölüm hakkında. Bu bölümde birazcık mahalle kavgalarında olan argo kelimeler var 🙊

Hepinize İyi Okumalar



Ahsen hastaneden öğlene doğru çıkmış eve geliyordu bugün yarım gün çalışmıştı yarın başka bir kliniğe geçeceği için erken çıkmıştı. Mahallenin girişinden kendi evine giderken bakkala uğrayıp ekmek aldı. Bakkala girdiğinde de kadınlar Ahsen'i baştan aşağı süzmüş "cık cık" deyip yanından geçmişlerdi.

"Allah Allah kıyafetimde mi bi gariplik var acaba" deyip üstüne baktı. Hayır, üstü gayet iyiydi. Eve doğru yürürken birkaç kadın daha yüzünü buruşturarak baktı Ahsen'e.

"Ee yeter be n'oluyor ya" söyleyenerek evine giderken Aysel annesiyle karşılaştı.
"Kuzum ne söyleniyorsun kendi kendine"
"Aysel anne herkes bi değişik bakıyor ya anlamadım"
Aysel Sultan'ın aklına bi şeyler geldi fakat hemen geri kovdu.

"Güzelliğine bakıyorlardır benim gelinimin" diyip Ahsen'in koluna girdi. Kendi kulağına da iki gündür geliyordu bi şeyler fakat ihmal vermek istemedi.
Ahsen de Aysel Sultanın böyle demesine güldü.

Ahsenle birlikte Aysel hanım Yeliz'i de alarak Ahsenlerin evine vardılar.
"Kız anam sıkıldık evde Yelizlen size gelelim dedik" deyip içeri geçti Aysel Sultan.
"Hoşgeldin Ayselcim gel" diyerek dünürünü buyur etti Semra Hanım.
Yeliz'de gelince çay faslına başladılar.

"Ahsen güzel kızım var mı çeyiz olarak istediğin bi şeyler" dedi Aysel Sultan. Ahsen çeyiz kelimesini duyunca aklına röpteşambır ve aldıkları kan damlayan yatak örtüsü geldi. Yok istemezdi çeyiz falan artık.
"Yok Aysel anne her şey var, hiç gerek yok" dedi gülümseyerek eğer Aysel Sultan'ı ikna edemezse tekrar çıkarlardı çeyiz alışverişine.

"Kıza öyle şeyler aldınız ki pes etti artık çeyiz işinden zirvede bırakın yani" diyerek kahkaha attı Yeliz. Ahsen Yeliz'e sus dercesine baktı. Tamam Yeliz'in söyledikleri Ahsen'in aklından geçenlerdi fakat her aklından geçen söylenmezdi ki , Yeliz'se söylerdi o ayrı.

"Aa ne varmış aldıklarımızda Yeliz çok güzel şeyler aldık bende almıştım aynı şeyleri " alınırcasına konuştu Semra Hanım.
"He ya zamanında bizde öyle aldık saçaklı"
"Annem , Semra teyzecim bak kendiniz söylüyorsunuz sizin zamanınızda yani fi tarihinden kalma" Yeliz'in gülerek söylediğine Aysel sultan ve Semra Hanım gözlerini büyülterek baktılar. Çalan kapı neyseki Yelizi kurtarmıştı.

"Merhaba hanımlar" diyerek içeri Gülistan hanım geldi yani Halit'in annesi.
"Hoşgeldiniz"
"Ay Hoşgeldin arkadaşım" karşılamadan sonra Gülistan Hanımda katıldı sohbete.

"Semra Hanım , Aysel ikinizi birarada gördüğüm çok iyi oldu. Dün Zarife'nin torununa diş hediği yaptılardı oraya gittim. Biz kadınlar oturuyorken Ayşende geldi"
Aysel Sultan Ayşen adını duyunca daha bi dikkat kesildi.

"Bu Ayşen yellozu açtı ağzını susmadı. İki gün önce duymuş bir şeyler onları anlattı da anlattı. Yok efendim Ahsen gitmiş Yılmaz'ın dükkanına orda Yılmaz'la siz anladınız işte. Sonra Semra senin oğlun Alihanla Duygu'nun hemen evlenmesi gerekiyormuş. Hamit Bey çok kızmış da , daha neler neler"

Gülistan hanımın söyledikleriyle herkes şok oldu. Semra Hanım sinirle derin bir nefes alırken Aysel Sultan konuşmaya başladı.
"Gider tabi gelinim nolmuş , nişanlısının dükkanı çalıştığı yeri tabiki görecek"

"Bende, Ayşen'e senin ağzından çıkanı kulağın duyuyor mu onlar bu mahallenin çocukları ayıp söylediklerin dedim"
"İyi demişsin Gülistanda bu böyle olmayacak zaten o Ayşen karısının iyice suyu ısındıydı"
Deyip hızlıca kapıya doğru gitti Aysel sultan , o sinirlede Semra Hanım arkasından.

KİRAZ MAHALLESİ (TAMAMLANDI)                                                Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin