Auni duduk santai di atas kerusi menonton televisyen sambil tangan penuh dengan keropok dan makanan ringan.
Ceh,
Makan banyak tapi badan tak besar besar.
Jelous disitu.
Seketika terdengar bunyi bising di luar rumah buat tumpuan penuh Auni terhadap tv terganggu.
Auni mendengus geram. Sape pulak buat bising kat rumah aku ni?
Auni memjengukkan kepala ke tingkap .Kelihatan Amir Naim dengan muka bengang sedang menumbuk kasar dinding rumah sambil dihalang oleh Luqmani.
Auni kerut dahi sebelum bergegas turun ke bawah.
"Dah kenapa ni weh?"Soal Auni pelik sambil tangan laju menarik tangan abangnya itu namun ditepis perlahan oleh Amir.
Auni menayangkan muka tegang sebelum ditarik semula tangan itu.Amir hanya mampu membiarkan saja.Takut kena cepuk dengan Auni.
"Personal problam.Takyah tahu la.Abang masuk dulu"Amir membalas perlahan dan meninggalkan Auni dengan Luqmani yang masih tercengan.
"Abang!tangan tu kena letak ubat!'Auni menjerit dari luar rumah sebelum bergegas masuk mahu melihat keadaan Amir Naim.
Luqmani hanya mampu mengeluh.
~
Aku memandang lama kalendar di atas meja. Hai,seminggu lagi birthday aku.
Ceh,kira birthday sendiri.
Aku termenung seketika,memandang buku buku yang dah tinggi di atas meja.
Smu dah berlalu dengan jayanya.Hahah,orang lain dah heaven and aku kena study lagi.Lifeless siaa.
Buku buku teks dan rujukan yang melambak di atas meja aku susun sekilas. Tiba Tiba tangan aku tersentuh iphone milik Faris yang terletak elok di sebelah AlQuran terjemahannya itu.
Aku buat tak endah.
Baru je aku nak berpaling satu chat masuk di Iphone milik Faris.
Perasaan aku dijentik ingin tahu. Tapi aku tak suka kacau privasi orang.Iphone Faris aku jeling lagi.
Chat tadi muncul di screen buat aku jadi lebih nak tahu.
Couriousity killing the cat y'know.
Iphone milik Faris aku capai perlahan.Screen tadi dah gelap.
Aku try buka iphone Faris.Takde password?aik,rasa iphone dia ni guna password pattern yang berbelit belit.Sejak bila tak pakai password ni?
Whatsapp milik Faris aku buka perlahan.Nama yang paling atas aku lihat sebelum hati mula rasa nak terbakar.
Nisa gemok.
Chat itu aku buka dan scroll dari atas ke bawah.
Bila habis je baca semua mata aku mula rasa panas.Nak nangis ah.
Iphone Faris aku letak balik di sebelah AlQuran itu.Tak nak dia perasan yang aku dah baca mesej dia.
Hati aku retak seribu.
Faris,
Kenapa buat saya macam ni?
Patutlah sejak akhir akhir ni dia asyik balik lambat je.Nak jumpa dekat rumah pon kemain susah.
Rupanya awak dah tak suka saya ya?
Nisa gemok
-bila kita nak bgthu Elya plan kita?
YOU ARE READING
Dia, PengHafiz Nakal (LENGKAP)
Teen FictionSTORY NI CRINGE,SERIUS. Belajar mengenal diri dan belajar berdikari,bukan mudah sebenarnya... "Kenapa awak nak kahwin dengan saya sedangkan awak tahu puncanya?"-Elya "Sebab saya tak nak lagi hilang sesuatu yang saya sayang sebelum saya sempat gapain...