Part 14

12K 606 24
                                    

Ahad

Selesai sahaja kami solat berjemaah, kami hanya membuat kerja sendiri. Azleen bermain dengan Instagram, El membuat cerita di dalam Wattpad, Ameira bermain permainan di dalam telefon pintarnya, Moon membaca novel miliknya dan aku membaca buku di dalam Wattpad.

Tiba-tiba kami terdengar bunyi perut seseorang. Kami memandang Ameira yang tersengih.

"Aku lapar la. Sape pandai masak?"Tanya Ameira.

"Aku tau masak meggi dengan nasi je"Kata Azleen sambil tersengih.

"Aku pandai"Kata El.

"Same here"Kataku sambil bertepuk tangan bersama El.

"Ha korang masak la sesuatu. Aku lapar ni"Ameira memberi arahan seperti dia merupakan permaisuri Agong.

"Abang kau takde ke?"Tanya El kepadaku.

"Dorang gi melepak dengan member dorang, jom la masak. Kang kalau dorang innalillah kat sini, sape nak tanggung?"Tanyaku sambil menggelengkan kepala. Kami berdua turun ke bawah lalu masuk ke dalam dapur.

Aku dan El mula mengeluarkan bahan-bahan untuk memasak. Aku masak nasi goreng manakala El membuat teh.

Setelah beberapa minit, makanan telah terhidang di atas meja. Turunlah 3 makhluk Allah yang disayangi itu. Kami duduk sebelum makan setelah habis membaca doa makan.

"Weh, lepas ni gi SM nak?"Tanya Ameira. Terkeluar habis segala nasi yang berada di dalam mulut Ameira. Dah la depan dia tu El.

"SON OF A-"

"LANGUAGE!"Marahku.

"Dey, kalau kau nak cakap telan dulu makanan tu. Kan dah ade mangsa pertama kat sini"Tegur Moon sebelum memberikan tisu kepada El.

"Okey gak kita gi SM. Kita boleh main arcade, main bowling and lain² lagi"Kataku, telah membayangan permainan yang akan kami main.

"Nak ajak ke budak ribena kat sebelah ni?"Tanya Azleen.

"Ajak ah, nanti barang dah la banyak kalau kita gi shopping"Aku membuka Whatsapp.

Kanak² ribena😂😘

Nk gi SM tk?

Kasyaf Gay🤔
Aq on jer

Pak Galah😒
Tantah korg nk sruh
kitorg angkat
brg korg😒

Ambrella☂️
Exactly!

Syaraf Setan😈
Aq tknk bwk tpi
aq join

Alien👽
Kita gerk kul 3 ah
sbb aq tk siap krja
skolh lgi😅

Levi👊
Same bruh

Syamer Blank😐
Krja ape?

Levi👊
Kimia

Ambrella☂
Mati hang dgn
cikgu Khairil

Pak Galah😒
Tkpe,nnti aq buat
majlis tahlil utk korg.
Jgn ckp aq tk payung

Kami tergelak kecil. Kami terus sambung membuat kerja sendiri.

Aku mengemas rumah. Dah la si Syahir tu pengemas, nampak aje habuk terus suruh aku dengan Syaqir bersihkan rumah tanpa henti. Ni kalau buat suami, boleh naya si isteri tu. Tiba² berita terkini, isteri mencari rezeki dengan memakai pakaian office manakala si suami menjadi suri rumah dengan memakai apron berwarna pink berserta gambar Hello Kitty di apron dan kuali di tangan manakala sebelah lagi tangan terdapat baldi.

Ketua PengawasWhere stories live. Discover now